Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: برگزاری آنلاین ظرفیتی است که پس از دوران کرونا هم می‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی صبح دوشنبه اول دی ماه در محل استقرار تیم اجرایی چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» حاضر شد و از بخش‌های مختلف ستاد برگزاری این رویداد آنلاین، بازدید کرد.

در این بازدید محمد حمیدی مقدم (دبیر چهاردهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت») به ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری این دوره، میزان استقبال علاقه مندان و آمار بازدیدها از مستندهای حاضر در این رویداد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش دیگری از این مراسم حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی درباره تاثیرگزاری جشنواره «سینما حقیقت» صحبت و از بخش های مختلف ستاد، از جمله ستاد اطلاع رسانی بازدید کرد.

حسین انتظامی درباره تاثیر سینمای مستند و جشنواره «سینماحقیقت» در ارتقای فرهنگ جامعه توضیح داد: بر کسی پوشیده نیست که سینمای مستند یک سینمای ناب و واقع‌گراست که تاثیر قابل توجهی در رشد و تقویت فیلمسازان آینده کشور می‌گذارد. این سینما ما را با بعد واقع‌گرایانه‌ای از جامعه مواجه کرده و جلوه‌های دقیق‌تری از آن را برایمان به تصویر می‌کشد.

وی افزود: هیچکس منکر نقش جشنواره «سینما حقیقت» در ارتقای فیلمسازی به ویژه در حوزه مستند نیست. خوشبختانه در حوزه مستند ظرفیت‌های بالایی در منطقه داریم و سینمای مستند ایران و این جشنواره جلوه‌گری بیشتری را در این دوره خاص (پاندمی کرونا) داشته که اتفاق خوبی است.

رئیس سازمان سینمایی درباره تفاوت این دوره از جشنواره «سینما حقیقت» با دوره‌های گذشته گفت: در این دوره زمانی خاص ما برای برگزاری جشنواره‌های سینمایی با دو گزینه مواجه بودیم، اولین روش این بود که بگوییم کرونا است، پس تمام رویدادها تعطیل شوند. اما روش دیگر که همکاران ما انتخاب کردند، این بود که در زیست کرونایی که با آن درگیریم، مدل جدیدی را برای برگزاری جشنواره‌ها تجربه کنیم.

انتظامی ادامه داد: از این جهت برگزاری آنلاین در شرایط کنونی تجربه‌ای شد که حتی در دوره نبود کرونا هم، ظرفیت‌های مکمل برای بیشتر دیده شدن آثار و ارزیابی دقیق آنها برای مخاطبان گسترده تر را از دست ندهیم. به این صورت امکان نمایش بیشتر آثار برای عزیزانی که در تهران نیستند، هم فراهم می‌شود.

معاون سابق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر سینمای مستند در رفع نیازهای جامعه توضیح داد: سینمای مستند جنبه واقع‌گرایانه دارد و تاثیر مستقیم‌ روی سیاست‌گذاران، ذی‌نفعان مشترک و مردم می‌گذارد. به این خاطر که مخاطب در ژانرهای مختلف تولید مستند به طور مستقیم با یک پدیده مواجه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در سینمای مستند پژوهش مقدم بر اتفاق های دیگر است، بنابراین مخاطب با یک پکیج کامل مواجه می‌شود. قطعا اگر از زاویه مردم نگاه کنیم، مستندها علاوه بر ارتقای بینش افراد، منجر به این می‌شوند که افراد رفتار خود را اصلاح کنند. اگر از جنبه سیاست‌گذاران به این حوزه نگاه کنیم، تاثیر سینمای مستند در اصلاح سیاست‌ها کاملا مشخص است.

انتظامی درباره اینکه آیا برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» می‌تواند زمینه را برای آنلاین کردن دیگر رویدادهای سینمایی همچون جشنواره ملی فجر فراهم کند، گفت: چند ماه پیش درباره این موضوع در سازمان سینمایی بحث شد که ما درباره کرونا و برگزاری رویدادها در این زمان چه واکنشی داشته باشیم، آنجا قرارشد نهایت بهره‌برداری را از فضای مجازی داشته باشیم.

رئیس سازمان سینمایی در پایان بیان کرد: اگرچه تحریم بودیم و شرایط سختی را سپری می‌کنیم، اما فرصت‌سازی‌هایی کردیم که موجب خشنودی است. خواسته من از همکارانم در دبیرخانه‌های چند جشنواره سینمایی این بود که به صورت انتزاعی بخش‌های مختلف جشنواره را ببینند و از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده بشود.  

نمایش دوباره برخی فیلم ها در جشنواره حقیقت

فیلم‌هایی که در نخستین روز از برگزاری چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت روی سامانه برخط هاشور قرار گرفتند، سانس ویژه‌ای در روز سه‌شنبه خواهند داشت.

 بنا بر تصمیم دبیرخانه جشنواره و رعایت شرایط برابر برای تماشای فیلم‌ها، همه آثار به نمایش درآمده در روز اول، در روز هشتم جشنواره (سه‌شنبه ۲ دی‌‍‌ماه) در «خانه جشنواره» مجدداً اکران خواهد شد.

این تصمیم به دلیل تحلیل‌ آمارهای تماشای فیلم‌ها در سامانه خانه جشنواره که به مدد امکانات پخش برخط در این دوره میسر شده است، اتخاذ شده است. 

در این تحلیل‌ها اختلاف معنی‌داری میان آمار تماشا در روز نخست جشنواره و روزهای دیگر مشاهده می‌شد. از این رو تمامی فیلم‌های روز اول، در روز هشتم جشنواره (سه‌شنبه  ۲ دی‌‍‌ماه) مجدداً در سامانه خانه جشنواره اکران آنلاین خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسين انتظامي اکران آنلاین سینما حقیقت جشنواره سینما حقیقت رئیس سازمان سینمایی برگزاری آنلاین سینمای مستند سینما حقیقت فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد