Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@10:19:45 GMT

سند ارتقاء وضعیت زنان کرمانشاه‌ تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۸۲۹۶

سند ارتقاء وضعیت زنان کرمانشاه‌ تصویب شد

«زهره رستمی» روز دوشنبه در نشست خبری که در سرسرای امید استانداری برگزار شد، افزود: برای اجرای سند ارتقاء وضعیت زنان در سامانه ای عملکرد دستگاه های اجرایی استان براساس شاخص های عدالت جنسیتی مندرج در اصل ۱۰۱ و ۱۰۲ برنامه ششم توسعه و همچنین قانون اساسی رصد و نظارت می شود.

او برقراری عدالت جنسیتی را با برابری جنسیتی متفاوت دانست و گفت: عدالت جنسیتی به معنای تناسب زنان و مردان در فرصت های شغلی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ بوستان ویژه بانوان در کرمانشاه در دست اجرا است

رستمی همچنین از راه اندازی ۲ بوستان برای بانوان استان خبر داد و گفت: یکی از این بوستان ها در منطقه پنج شهرداری کلان شهر کرمانشاه با هفت هزار و ۷۳۰ مترمربع شامل مجموعه ورزشی پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکی، زمین والیبال، اتاق بازی کودکان و نوزادان، اتاق سلامت مادران و غرفه برای عرضه صنایع دستی است که در کنار بیمارستان حضرت معصومه (س) با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

رستمی همچنین از راه اندازی بوستان بانوان شهر سنقر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: این بوستان تا دهه فجر امسال افتتاح می شود.

«سرای محلات» در محلات حاشیه نشین کرمانشاه راه اندازی می شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح «سرای محلات»  شهرک دولت آباد در سال جاری گفت: در نظر داریم چند سرای محلات در مناطق محروم شهر کرمانشاه در مناطقی مانند کرناچی و حکمت آباد به منظور آموزش و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و همچنین آموزش تاب آوری آنها راه اندازی کنیم.

رستمی با بیان اینکه سرای محلات با مدیریت بانوان اداره می شود، گفت: سرای محلات دولت آباد که امسال راه اندازی شد، در هشت رشته صنایع دستی به زنان بدسرپرست و بی سرپرست آموزش مهارت آموزی می دهد که پس از اتمام با هم افزایی صندوق کارآفرین امید به آنها تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود و خرید و فروش کالا آنها نیز تضمین می شود.

وی در خصوص دیگر شهرستان های استان نیز گفت: در ۶ شهرستان استان باهم افزایی شهرداری ها بازارچه محلی به منظور فروش و بازاریابی تولیدات زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده و در نظر داریم در دیگر شهرستان ها نیز این بازارچه های محلی احداث شود.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بحران کرونا و تعطیلی و کسادی بسیاری از اصناف و مشاغل، گفت: مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده طی تفاهم نامه ای با اداره پست، تولیدات زنان سرپرست خانوار را به صورت رایگان از درب منزل آنها برای مشتریان پست می کند و این ابتکار جدید در مرداد ماه امسال برای اولین بار در کشور اجرا شد.

نمایشگاه صنایع دستی زنان کارآفرین کرمانشاه در سلیمانیه 

رستمی همچنین از برگزاری نمایشگاهی از تولیدات زنان کارآفرین کرمانشاه به مناسبت سال نو میلادی و شب یلدا در شهر سلیمانیه عراق خبر داد و ابراز امیدواری کرد انجمن زنان کارآفرین کرمانشاه در نوروز پیش رو، با کسب مجوز از وزارت کشور یک نمایشگاه بزرگتر از صنایع دستی و تولیدات زنان کارآفرین کشور در عراق برپا کند.

او در ادامه افزود: یکی از اقدامات انجمن زنان کارآفرین شناسایی روستاهای دارای پتانسیل اشتغال مانند تولید زعفران، کالای خواب پشمی، عسل، کشت گیاهان دارویی و خوراکی است.

این مقام مسوول اضافه کرد: انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه امسال با کشت ۱۸ محصول ارگانیکی در زمینه تولید غذای سالم رتبه اول کشور را کسب کرده است.

رستمی، همچنین از احداث ۵۰۰ باغچه گیاهان دارویی و سبزی خوراکی زنان روستایی با هم افزایی جهاد کشاورزی و انجمن زنان کارآفرین خبر داد.

مدیرکل دفتر اموز زنان و خانواده استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ به ایجاد ۱۴۳ صندوق خُرد با چهار هزار و ۴۴ عضو در سطح روستاهای استان اشاره کرد و گفت: با هم افزایی صندوق کارآفرینی امید و به منظور اشتغالزایی زنان روستایی به هریک از اعضا مبلغ ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

رستمی، همچنین از اشتغالزایی ۶ هزار و ۳۲۲ نفر با اعتبار ۳۲۴ میلیارد تومان از سال ۹۷ تاکنون خبر داد و گفت: این میزان اشتغال در سه رسته کشاورزی، صنعت و خدمات و از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری تامین شده است.

وی در ادامه از تاسیس ۱۱۷ تعاونی ویژه زنان با اشتغال هزار و ۱۲۷ نفر؛ ۳۴ هسته فناوری با مدیریت بانوان پارک علم و فناوری و اشتغالزایی مستقیم ۲۹۶ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۷۰۰ نفر، تاسیس ۲۳ شرکت دانش بنیان بانوان با ۱۳۵ اشتغال، راه اندازی ۶ طرح حوزه مشاغل خانگی با راه اندازی ۲۱۰ شغل از دیگر اقدامات حوزه دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه در چند سال گذشته اعلام کرد.

این مقام مسوول، همچنین از پرداخت سه میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان تسهیلات کارآفرینی به دختران بالای ۴۰ سال با هم افزایی کمیته امداد خبرداد و گفت: در ۲ سال گذشته طی تفاهم نامه ای با آموزش فنی حرفه ای ۷۵۰ تن از زنان سکونتگاه غیررسمی در جهت توانمندسازی و توان افزایی از آموزش رایگان برخوردار شده اند.

رستمی در ادامه آموزش توانمندسازی و ارتقا تاب آوری بانوان محلات حاشیه نشین، آموزش مدیریت خانواده، طرح ملی گفت و گو خانواده، اجرای کارگاه حقوق کودکان و نوجوانان، ارتقا سوادآموزی زنان را از دیگر اقدامات این دفتر در سالیان اخیر عنوان کرد.

وی همچنین تاسیس کلینیک تخصصی حقوق کودک، دفتر سلامت زنان، نام گذاری اماکن ورزشی، فرهنگی و معابر به اسم زنان شهیده را از جمله برنامه های دفتر زنان و خانواده استانداری ذکر کرد.

کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.      

برچسب‌ها اشتغال زایی کارآفرینی کرمانشاه بانوان زن سرپرست خانواده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی کارآفرینی کرمانشاه بانوان زن سرپرست خانواده اشتغال زایی کارآفرینی کرمانشاه بانوان زن سرپرست خانواده اخبار کنکور زنان و خانواده استانداری انجمن زنان کارآفرین هم افزایی راه اندازی صنایع دستی سرای محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد پایدار مددجوی کارآفرین کمیته امداد/ تولید پنج تن عسل در سال

به گزارش خبرگزاری مهر، مراد یعقوبی می‌گوید اگر حمایت‎‌های کمیته از او و خانواده‌اش نبود، حالا او کسب و کارش را نداشت. کسب و کاری که هم نیش است و هم عسل. او سال گذشته پنج تن عسل برداشت کرد.

مراد و اعضای خانواده‎اش حتی یک روز هم فکرش را نمی‌کردند که تفریح خانوادگی‎ شأن روزی تبدیل به کسب و کار خانوادگی شود. تفریح آنها جذاب و البته نیش‌دار است. چهار سال قبل، آن‌ها از سر ذوق یک کندوی عسل تهیه کردند، بعد اما با ورود این کندو به خانه، زندگی‎اش در ظرف عسل افتاد و شیرین شد.

داستان مراد از یک کنجکاوی شروع ‎شد. او تعریف می‌کند که یکی از دوستانش، چند کندوی عسل داشت و به خاطر شرایط زندگی‌اش، زندگی در روستا و دشت، امکان پرورش زنبور داشت. او همیشه، به این دوست سر می‌زد و می‌دید که چه طور با عشق، به زنبور و عسل‌هایش می‌رسد.

علاقه دوستش، باعث شد که مراد هم از او بخواهد، یک کندوی عسل به او بدهد و همین می‌شود که مراد با یک کندوی عسل به خانه برمی‎گردد.

نگه‎داری از زنبور و بعد، برداشت عسل، به مذاق مراد، خوش می‌آید، بنابراین از دوستش می‌خواهد درباره راه‎اندازی کسب و کار او را راهنمایی کند. راهنمایی‌های این دوست باعث می‌شود که مراد بخواهد، کسب و کار خودش را راه بی‎اندازد، مراد برای راه‌‎اندازی کارش اما پول لازم داشت.

این شد که به سراغ یکی از همراهان همیشگی رفت، به سراغ کمک گرفتن از کمیته امداد که در همه شرایط زندگی‎اش، در همه پستی و بلندی‌ها، کنارش بوده است و وام می‌گیرد. او می‌گوید که وامش هزینه شروع راه‎اندازی کسب و کارش ‎شد، برای تهیه ۱۵۰۰ کلونی زنبور عسل شد.

مراد حالا مانند دوستش، در دشت‌ها و پای کوهپایه‌های زاگرس، استان ایلام، به پرواز زنبورها نگاه و عسل برداشت می‌کند. حالا ۱۳ نفر برای او کار می‌کنند. مراد تعریف می‌کند که تازه کار را شروع کرده بود که دید، برکت برداشت از زنبور تا چه قدر زیاد است، بنابراین تصمیم گرفت، برای سود بیشتر و همراهی همکارانه، از دیگر اعضای خانواده‌اش هم دعوت به همکاری کند؛ همین شد که برادران و دامادان خانواده هم همراه مراد شدند برای کار و سود بیشتر. او می‌گوید که در سال گذشته، حدود ۵ تن عسل برداشت کرده است.

در این راه اما مراد تنها نیست، این طرح کمیته امداد استان ایلام است که از زنبورداران این استان، حمایت کند. به جز مراد، ۵۰ طرح دیگر زنبورداری، در استان ایلام از طرف کمیته امداد امام خمینی (ه)، حمایت می‌شود؛ یعنی استفاده و به‌کارگیری از حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ کندوی عسل. که منجر به تولید ۱۵ تن عسل به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در این استان شده است.

کد خبر 6083176

دیگر خبرها

  • درآمد پایدار مددجوی کارآفرین کمیته امداد/ تولید پنج تن عسل در سال
  • بازارچه صنایع‌دستی زنان کارآفرین در کرج راه‌اندازی می‌شود
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • جسد جوان ۳۲ ساله‌ مفقود شده یاسوجی پیدا شد