Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خزلی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت : عملیات اجرایی خط تله کابین در مسیر جدید یعنی در محدوده‌ای خارج از عرصه‌ی تاق‌های طاق بستان اوایل امسال آغاز شده است.

او با بیان اینکه طرح تله کابین کرمانشاه در دو فاز اجرایی می‌شود، گفت : فاز نخست شامل اجرای خط تله کابین و ایستگاه‌های آن است که در دو دوره‌ی ۶ ماهه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: فاز دوم هم در شش دوره‌ی ۶ ماهه مجموعه‌های گردشگری و تفریحی در ایستگاه‌های مبدا و مقصد را شامل می‌شود.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت‌ها در به تاخیر افتادن اجرای این طرح بی تاثیر نخواهد بود، افزود: با وجود همه‌ی این مشکلات انتظار می‌رود خط تله کابین کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ تست و راه اندازی شود.

خزلی ادامه داد: بر اساس برآورد‌های انجام شده پارسال احداث طرح تله کابین کرمانشاه ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین اعتبارات این طرح بر عهده‌ی سرمایه گذار اجرای طرح (بخش خصوصی) است و علاوه بر این اعتباری در بودجه‌ی سال ۹۹ شهرداری هم برای تله کابین پیش بینی شده است.

او گفت: بعد از بازنگری‌های صورت گرفته در اجرای خط تله کابین کرمانشاه برای آسیب نرسیدن به مجموعه تاریخی طاق بستان، هم اکنون مسیر مبدا از فاصله‌ی ۳۰۰ متری به فاصله‌ی هزار متری ضلع غربی آثار باستانی تاقبستان منتقل شده و مسیر پایانی طرح نیز بعد از اصلاحات در فاصله‌ی یک کیلومتری ضلع شمالی آثار باستانی تاقبستان قرار دارد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تله کابین طاق بستان پروژه های عمرانی تله کابین کرمانشاه خط تله کابین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه امسال استان کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب را کاشت نهال در سطح ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت : سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۸۰۰ هکتار در استان اجرا شد.

 جلیلیان با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان به حدود ۱.۵ میلیون اصله نهال احتیاج داریم، گفت: بیش از ۱.۱ میلیون اصله نهال سردسیری و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در استان در راستای اجرای این طرح تولید شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با غرس گونه «صنوبر» در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب ... و در مناطق گرمسیری با غرس نهال «اکالیپتوس» انجام خواهد شد.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت کلی مزارع تولید چوب استان داشت و گفت: هم اکنون ۸۰۰ هکتار توده سرپای قابل استحصال در مناطق سردسیری استان داریم که قابلیت برداشت چوب دارند.

 وی افزود: توده‌های سرپای قابل استحصال مربوط به اجرای طرح زراعت چوب عمدتا در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه قابلیت برداشت دارند.

 جلیلیان یادآور شد: در حال حاضر در مزارع تولید چوب مناطق گرمسیری استان توده قابل استحصال نداریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • اصلاح پله برقی‌های معیوب پل‌های عابرپیاده
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد