Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: استان کرمان پایه گذار جشنواره شعر رضوی است و بهترین سروده هایی که توسط شاعران و سرایندگان فارسی زبان حتی در کشورهای همسایه، همه در دبیرخانه جشنواره موجود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده دوشنبه شب (1 دی) در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با اشاره به اینکه امام رضا(ع) فرمودند «خداوند رحمت کند، آن بنده ای را که امر ما را زنده نگه دارد» گفت: جشنواره امسال را نتوانستیم در ایام دهه کرامت برگزار کنیم و به پاسداشت مدافعین سلامت و پرستاران تلاش کردیم در ایام روز پرستار و میلاد با سعادت حضرت زینب(س) برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی ماه را ماه خاصی عنوان و بیان کرد: دی ماه ما را یاد سردار دل ها، سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی می اندازد البته این روزها سردار بزرگ دیگری{سردار غلامعلی ابوحمزه} از میان ما رفت که تا سال گذشته در برنامه های مختلف در خدمت ایشان بودیم.

 

 

وی ادامه داد: امسال بیست و ششمین دوره جشنواره برگزار می شود و به نوعی ربع قرن جشنواره در حال برگزاری است و جشنواره ای با قدمت بسیار بالا و 25 ساله که مهمترین و اولین رویدادی ادبی و شعری کشور است که در حوزه شعر ولایی شکل گرفته و بعد از 25 سال ما شاهد برگزاری مستمر این رویداد در استان کرمان هستیم.

 

 

علیزاده افزود: در طی 25 سال گذشته بالغ بر 21 هزار اثر شعری در مقاطع مختلف در جشنواره در سال های مختلف مورد تقدیر قرار گرفت و بالغ بر 14 مجموعه اشعار این جشنواره تاکنون به چاپ رسیده و از جشنواره هایی است که در تقویم رسمی حوزه فرهنگ ثبت شده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: جشنواره شعر از زمانی که جزئی از جشنواره های بین المللی امام رضا(ع) قرار گرفت، برنامه ریزی منسجم تر و سایت رسمی و برنامه سالانه دارد که منجر به برگزاری جشنواره می شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه گفت: استان کرمان پایه گذار جشنواره شعر رضوی است و بهترین سروده هایی که توسط شاعران و سرایندگان فارسی زبان حتی در کشورهای همسایه، همه در دبیرخانه جشنواره موجود است و این نشان می دهد جشنواره ای که در سال 73 آغاز شد، امروز به یک جشنواره عظیم تبدیل شده و جا دارد از تمام دست اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد.

 

 

وی ادامه داد: امسال شاهد بیست و ششمین دوره از جشنواره هستیم البته این جشنواره اهدافی را دنبال می کند که مهمترین آن اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع) و قدردانی از پدیدآوران آثار ادبی در حوزه فرهنگ رضوی و کشف و پرورش استعدادهای ادبی است و جشنواره توانسته به نحو احسن کار را دنبال و سعی کند جشنواره ای در خور و شأن امام رضا(ع) باشد.

 

 

علیزاده افزود: بسیاری از شاعران بزرگ کرمانی ما برخاسته از همین جشنواره و پرورش یافته همین مکتب هستند و علیرغم همه مسائلی که در خصوص کرونا به وجود آمد اما تلاش جامعه فرهنگی و هنری بر این بود که برنامه های فرهنگی و هنری در طول سال جاری و در بستر فضای مجازی برگزار شود و خوشبختانه تاکنون بسیاری از رویدادها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

 

 

وی با بیان اینکه امسال همه جشنواره های موضوعی در جشنواره ملی شعر رضوی تجمیع شده و 3 بخش(کلاسیک، سپید و ترانه) در کرمان برگزار شد؛ تصریح کرد: حدود هزار و 813 اثر شعر به دبیرخانه جشنواره بیست و ششم ارسال شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: بخش دانشجویی از بخش های ویژه و خاص جشنواره امسال است.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره شعر رضوی اختتامیه جشنواره مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دبیرخانه جشنواره جشنواره شعر امام رضا ع شعر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزیبا بیان اینکه ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده، گفت: از این تعداد ۴۱۶ مورد از داخل و ۱۲۰ اثر از خارج کشور است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: آثار خارجی از کشورهای ترکیه، آلمان، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق از ۶۰ نفر که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده است.

نوروزی افزود: همچنین ۴۱۶ اثر نیز از ۲۱۰ نفر که از این تعداد ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد بوده که از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان به دبیرخانه رسیده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.

وی گفت: مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود
  • از فراخوان جایزه ملی معماری تا انتصاب رئیس دبیرخانه هنر معماری
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور