Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، املت یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین وعده‌های غذایی است و در صبحانه، ناهار یا شام استفاده می‌شود. ده‌ها نوع املت با توجه به تنوع منطقه‌ای در سراسر جهان وجود دارد؛ املت‌هایی مثل املت آمریکایی، املت اسپانیایی، املت با تن ماهی و املت لبنانی. امروز می‌خواهیم طرز تهیه املت لبنانی و طرز تهیه سس تاهینی را به شما آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مواد لازم

جعفری تازه: ۱ دسته

برگ نعناع: ۱/۲ دسته

پیاز بزرگ: ۱ عدد

پیازچه ریز: ۲ عدد

تخم‌مرغ: ۶ عدد

آرد: ۶ قاشق غذاخوری

فلفل: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

روغن سرخ‌کردنی: به میزان لازم

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از شله بریان اصفهانی و مگشت پلو جنوبی تا فلافل خانگی به شیوه لبنانی و یک دسر جدید با لبو + تصاویر

طرز تهیه

برای تهیه این املت ساده و خوشمزه، ابتدا در یک کاسه بزرگ، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و هم بزنید. سپس فلفل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. آرد را بالای ظرف تخم‌مرغ‌ها الک کنید و سپس خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

در مرحله دوم، تمام سبزیجات را خوب بشویید و سپس به‌صورت ریز، خرد کنید و در ظرف قبلی بریزید و دوباره هم بزنید.
در یک تابه نچسب، مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. سپس از مواد ترکیب‌شده، ۱ قاشق بردارید و در روغن سرخ کنید تا دو طرفش خوب بپزد. این کار را با تمام مواد انجام دهید. البته در این مرحله به جای استفاده از روغن سرخ‌کردنی، می‌توانید از کره نیز استفاده کنید تا املت شما بسیار خوش‌طعم‌تر شود.
املت لبنانی شما آماده است. می‌توانید آن را با نان گرد لبنانی و سس تاهینی سرو کنید.


طرز تهیه سس تاهینی برای املت لبنانی

طرز تهیه املت لبنانی با سبزیجات تازه و سس تاهینی؛ املتی خوشمزه و ساده.

اما سس تاهینی چیست؟ سس تاهینی یا سس تهینی در واقع همان ارده است و از آسیاب کردن کنجد به دست می‌آید. سس تاهینی سسی بسیار خوشمزه است که با املت لبنانی، فلافل، ماهی، میگو و سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز سرو می‌شود. در ادامه این مقاله، طرز تهیه سس تاهینی یا یا سس تهینی را شرح داده‌ایم.


مواد لازم برای تهیه سس تاهینی

سیر: ۲ حبه

ارده:۱/۲ لیوان

آبلیمو: ۱/۴ لیوان

روغن: ۶ قاشق چای‌خوری

نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

آب ولرم: ۱/۴ لیوان

جعفری خردشده: ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۱/۴ لیوان

بیشتربخوانید

آموزش آشپزی؛ از آش انار شب یلدا به سبک شهر‌های مختلف و مخلوط پلو چینی تا اسنک بادمجان و تخمه کدو اسپایسی + تصاویر

طرز تهیه سس تاهینی یا تهینی

در مرحله اول، ابتدا سیر، نمک و ارده را داخل مخلوط‌کن بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس آب‌لیمو و آب ولرم را به ترکیب قبلی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

جعفری خردشده و روغن زیتون را در مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سس شما آماده شده است؛ فقط بهتر است قبل از مصرف، آن را مدتی در یخچال بگذارید تا سس خوب خودش را بگیرد.

در هنگام مصرف و سرو سس با غذا‌های مختلف، می‌توانید مقداری به آن نمک و فلفل بزنید تا طعم‌دار شود و طعم بهتری به غذا بدهد. نوش جان!


کالری سس تاهینی

هر ۱ قاشق غذاخوری سس تاهینی، ۱۲۱ کالری دارد. به خاطر وجود کالری بالای این سس، بهتر است این سس را با غذا‌ها و ساندویچ‌هایی مصرف کنید که چربی کمتری دارند.

نکاتی درباره آشپزی لبنانی

اصطلاح «آشپزی لبنانی» به سبکی از آشپزی می‌گویند که دستور آن شامل غلات، سبزیجات، میوه و ماهی است و چربی‌های حیوانی کمتر در آن به چشم می‌خورد؛ در نتیجه سالم‌تر است. همچنین در این سبک آشپزی، از مقدار بسیار زیادی سیر، روغن زیتون، لیموترش، جعفری و نخود استفاده می‌شود تا غذا طعم بسیار خوبی بگیرد.

شاید به همین خاطر است که آشپزی و غذای مدیترانه‌ای طرفدار زیادی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید معروف‌ترین غذای لبنانی، در ایران نیز از محبوبیت زیادی برخورددار است و این غذا همان ساندویچ فلافل خودمان است. از دیگر غذا‌های خوشمزه لبنانی می‌توان به شاورما، سالاد فاتوش، کنافه، لیدی فینگر، سالاد تبوله، فاروج مشوی، مناقیش و حمص یا هوموس اشاره کرد.

با پخت این غذا‌های ساده و البته بسیار خوشمزه، مواد مغذی زیادی را نیز دریافت می‌کنید.

 

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرزتهیه قاشق چای خوری هم بزنید غذا ها ۱ قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: سرکه سیب نوعی سرکه است که از آب سیب تخمیر شده تهیه می‌شود. این فرآیند شامل خرد کردن سیب برای استخراج آب آن، سپس اضافه کردن مخمر برای تخمیر قندهای آن است. سرکه سیب به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود، از جمله کمک به هضم، مدیریت سطح قند خون، و کاهش وزن شناخته شده است، اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری برای اثبات تاثیر آن بر مدیریت وزن مورد نیاز است. در این مطلب به چند راه ساده برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی روزانه اشاره شده است.

مواد مغذی موجود در سرکه سیب؟

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و برخی ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان‌هایی مانند پلی فنول‌ها است. همچنین حاوی اسید استیک است که مزایای سلامتی بالقوه سرکه سیب از آن نشات می‌گیرد. در این مطلب به ۷ راهی اشاره شده که می توانید سرکه سیب را در برنامه کاهش وزن خود قرار دهید:

به عنوان سس سالاد: با ترکیب سرکه سیب با روغن زیتون، کمی عسل یا خردل و گیاهان و ادویه‌های مورد علاقه خود، یک وینگرت ساده (یک سالاد روسی است که مواد اولیه‌ آن شامل چغندر، سیب زمینی و هویج آب‌پز، پیاز و همین‌طور خیارشور می‌شود.) درست کنید. آن را روی سالاد بریزید تا بدون کالری اضافی طعم آن را افزایش دهید.

نوشیدنی سم زدایی صبحگاهی: روز خود را با یک لیوان آب مخلوط با یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب شروع کنید. برخی از افراد برای طعم دادن، کمی آب لیمو و کمی عسل نیز اضافه می‌کنند. این می‌تواند به شروع متابولیسم (سوخت وساز) و هضم کمک کند.

استفاده پیش از غذا به عنوان سرکوب کننده اشتها: نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده قبل از غذا ممکن است به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک کند و به طور بالقوه منجر به مصرف کالری کمتر شود.

استفاده در اسموتی‌ها: یک قطره سرکه سیب را به دستور اسموتی مورد علاقه خود بیافزائید. آن را با میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، موز و سبزیجات همراه کنید.

در آشپزی استفاده کنید: از سرکه سیب به عنوان ماریناد (مایع چاشنی برای طعم دادن به غذا) برای طعم دادن به گوشت یا توفو یا به عنوان تقویت کننده طعم در سس‌ها، سوپ‌ها و سرخ کردنی‌ها استفاده کنید.

برای کمک به دستگاه گوارش: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و بعد از یک وعده غذایی سنگین میل کنید. متوجه خواهید شد که به کاهش نفخ و سوء هاضمه کمک می‌کند.

به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین ورزشی: سرکه سیب را با آب و کمی نمک دریا مخلوط کنید تا یک نوشیدنی ورزشی طبیعی بسازید. این نوشیدنی می‌تواند به جبران الکترولیت‌های از دست رفته در طول ورزش کمک کرده و ممکن است از هیدراتاسیون (آبرسانی) حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

معجزه یک قاشق سرکه سیب برای بدن | سرکه سیب را چگونه مصرف کنیم؟ کاربرد انواع سرکه | سرکه سیب بهتر است یا خرما ؟ ؛ خواص سرکه خرما | قدیمی‌ترین چاشنی جهان را بشناسید | بهترین سرکه برای ضد عفونی سبزیجات کد خبر 846086 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی فاطمه معتمدآریا (بازیگر)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • طرز پخت متفاوت بال مرغ به سبک لهستانی‌ها با نوشابه کوکاکولا (فیلم)
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید