Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمود قنبری معاون اقتصادی استاندار گفت: برای سال آینده به کارخانجاتی که انبار‌های مورد تایید دارند، گندم را تحویل خواهیم داد تا بدین طریق مشکلات این واحد‌های تولیدی نیز کمتر شود.

قنبری با بیان کاهش خرید گندم در امسال افزود: پیش بینی می‌شود سال آینده با افزایش قیمت تضمینی، گندم بیشتری توسط دولت خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

شناسایی انبار‌های نگهداری گندم در خراسان شمالی

قنبری در ارتباط با مشکلات مطرح شده از سوی صادرکنندگان استان از جمله عدم خرید کالا‌های آنان توسط دستگاه‌های اجرایی استان نیز عنوان کرد: بر اساس دستور استاندار تمام ادارات دولتی مکلف هستند تا از کالا‌های داخل استان استفاده کنند لذا عدم خرید این کالا‌ها باید مورد بررسی و پیگیری‌های بیشتری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی همچنین به برقراری تبادل تجاری با سایر کشور‌ها تاکید کرد و افزود: این تبادل تجاری می‌تواند در قالب صادرات محصولات کشاورزی استانمان باشد که البته در حال حاضر با پیگیری‌های استاندار شاهد تبادل تجاری خوبی در حوزه کشاورزی با کشور هندوستان هستیم.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید گندم رفع موانع صادرکنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجید نبی پور گفت: خرید گندم فقط از کشاورزی که نام آن در سامانه پهنه بندی ثبت شده است انجام می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت دقیق خرید گندم برای جلوگیری از قاچاق، افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴ کمیته متشکل از کارشناسان و مدیران استانی از مزارع ۸ شهرستان بازدید کرده اند.

عبدالرضا سیداحمدی، سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نهاده‌های مختلف کشاورزی از جمله بذر، کود فسفاته و پتاسه بیشتر از سال زراعی پیش از آن توزیع شد.

وی با اشاره به برداشت محصولات استراتژیک در استان تصریح کرد: عملیات برداشت در اردیبهشت ماه شدت بیشتری خواهد گرفت.

سیداحمدی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است همچنین ۲۰ درصد کلزای کشت شده معادل ۱۲ هزار تن خریداری شده است.

وی می‌گوید: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی به صورت تضمینی خریداری می‌شود و مباشر آن تعاون روستایی است.

سیداحمدی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید با معرفی نامه محصول کلزای خود را تحویل دهند، گفت: ۸۲ هکتار از مزارع چغندر قند نیز تاکنون برداشت شده است.

جمیل ضافی پورزرگانی، رئیس تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون ۱۲ شهرستان وارد عملیات برداشت شدند، در حالیکه این تعداد در سال گذشته ۴ شهرستان بوده است، همچنین در خرید کلزا نیز از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ شهرستان عملیات برداشت را انجام داده اند.

وی افزود: ۶۳ مرکز خرید از ابتدای فصل برداشت محصول گندم و ۳ مرکز، خرید کلزا را بر عهده دارند.

ضافی پور زرگانی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۸۹۸ تن کلزا تاکنون از کشاورزان خریداری شده است که این میزان در سال گذشته ۸ هزار تن بوده است.

دیگر خبرها

  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان