Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،محمد حسین ولدخانی مدیر عامل شرکت تولید کننده محصولات حوزه اینترنت اشیا گفت: این شرکت دانش‌بنیان به صورت تخصصی در زمینه هوشمندسازی تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در ساختمان مسکونی، فعالیت می‌کند.

ولدخانی گفت: یکی از محصولات دانش‌بنیان این شرکت، نوع خاصی از آیفون تصویری است که بر اساس فناوری VOIP کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع همان‌گونه که تلویزیون‌های قدیمی دارای لامپ تصویر به تلویزیون‌های مدرن دارای ال سی دی تبدیل شده‌اند. ما نیز در این شرکت به کمک فناوری VOIP آیفون تصویری‌های مدرن و هوشمندی تولید کرده‌ایم که از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند.

مدیر عامل شرکت، ضمن تاکید بر ویژگی‌های بازار اینترنت اشیاء در ایران گفت: از طریق یک اپلیکیشن که روی گوشی تلفن همراه نصب شده است، می‌توان مشاهده کرد که چه کسی زنگ درب خانه شما را می‌زند و با او صحبت کرد.  این محصول با یک پنجم قیمت محصول مشابه خارجی در ایران عرضه می‌شود. در این شرکت همچنین محصولات هوشمند بسیاری مانند سنسورهای هوشمند سرمایش و گرامایش و نورپردازی هوشمند ساختمان، تولید می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان در ادامه گفت: شاید برخی فناوری‌های حوزه الکترونیک در ایران تولید نشود، اما باید به این نکته توجه کرد که بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز لزوماً همه اجزاء مرتبط با فناوری الکترونیک و اینترنت اشیاء را در داخل کشورشان تهیه نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند برخی از این قطعات را از طریق واردات تامین کنند.

وی افزود: با وجود این، منابع انسانی بسیار درخشانی در حوزه الکترونیک در کشور ما وجود دارد. در همین شرکت، ما به کمک جوانان متخصص توانسته‌ایم، محصولاتی را تولید کنیم که در هیچ کدام از کشورهای همسایه تولید نمی‌شود و از ظرفیت صادراتی بالایی برخوردار هستند.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اینترنت اشیاء ایران شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک افتتاح شد.

یکی از این شرکت‌ها، به تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت مشغول است. فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که عصر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتاب‌دهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این شرکت بود. این مرکز در راستای حمایت از استارت‌‌آپ‌های حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد