Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مردی که حکم قصاص او برای قتل وحید مرادی در زندان توسط دیوان عالی کشور نقض شده است، برای سومین بار محاکمه می‌شود.

 این مرد جوان که سعید نام دارد دو بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اتهام قتل وحید مرادی شرور معروف به قصاص محکوم شد اما رأی صادره در دیوان عالی کشور نقض شد و برای بار سوم سعید باید پای میز محاکمه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید مرادی مقتول این پرونده که ۴۳ ساله بود و چندین سابقه کیفری داشت به اتهام قتل دوستش در خانه وی واقع در ولنجک دستگیر شده و به زندان افتاده بود اما در جریان یک درگیری جمعی در زندان کشته شد.

متهم در اعترافات خود گفت: روز حادثه وحید با نوچه‌هایش به‌سمت ما حمله کرد او می‌گفت عقاب زندان است و همه باید به خواسته‌اش احترام بگذارد ما در بند را بستیم که درگیری ایجاد نشود. آنها با آب جوش و چاقو حمله کردند و درگیری بالا گرفت آنها به زور وارد بند ما شدند و با چاقو و قمه دست ساز حمله کردند و دراین میان وحید کشته شد. من این قتل را مرتکب نشدم و اتهام را قبول ندارم.

این درحالی بود که اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کرده بودند.

قضات دادگاه نیز پس از بررسی پرونده و فیلم درگیری در زندان حکم بر قصاص سعید دادند. اما وقتی سعید به رأی صادره اعتراض کرد پرونده دوباره به دیوان عالی کشور رفت و رأی نقض شد چراکه قصاص بر اساس علم قاضی صادر شده بود و دیوان عالی کشور اعلام کرد اگر فیلم بازبینی شده باید مشخص شود دقیقاً ضربه را چه کسی زده است. به این ترتیب دوباره نقص بر رأی صادره وارد شد و پرونده یکبار دیگر به شعبه ۴ برگشت تا با بازبینی مجدد فیلم یکبار دیگر متهم محاکمه شود.

این درحالی است که سعید متهم اصلی پرونده پیش از این دو نفر را به قتل رسانده بود اما موفق شد در هر دو پرونده رضایت بگیرد و فقط در پرونده قتل وحید مرادی فعلاً با حکم قصاص روبه روست.وی همچنین اتهام سرقت مسلحانه از طلافروشی در لاهیجان را نیز در پرونده‌اش دارد.

با توجه به نقصی که دیوان عالی کشور بر پرونده قتل وحید مرادی وارد کرده سعید یکبار دیگر در شعبه ۴ پای میز محاکمه می‌رود.

منبع: روزنامه ایران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دیوان عالی کشور قتل وحید مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ دریکی از روستاهای شهرستان دزفول درگیری و نزاعی بین ۲ طایفه رخ می‌دهد و منجر به قتل یک خانم ۳۷ ساله می‌شود و این حادثه آتش اختلاف و کدورت را بین این ۲ طایفه بیشتر شعله‌ور می‌کند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: سال‌های متمادی نیز دعواهای متعددی بین این ۲ طایفه مشکلات بسیاری را برای روستا و خانواده‌ها به وجود آورده بود.

وی ادامه داد: با تدابیر رئیس دادگستری و آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول، پرونده به شورای حل اختلاف برای حل و فصل این موضوع ارجاع شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: با تشکیل جلسه‌های متعدد و طاقت‌فرسا در این سال‌ها در روز اجرای حکم و در واپسین ساعات زمانی که قرار بود طناب مجازات به گردن قاتل آویخته و حکم قصاص اجرا شود، با حضور تیم و کار گروه شورای حل اختلاف ویژه قتل در محل اجرای حکم با پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» منجر به گرفتن مهلت ۴۰ روزه برای اجرای تعهدات خانواده قاتل شد.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان و حلول سال نو تعهدات ظرف پنج روز اجرایی و به حول قوه الهی منجر به کسب رضایت قطعی و ثبتی اولیای دم شد و همچنین طرفین نسبت به تمامی پرونده‌های مطروحه در دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف رضایت کامل اعلام کردند.

کد خبر 6062958

دیگر خبرها

  • رهایی محکوم به قصاص از دار مجازات در شهرستان تویسرکان
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • برنامه فرار از مجازات: سیتی را بمب هم تکان نمی‌دهد!‏
  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • ۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند