Web Analytics Made Easy - Statcounter

رانندگان ماشین های سنگین یزدی در زمینه دریافت لاستیک به شدت گله مند بوده و از کمبود ،عدم توزیع مناسب و عادلانه لاستیک ناراضی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا ، رانندگان ماشین های سنگین یزدی در زمینه دریافت لاستیک به قیمت تعاونی به شدت گله مند بوده و از کمبود ، عدم توزیع مناسب و  عادلانه  لاستیک ناراضی بوده و خواستار توجه ویژه مسئولین استان به این قشر می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین  بهانه صبح امروز خبرنگار یزدرسا با حضور در میان تعدادی از رانندگان در پایانه بار جهت دریافت لاستیک به قیمت بازرگانی حضور بهم رسانده بودند هم صحبت شده تا مهمترین مشکلات و نارضایتی های آنها را جویا شود.

مهمترین مشکلی که در ابتدا و تقریبا تمامی رانندگان از وجود آن ابراز نارضایتی کردند عدم توزیع عادلانه لاستیک بوده که در این زمینه اظهار داشتند: مسئولین مربوطه هیچ گونه اطلاع رسانی در مورد زمان توزیع لاستیک به صورت عمومی انجام نمیدهند اما رانندگان و افرادی که دارای رابطه هایی خاص باشند بسیار زودتر از دیگر رانندگان متوجه وبرای دریافت لاستیک اقدام می نمایند و به همین علت  لاستیک های با قیمت بازرگانی سهم افرادی می شود که دارای رانت خبری بوده و برای دریافت لاستیک زودتر اقدام نموده اند.

 یگی دیگر از رانندگان با اشاره به وجود رانت خبری گفت: تعدادی دیگر از رانندگان نیز وجود دارند که نورچشمی های مسئولین مربوطه هستند و در هر توزیع، سهم این نورچشمی ها از همان ابتدا و حتی قبل از توزیع محفوظ می باشد و همین دلیل باعث شده که تعداد محدودی  از رانندگان از ابتدای سال تاکنون 5 الی7جفت لاستیک دریافت نموده ولی اکثریت رانندگان دیگر سهمی از این توزیع لاستیک تاکنون نداشته اند.

رانندگان ناراضی و خسته از مشکلات  اقتصادی و تبعات محدودیت های کرونایی  با طرح این سوال  که چرا سامانه ای  که میزان کارکرد تمامی ماشین های سنگین و رانندگان  را به صورت جامع نمایش داده تا لاستیک براساس آمار و اطلاعات آن سامانه توزیع شود وجود نداشته و مسئولین مربوطه  در زمینه ایجاد چنین سامانه ای تدبیری به عمل نمی اورند خاطر نشان کردند: کارت هوشمندی که اکثریت رانندگان ماشین های سنگین در اختیار دارند به صورت لحظه ای کارکرد زمان و...رانندگان را مشخص و در هر ساعت شبانه روز که  یکی از متغیرهای تعریف شده باطل شود بلافاصله کارت هوشمند باطل می شود ، حال چرا از وجود این سامانه ها وامثال آن برای توزیع لاستیک استفاده نمی کنند؟

این رانندگان در گفتگو با یزد رسا به بیان مسئله ای دیگر از روند توزیع اشاره و تصریح کردند: در استانهای دیگر از جمله تهران، بندرعباس ، بوشهر، سیرجان و... توزیع لاستیک با قیمت بازرگانی در میان رانندگان هیچ گونه محدودیتی نداشته و به اندازه کافی در میان آنها توزیع می شود اما در استان یزد و به دلیل همان مسائلی که در بالا ذکر شد رانندگان یزدی در حال دست وپنجه نرم کردن با این مشکل هستند.

این رانندگان با اشاره به اختلاف قیمت نسبتا زیاد میان لاستیک تعاونی و لاستیک در بازار آزاد اظهار داشتند: به علت محدودیتهای کرونایی، حمل بار به شدت کاهش یافته  و در نقطه مقابل  قیمت قطعات یدکی نیز به شدت افزایش داشته و همین مسئله باعث شده فشار بسیاری بر رانندگان ماشین های سنگین وارد شود و متاسفانه  مسئولین نیز توجه لازم را به مشکلات این قشر ندارند.

یکی دیگر از این رانندگان با بیان اینکه  خانواده های آنها به شدت دل نگران وضعیت سلامتی آنها بوده و خود راننده نیز با استرس و نگرانی عدم ملاقات دوباره خانواده خود اقدام به حمل بار می نماید تصریح کرد: متاسفانه معمولا لاستیک های توزیع شده نیز از جنس نامرغوب غیر ایرانی می باشد که باعث می شود که  تعداد حوداث جاده ای افزایش یافته وهر لحظه امکان وقوع حادثه برای راننده وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رانندگان ماشین های سنگین دریافت لاستیک توزیع لاستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی

وزیر صمت با تاکید بر اینکه خودروسازان باید به تعهدات خود پایبند باشند، در غیر این صورت به قوه قضاییه معرفی خواهند شد، درباره حل مشکلات تامین لاستیک گفت: با توافقاتی که با انجمن لاستیک داشتیم به زودی مشکلات در این بخش نیز حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی در جلسه پاسخگویی برخط در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به‌ صورت تلفنی به مشکلات برخی شهروندان پاسخ داد.

وزیر صمت در این جلسه با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، تولید و تجارت است، اظهار کرد: برای مثال در مورد نظارت بر بازار، نقش مردم، نقش اصلی است، چرا که نمی‌توان به اندازه همه واحدهای تولید و صنفی بازرس مستقر کرد، بنابراین باید از گزارش‌های مردمی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال شهروندی در حوزه تغییر اجباری خودروهای ثبت‌نامی سامانه یکپارچه به بهانه ارتقای محصولات و افزایش قیمت با نام‌های جدید، گفت: تمرکز وزارت صمت توسعه تولید کیفی و کمی خودرو، کاهش قیمت تمام شده و تولید خودرو رقابتی است و تمرکز اصلی وزارتخانه نیز حرکت به سمتی است که خودرو از کالایی سرمایه‌ای خارج شود. اما در مورد موضوع خاص مطرح شده،  وفق قانون هر قرارداد و تعهدی داده شده خودروساز موظف است که طبق قانون عمل کند و اگر خودروساز به تعهدات خود عمل نکند، موضع وزارت صمت حمایت از مصرف‌کننده است و خودروساز متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر خودروسازی می‌خواهد قرارداد را کنار بگذارد و خودروی جایگزین ارائه کند، این موضوع باید با توافق طرفین باشد و در غیر این صورت از مشتری حمایت می‌کنیم. درباره خودروی تارا ۵ هم که در این جلسه گفته شد با تغییر گیربکس افزایش قیمت بیش از ۱۹۰ میلیون تومانی داشته و مشتری هم وادار به خرید محصول ارتقا یافته شده، بررسی‌های لازم انجام خواهد شد و اگر خودروساز به تعهد خود عمل نکرده باشد، از مصرف‌کننده حمایت خواهیم کرد.

علی‌آبادی درباره نوسانات قیمت لاستیک خودرو و نحوه تخصیص لاستیک به قیمت دولتی نیز، گفت: تولید لاستیک در کشور سالانه ۲۱ میلیون است، در حالی که در کشور ۲۲ میلیون خودرو داریم و اگر فرض کنیم که هر خودرو در سال یک لاستیک نیاز دارد بر اساس استاندارد بین‌المللی ۲۲ میلیون حلقه لاستیک نیاز داریم و علاوه بر این با توجه به تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو که هر کدام ۵ حلقه لاستیک نیاز دارند، میزان نیاز واقعی کشور سالانه ۲۷ میلیون است. بنابراین در این حوزه ناترازی وجود دارد.

وی افزود: برای رفع این ناترازی از سال گذشته واردات افزایش یافته و تعرفه واردات هم از ۳۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است. همچنین سال قبل برای تشویق تولیدکنندگان به تولید بیشتر اجازه افزایش قیمت ۲۰ درصدی را دادیم و از سوی دیگر در آن زمان ارز تخصیص یافته از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به بیش از ۳۸ هزار تومان افزایش یافت. امیدوارم با تمهیدات اندیشیده‌ شده به زودی مشکلات تامین لاستیک حل شود.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر فقط در تامین رینگ ۱۳ و ۱۴ مشکلاتی وجود دارد و دلیل آن نیز این است که فقط در داخل تولید می‌شود. با توافقاتی که با انجمن لاستیک داشتیم به زودی مشکلات در این بخش نیز حل می‌شود. همچنین مقرر شده قیمت‌گذاری برای این رینگ‌ها که وزن کمی دارند، بر اساس وزن انجام نشود تا تولیدکنندگان به تولید این لاستیک‌ها تشویق شوند.

وی همچنین از مردم خواست که به عرضه لاستیک دولتی به چشم سهمیه نگاه نکنند و اگر نیازی به لاستیک ندارند از خرید لاستیک دولتی خودداری کنند و گفت: در بخش توزیع کننده‌ها مشکلاتی هست، اما نظارت باید از سمت مردم باشد. شهروندان می‌توانند این تخلفات را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر صمت: در ساعات آینده بازار از کلیه اقلام بهداشتی اشباع می شود وزیر صمت : مردم لاستیک را انبار نکنند

دیگر خبرها

  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • (عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی
  • مالکین خودرو سالانه چهار حلقه لاستیک باتعرفه دولتی دریافت می کنند
  • ◄ رانندگان کامیون احتیاط کنند/ اجرای طرح ضربتی پلیس راه از 4 روز دیگر
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار
  • سمیعی: استقلال رانت و هوادار متمول ندارد
  • ◄ رقیبان جدید رانندگان کامیون از راه رسیدند؛ احتمال کاهش درآمد رانندگان
  • ◄ حرکت شتابان جاده قدیم قزوین رشت به سوی نابودی کامل