Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه غیرعلنی سنا در مورد حمله سایبری اخیر علیه آمریکا ابعاد گسترده تری از پیامدهای این عملیات را آشکار کرد. خبرگزاری میزان – براساس اظهارات «ران وایدن»، سناتور آمریکایی، حمله سایبری گسترده اخیر علیه وزارت خزانه داری این کشور، ده‌ها حساب ایمیل مقام‌های ارشد این وزارت خانه هک شده اند.   به گزارش «فایننشال تایمز»، «ران وایدن»، سناتور ایالت «اورگن» و عضو کمیته‌های مالی و اطلاعات سنا، «حمله سایبری اخیر علیه وزارت خزانه داری آمریکا و سیستم رایانه‌ای مورد استفاده مقام‌های ارشد این وزارت خانه، به هک ده‌ها حساب ایمیلی مقام‌های ارشد آمریکایی منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   وی پس از حضور در جلسه غیر علنی مربوط به حمله سایبری اخیر، ضمن متهم کردن روسیه به دلیل انجام عملیات مذکور، با انتشار بیانیه‌ای گفت «عملیات هکری انجام شده در وزارت خزانه داری قابل توجه بوده است.»   رایدن ضمن انتقاد شدید از دولت به دلیل عدم آمادگی در برابر تهدید‌های این چنینی افزود «عملیات هکر‌ها از طریق نرم افزار پر طرفدار سولار ویندور انجام شده است.»   دولت آمریکا هفته گذشته اعتراف کرد که حمله سایبری گسترده ای، آژانس‌ها و نهاد‌های دولتی آمریکا را هدف قرار داده اند.   «ویلیام بار»، وزیر در آستانه خروج دادگستری و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، ادعای دست داشتن روسیه در عملیات مذکور را مطرح کردند.  بیشتر بخوانید:  روسیه اتهام حمله سایبری به آمریکا را رد کرد  بزرگ‌ترین حمله سایبری به آمریکا و تناقض گویی مقام‌های کاخ سفید حمله سایبری مذکور از ماه مارس و با نرم افزار مونیتورینگ «سولار ویندوز»، ساخت یک شرکت تگزاسی آغاز شد. این نرم افزار مورد استفاده ده‌ها هزار شغل و تعداد زیادی از دولت‌های جهان است.   وزارت خانه‌های خارجه، بازرگانی، خزانه داری، امنیت داخلی و انستیتو‌های ملی بهداشت، از جمله مراکز آسیب دیده هستند و شمار زیادی از ادارات و نهاد‌ها نیز نگرانی‌های عمیقی در مورد کشف آسیب‌ها در آینده نزدیک دارند.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا حمله سایبری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمله سایبری تحولات بین الملل آمریکا حمله سایبری وزارت خزانه داری حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد