Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@12:05:31 GMT

دستگیری حفاران غیرمجاز در خانمیرزا

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۴۰۸۵

دستگیری حفاران غیرمجاز در خانمیرزا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ محمدرضا محمدی مقدم فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت حفاران غیرمجاز در مناطق باستانی شهرستان خانمیرزا، نیرو‌های یگان حفاظت با نیروی انتظامی این شهرستان، دو حفار غیرمجاز را در حین حفاری دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از این افراد مقادیری ادوات حفاری توقیف و پس از تشکیل پرونده، متهمان برای سپری شدن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید

دستگیری اعضای باند حفاری غیرمجاز در شهرستان سامان

محمدی مقدم اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به‌موقع نیرو‌های محلی، هوشیاری، اقدام سریع، هماهنگ و همکاری نیروی انتظامی و نیرو‌های حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از عوامل مهم ناکامی حفاران غیرمجاز به‌شمار می‌رود.

او ادامه داد: امسال تاکنون اعضای چهار باند حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی، دستگیر و برای سپری شدن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یگان حفاظت حفاران غیرمجاز شهرستان خانمیرزا مرجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: در گشت‌زنی یگان حفاظت اراضی کشاورزی شهرستان خرم آباد، یازده مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان خرم‌آباد شناسایی و نسبت به صدور اخطار توقف عملیات و دیوارنویسی اقدام شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان حفظ کاربری اراضی را عامل تأمین کننده امنیت غذایی کشور دانست و از مسئولان استانی و شهرستان‌های مرتبط با حوزه امور زمین خواست در حراست از این اراضی تلاش کرده و با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف یگان حفاظت امور اراضی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی است که توسط اکیپ‌های گشت ۱۳۱، کارشناسان پهنه و اداره امور اراضی به طور مستمر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد و اگر موردی مشاهده شود علاوه بر توقف عملیات و ابلاغ اخطاریه به متخلفان ضمن تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان با بیان اینکه بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحد‌های کشیک مستقر در این مدیریت و مدیریت امور اراضی استان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • انتقال مفهوم خطر سبقت غیرمجاز به رانندگان در پویش چشم به راهیم
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • ضرورت جرم انگاری متناسب در حوزه حفاری‌های غیر مجاز
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل
  • اسکان اضطراری ۲۰ مسافر در چهارمحال و بختیاری