Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید قبادی دانا گفت: وجود بیش از ۳ هزار مرکز مشاور و روان شناسی این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا سازمان بهزیستی بتواند در حوادث و بالایا به کمک هلال احمر بیاید.

به گزارش برنا؛ وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: از سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی و از هلال احمر در حوزه امدادی نام برده می شود بنابراین همکاری نزدیک این دو دستگاه می‌تواند باعث هم افزایی در ارتقای کیفیت خدمات به جامعه هدف هر دو مجموعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وجود بیش از ۳ هزار مرکز مشاور و روان شناسی این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا سازمان بهزیستی بتواند در حوادث و بالایا به کمک هلال احمر بیاید و مجموعه تیم های مشاوره و حمایت روانی که فعال می شود بتواند نقش افرینی کند کما اینکه در سال های اخیر هم این همکاری بوده و انشالله منسجم تر و قوی تر ادامه پیدا کند.

قبادی دانا تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم و در سطح وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حس می شود، توانبخشی است که هر دو دستگاه یعنی بهزیستی و هلال احمر در این حوزه فعالیت خوبی را دارند مخصوصا هلال احمر که در خصوص اندام مصنوعی سابقه درخشانی دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: هلال احمر با توجه به تجربه ای که در سوانح و بلایا دارد می‌تواند در این حوزه موثر باشد ما هم با داشتن بیش از 2500 مرکز توانبخشی به شکل روزانه و شبانه فعالیت هایی را در زمینه ارتقای وضعیت جسمانی در دستور کار داشته و داریم که این هم افزایی می‌تواند کمک بیشتری به این افراد کمک کند.

او افزود: جلب مشارکت‌های اجتماعی و ارتقای مسئولیت اجتماعی در سطح جامعه یکی از اهداف ما دو دستگاه است که می‌تواند منجر به افزایش سرمایه اجتماعی در کشور شود.

قبادی دانا بیان کرد: سیلی که سال گذشته در 24 استان اتفاق افتاد، زلزله کرمانشاه و مواردی از این دست نشان می دهد همکاری نزدیک این دو دستگاه میتواند منشا خیر باشد.

او افزود: یکی از گروه هایی که در اولویت امدادرسانی قرار دارد، افراد دارای معلولیت هستند. اقدامی که ما انجام دادیم این است که محل زندگی تمام مددجویان مستمری بگیر را مشخص کردیم تا بتوانیم با این جی پی اس در سوانح و بالایا به آنها کمک کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هلال احمر می‌تواند با  ظرفیت‌هایی که در حوزه جوانان و داوطلبان دارد به بهزیستی کمک کند که در دروان کرونا این همکاری را شاهد بودیم که انشالله ارتقا پیدا کند.

قبادی دانا اظهار کرد: جوانان و گروه های جهادی از شرکای اصلی بهزیستی در انجام فعالیت ها هستند و انشالله هلال احمر بتواند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کند.

او افزود: در حوزه ساخت مسکن و آماده سازی مسکن برای جامعه هدف نتایج خوبی حاصل شده است و در دوسال اخیر 50 میلیارد تومان هلال احمر کمک کرده بهزیستی بتواند به ساخت مسکن و بازسازی منازل جامعه هدف خود بپردازد.

رییس سازمان بهزیستی کشو  بیان کرد: هلال احمر در حوزه دارو، واکسن و... فعالیت خوبی دارد که در اولویت قرار گرفتن مددجویان بهزیستی می‌تواند امر خیری برای همکاری های مشترک باشد. خوشبختانه در حوادث و بالایا با همتی که مردم دارند همه در کنار هلال احمر قرار می‌گیرند اما نیاز است پیش از حوادث اقدامات لازم انجام شود و آموزش‌های لازم به جوانان ارائه شود.

//انتهای پیام 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران زلزله مسکن رییس سازمان بهزیستی قبادی دانا دو دستگاه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر درباره آخرین اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور توضیح داد.

براساس آخرین گزارش‌ها، با توجه به شدت سیلاب در سیستان و بلوچستان، ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات سیلاب (شامل ۱۰۰ نجات‌گر) از هلال‌ احمر استان‌های فارس و یزد به کنارک و زرآباد اعزام شدند.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده جنوب کشور
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل استان کرمان
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • امدادرسانی آماده باش ۴۰ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری