Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@14:04:45 GMT

آیفون 12 پرفروش ترین گوشی 5g جهان

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۴۷۹۳

آیفون 12 پرفروش ترین گوشی 5g جهان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از زومیت، اکنون با عرضه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲، غول فناوری کوپرتینو با جهشی چشمگیر فروش درخورتوجه خود را آغاز کرده است و تنها در دو هفته تمامی رقبا را کنار گذاشته و به صدر جدول گوشی‌های هوشمند پرفروش‌ 5G در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) تکیه زده است.

رونمایی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) و به‌دنبال آن عرضه آن‌ها در همان ماه، فرصت زیادی به اپل برای دستیابی به فروش بیشتری نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بااین‌حال، داده‌های انجمن آماری Counterpoint Research نشان می‌دهد اپل فقط به بازه‌ی زمانی ناچیزی برای تسلط سریع بر بازار 5G نیاز داشته است.

از‌نظر سهم بازار در ماه اکتبر (مهر)، آیفون ۱۲ با سهم ۱۶ درصدی و آیفون ۱۲ پرو با سهم ۸ درصدی با فاصله‌ای چشمگیر در‌مقایسه‌با سایر رقبا، رتبه‌های نخست گوشی‌های پرفروش‌ 5G را کسب کرده‌اند. در فهرست ارائه‌شده، نزدیک‌ترین دنبال‌کننده‌ی گوشی‌های آیفون رقیب سنتی‌اش، یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا است که با سهم ۴ درصدی رتبه‌ی سوم را ازآنِ خود کرده.

فروش چشمگیر آیفون ۱۲ بدین‌معنی است که این گوشی در فهرست دَه گوشی برتر مجهز به 5G در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۸ تا مهر ۱۳۹۹)، تنها با گذشت دو هفته از رونمایی، رتبه‌ی هفتم را ازآنِ خود کرده است. تحلیلگران بر این باورند افزایش فروش آیفون ۱۲ به‌دلایل مختلفی، ازجمله تقاضای فراوان برای ارتقا به فناوری 5G همراه بوده و تبلیغات قوی شرکت‌های مخابراتی در ایالات متحده‌ی آمریکا نیز بی‌تأثیر نبوده است.

افزون‌براین، گفته می‌شود خانواده‌ی آیفون ۱۲ در چرخه‌ی فروش بی‌سابقه قرار گرفته‌اند و بیش از ۳۵۰ میلیون آیفون قدیمی واجدشرایط ارتقا فروش جدیدترین گوشی‌های اپل را تضمین خواهند کرد. ناگفته نماند آمار نشان می‌دهد تقاضای اولیه در چین و ژاپن فراتر از انتظار بوده است و دسترسی گسترده‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ در بیش از ۱۴۰ کشور آمار فروش را بیشتر نیز خواهد کرد. آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد بعد از معرفی گوشی‌های آیفون ۱۲، پشتیبانی ایالات متحده‌ی آمریکا از فناوری mmWave از ۵ درصد در سپتامبر (شهریور) به ۱۲ درصد در اکتبر (مهر) افزایش یافته است.

mmWave (موج‌های میلی‌متری) مجموعه‌ای از فرکانس‌های 5G هستند که سرعت بسیار سریع را در فواصل کوتاه به‌ارمغان می‌آورند و این ویژگی آن را به گزینه‌ای ایدئال برای مناطق متراکم شهری تبدیل کرده است. افزون‌براین، تکنولوژی 5G با فرکانس کمتر از ۶ گیگاهرتز نیز وجود دارد که به‌طور‌کلی، از mmWave کُندتر است؛ اما سیگنال‌های گسترده‌تر با طول‌موج‌های بیشتری ایجاد می‌کند که آن را برای مناطق حومه‌ای و روستایی به انتخاب بهتری تبدیل کرده است. توان عملیاتی درخورتوجه و تأخیر کم ارائه‌شده در فناوری mmWave به گشایش ظرفیت واقعی فناوری 5G کمک شایانی خواهد کرد. با استفاده از شبکه‌ی mmWave و دستگاه‌های موجود، پایه‌ی محکمی برای بهره‌بردن از قدرت فناوری یادشده در بخش‌هایی ازجمله واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ایجاد خواهد شد.

به‌احتمال زیاد تقاضا برای سری آیفون ۱۲ در سه‌ماهه‌ی چهام ۲۰۲۰، به‌‌ویژ‌ه در دسامبر (آذر) روند صعودی خواهد داشت. تأخیر در عرضه فروش آیفون را به ماه‌های بعدی سوق می‌دهد و انتظار می‌رود این روند تا نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد. گفته می‌شود اپل مشغول کار روی mmWave AiP برای عرضه در آیپد پرو ۲۰۲۱ و آیفون‌های ۱۳ است و ادعا می‌شود آخرین تلاش اپل در زمینه‌ی تولید ماژول‌های AiP، حاکی از آن است به قدمی روبه‌جلو برای توسعه‌ی ماژول‌های RF جلویی (RF-FEM) دست یافته است و با سرعت به‌سمت هدف نهایی‌اش به‌منظور تأمین مودم‌های سلولار محصولاتش حرکت می‌کند.

ناگفته نماند اپل روی تراشه‌های مودم اختصاصی‌اش نیز کار می‌کند. به‌گفته‌ی جانی سروجی، مدیر ارشد سخت‌افزار اپل، کوپرتینویی‌ها تولید مودم‌های سلولار برای استفاده در آیفون و آیپدها را آغاز کرده‌اند و احتمالا به‌زودی آن‌ها را جایگزین مودم‌های کوالکام در محصولات یادشده خواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آیفون اپل گوشی فناوری ی آیفون ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیتاتو، اپل از زمان معرفی آیفون 12، گوشی‌های خود را چندان تغییر نداده است. پیش از آن نیز از سال 2017 (۱۳۹۶) شاهد ارتقای بزرگی در گوشی‌های این شرکت نبوده‌ایم و به همین دلیل، فروش این شرکت با چالش‌هایی روبه‌رو شده که نیاز به تغییر را افزایش می‌دهد. خبرنگار بلومبرگ در گزارشی می‌گوید آنچه می‌تواند به احیای فرایند رشد کوپرتینویی‌ها کمک کند، عرضه نسخه ارزان‌تری از آیفون در محدوده قیمت 250 دلار (زیر ۲۰ میلیون تومان) است تا شانس رقابت در بازارهای درحال‌توسعه را برای این شرکت فراهم کند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در این گزارش جدید ادعا می‌کند که اپل برای تغییر وضعیت خود به محصول جدیدی نیاز دارد که بتواند به‌سرعت موجب رشد این شرکت شود. سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها روی توسعه خودرو نتیجه نداد و مدت‌ها طول می‌کشد تا هدست ویژن‌پرو با کاهش قیمت بتواند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند؛ اما یک آیفون واقعاً ارزان‌قیمت می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

اپل تاکنون چندبار تلاش کرده است که آیفون ارزان‌تری به بازار عرضه کند. این شرکت در سال 2013، آیفون 5C را معرفی کرد که 100 دلار از آیفون معمولی ارزان‌تر بود. در سال 2016 نیز آیفون SE با قیمت 399 دلار از راه رسید، اما قیمت این گوشی نیز در طول زمان افزایش یافت و مدل فعلی SE اکنون به قیمت 429 دلار فروش می‌رود.

اما اگر اپل می‌خواهد رقابت جدی‌تری با برندهای چینی مثل شیائومی، اوپو و Transsion در بازارهای درحال‌توسعه داشته باشد، باید آیفونی در محدود قیمت 250 دلار عرضه کند. صدالبته اگر «استیو جابز» هنوز در اپل مشغول به کار بود، احتمالاً چنین کاری انجام نمی‌داد؛ اما این استراتژی می‌تواند به رشد این شرکت کمک کند.

اپل می‌تواند با استفاده از نمایشگر LCD به‌جای OLED و کاهش تعداد دوربین‌ها، قیمت گوشی خود را پایین بیاورد. همچنین استفاده از تراشه ضعیف‌تر و حتی شاید بدنه پلاستیکی، بتواند تولید آیفون 250 دلاری را ممکن کند. گرمن می‌گوید عرضه رسمی این گوشی حتی می‌تواند تنها به بازارهای درحال‌توسعه محدود شود.

بااین‌حال، خبرنگار بلومبرگ یادآور می‌شود که اپل تاکنون از اتخاذ چنین تصمیم‌هایی خودداری کرده است تا به هویت برند خود به‌عنوان برند پریمیوم خدشه وارد نکند؛ اما شاید شرایط بازار این شرکت را مجبور به تحولی عظیم در استراتژی خود کند.

نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیفون ارزان‌قیمت را با بدنه پلاستیکی، سخت‌افزار معمولی و تک‌دوربین در دست خواهید گرفت؟

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898381 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟