Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:32:19 GMT

۴۰۰ ناظر چای منتظر تحقق وعده‌ها

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۶۳۷۸

۴۰۰ ناظر چای منتظر تحقق وعده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صنعت چای یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های تولید کشور است که برای افراد زیادی در بخش‌های مختلف اشتغال ایجاد کرده، چای‌کاران به‌عنوان پیشتازان این صنعت در زمره زحمتکشانی هستند که برای کمک به تولید ملی همواره در حال تکاپو و تلاشند و همراه با واحدهای چای‌سازی در استان‌های گیلان و مازندران دو ضلع مثلث این صنعت قدیمی و سبز را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎در آن‌سوی این مثلث، سازمان چای کشور قرار دارد که از طریق استقرار نیروهای تخصصی خود عملیات خرید تضمینی برگ سبز چای را انجام می‌دهد، عده‌ای که امروزه عمدتاً از دوره جوانی خود فاصله گرفته‌اند و دوران میان‌سالی را طی می‌کنند و بهترین سال‌های عمر خود در دوران جوانی را در کارخانجات چای‌سازی سپری کردند و با تعامل با چای‌کاران و عوامل صنعت چای برای رونق چای ایرانی کوشیدند اما همواره مهجور و مغفول قرارگرفته‌اند به‌گونه‌ای که این زحمتکشان صنعت چای که عمدتاً بیش از ۱۰ سال سابقه کاری تحت اشراف سازمان چای داشته‌ اما همچنان به لحاظ وضعیت شغلی و استخدامی خود در بلاتکلیفی به سر می‌برند و این‌همه سال با امید به روشن شدن وضعیت استخدامی خود در وزارت جهاد کشاورزی زمان را سپری کرده و مجاهدت در عرصه تولید چای ایرانی که یکی از اقلام اولیه زندگی است را رها نکرده‌اند.

‎با توجه به سوابق زیاد این نیروهای متخصص و مجرب و علیرغم دستور صریح اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و نظر مثبت مجمع نمایندگان استان گیلان در دوره گذشته و مساعدت نمایندگان فعلی گیلان در مجلس شورای اسلامی اما هنوز وضعیت شغلی ۴۰۰ نیروی تحت نظر سازمان چای کشور که بیش از ۱۰ سال عملیات خرید تضمینی برگ سبز چای را بر عهده داشته‌اند مشخص نیست.

‎با ادامه این وضعیت نگران‌کننده، خبر جذب افرادی خارج از چارچوب ناظرین چای در سازمان بیش‌ازپیش مایه ناراحتی این قشر مظلوم و زحمتکش شده است!

 

‎ در همین رابطه مرتضی حسن‌پور یکی از ناظران چای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: «برای ناظرین چای داشتن شرایط بیمه برای ۶ ماه از سال و کامل نبودن مدت پرداخت بیمه در ۶ ماه دیگر و نداشتن امنیت شغلی و مالی باعث ایجاد مشکلات خانوادگی و اجتماعی شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر این روند بهبود یابد».

 

‎به گفته حامد احمدی، یکی از ناظران چای از غرب استان گیلان: «با توجه به تورم موجود، حقوق حداقلی تأمین اجتماعی کفاف زندگی را نمی‌دهد مضاف بر اینکه ۶ ماه از سال از صبح زود تا غروب آفتاب سرکار هستند و مجالی برای فعالیت بیشتر برای تأمین مخارج زندگی نیست».

 

‎میلاد رحیم نژاد، کارشناس کشاورزی نیز معتقد است که ناظران سازمان چای هرساله با شرکت‌های واسطه قرارداد حجمی۶ ماهه منعقد می‌کنند که این امر باعث می‌شود که ثبات و امنیت شغلی نداشته باشند و با این شرایط چون فاقد کد پرسنلی هستند، با چندین سال سابقه و مدارک تحصیلی بالا، هرساله این خطر را احساس می‌کنند که به‌راحتی و بدون هیچ دلیلی کنار گذاشته شوند.

 

به هر صورت باوجود اسناد معتبر و دستور صریح معاون رئیس‌جمهور این افراد هنوز وضعیت استخدامی روشنی ندارند که به نظر می‌رسد نقش کم‌کاری مسؤولان سازمان چای کشور در بروز این‌‌ شرایط مبهم پررنگ است و بنابراین ضروری است که مسؤولان استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سامان بخشیدن به وضعیت نیروهایی که در سال فقط ۶ ماه به‌کارگیری می‌شوند در بدنه وزارت جهاد کشاورزی بیش‌ازپیش اهتمام داشته تا شاهد حل مشکل بیش از ۴۰۰ خانواده‌ای باشیم که سال‌هاست این شرایط سخت را سپری می‌کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: چای امنیت شغلی گیلان تولید ملی سازمان چای کشور نیروهای شرکتی چایکاران سازمان چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شرایطی که ایران روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رئیس‌جمهور در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی است که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه هیات دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

مخبر: چشم‌انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد، گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه‌اندازی نهضت تولید در کشور است، افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه‌ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه‌ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است