Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از سازمان آتش نشانی تهران بزرگ، ساعت یک بامداد امروز (یکم دی) همسایگان یک ساختمان مسکونی در بلوار ابوذر، پل پنجم، خیابان وحدت، کوچه داوود آبادی با شنیدن صدای مهیب انفجار سراسیمه از ساختمان‌های خود بیرون آمده و با رؤیت صحنه آوار شدن یکی از ساختمان‌های داخل کوچه بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

، لحظاتی بعد ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، زنگ ایستگاه ۲۴ و ۱۱۳ را به صدا درآورد و نیرو‌های عملیات را به همراه تیم نجات دو روانه محل حادثه کرد.

محمدرضا خضری‌پور؛ افسر آماده منطقه هشت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: به دلیل نامعلوم که توسط کارشناس منطقه در حال بررسی است در طبقه دوم یک ساختمان پنج طبقه دو واحدی به مساحت حدود ۷۰ مترمربع، انفجار شدید، باعث تخریب کامل دو واحد در طبقه سوم و ریزش دیوار‌های ضلع جنوبی و شمالی ساختمان شده بود.

وی ادامه داد: موج حاصل از این انفجار به حدی بود که شیشه‌های چندین ساختمان دورتر از محل حادثه نیز شکسته شده و آوار حاصل از ریزش ضلع شمالی ساختمان منجر به خسارت شدید به دو خودروی سواری و وانت پارک شده داخل کوچه شده بود.

خضری‌پور افزود: با توجه به خسارات وارده به طبقات فوقانی و محبوس شدن ساکنان آن در پی بسته شدن در‌ها و ریزش دیوارها، آتش‌نشانان بلافاصله پس از قطع گاز و برق ساختمان با تجهیز شدن به وسایل حفاظت انفرادی با رعایت کامل ایمنی وارد ساختمان شده و پس از تقسیم شدن به چند گروه به خارج کردن ساکنان واحد‌ها از ساختمان مشغول شدند.

افسر آماده منطقه هشت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران بیان کرد: در طبقه‌ای که انفجار روی داده بود خانمی ۳۰ ساله دچار مصدومیت و سوختگی شدید شده که توسط نیرو‌های عملیات به خارج از ساختمان منتقل و بلافاصله برای انتقال به مراکز سوانح سوختگی، تحویل عوامل اورژانس شد.

وی متذکر شد: مردی ۴۰ ساله نیز بر اثر تخریب دیوار دچار مصدومیت جزئی شده که برای انجام معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس شد.

به گفته خضری‌پور، در این حادثه موج انفجار باعث شده بود که نمای شمالی ساختمان در وضعیت نیمه معلق و در حالت آوار قرار بگیرد که آتش‌نشانان برای برقراری امنیت محل با کمک عوامل انتظامی ایمن‌سازی‌های لازم را انجام دادند و به جلوگیری از تردد افراد پرداختند.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ نیرو‌های عملیات پس از اطمینان از تخلیه کامل ساختمان و عدم محبوس شده داخل واحد‌های مسکونی، با ایمن‌سازی محل حادثه و تحویل به عوامل شهرداری و شهردار شب تهران برای فرو ریختن نمای معلق ساختمان، جلوگیری از احتمال حوادث بعدی و ارائه تذکرات ایمنی به عملیات خود پایان دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هفته پژوهش روز پرستار کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام آتش نشانی بلوار ابوذر هفته پژوهش روز پرستار کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام آتش نشانی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود

سخنگوی شهرداری تهران درباره خدمات رایگان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ضرورت وجود سازمان آتش‌نشانی در پایتخت اعلام کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه آن‌ها انجام اقداماتی در مورد تامین امینت شهروندان مطرح شد. در همین راستا تعداد زیادی از مراکز آتش نشانی در شهر‌های مختلف ایران تاسیس شدند و آغاز به کار کردند، که این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات این سازمان برای شهروندان به صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های دنیا در مقابل ارائه همین خدمات اولیه نیز هزینه دریافت می‌کنند.

محمدخانی با بیان اینکه بازدید و کارشناسی از ساختمان‌های ناایمن در پایتخت بر عهده سازمان آتش‌نشانی است اظهار داشت: این نوع خدمات طبق مصوبات قانونی توسط سازمان آتش‌نشانی به صورت رایگان انجام می‌شود. اما اگر شخصی برای بازدید از ساختمان یا ملک خودش درخواست داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برنامه‌ریزی شهری ایمنی شهر می‌باشد که آسایش و آرامش را به ارمغان می‌آورد عنوان کرد: اگر آموزش‌های صحیح در جهت فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه انجام شود در آینده شاهد حوادث کمتری خواهیم بود. سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در حوزه آموزش نیز فعال بوده و به درخواست شهروندان، مدارس، مساجد و ... دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مواردی که ایمنی شهر را تهدید می‌کند آتش‌سوزی یا حریق می‌باشد. با مکان‌یابی درست ایستگاه‌های آتش‌نشانی، امدادرسانی سریع، همراه با دقت و مهارت با تجهیزات مناسب در اطفای حریق، رضایت‌مندی مردم از آتش‌نشانی را به همراه دارد. با توجه به حوادث طبیعی و غیرطبیعی، مدیریت بحران بر اینگونه حوادث به ویژه در پیشگیری بسیار مهم هستند.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • ببینید | لحظاتی از صاعقه‌های شدید دیشب در ایلام که باعث قطع برق شد
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم
  • انفجار گاز در آساوله سنندج یک مصدوم برجا گذاشت