Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری‬ مهر‬ به نقل‌ از‬ روابط عمومی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، علی اشرف صندوق آبادی ‏دبیر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره آخرین اخبار این دوره از ‏‏جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره به جز بخش فراخوان که با عنوان طوبای زرین شناخته شده است، بخش‌های ‏دیگری نیز دارد که همزمان مقدمات برگزاری آنها در ‏حال انجام است از جمله بخش چاپ ‏دستی که به صورت یک نمایشگاه مستقل و با کیوریتوری احمد وکیلی برگزار می‌شود و وی از چند هنرمند ‏در حوزه چاپ دستی برای حضور در ‏نمایشگاه دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: همچنین در این دوره از جشنواره بخش ستارگان جهانی هنر ایران را ‏داریم. این بخش مختص هنرمندانی است که خارج از ایران و در بینال‌ها و جشنواره‌ها طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جایزه گرفته‌اند. در ‏این ارتباط با انجمن‌های مختلفی در ارتباط هستیم و همین جا هم اعلام می‌کنم کسانی که ‏در رویدادی خارج از کشور برگزیده شده‌اند، می‌توانند حداکثر ‏تا روز چهارشنبه مورخ ۱۰ دی ماه، با دبیرخانه جشنواره و با شماره‌های ‏‏۶۶۹۴۶۹۱۰ و ۶۶۹۴۶۹۱۱ تماس بگیرند و از نحوه برگزاری این بخش و سایر اطلاعات مورد نیاز مطلع شوند.

‏صندوق آبادی یادآور شد: آثار این هنرمندان ‏در نمایشگاه جشنواره به نمایش در می‌آید و در کتاب جشنواره هم چاپ خواهد شد. تاکنون در چهار رشته عکاسی، کاریکاتور، تصویرسازی و سفال، حدود ۳۰۰ ‏هنرمند ‏از انجمن‌ها به دبیرخانه معرفی شده‌اند و برخی از انجمن‌ها هم اعلام کردند که هنرمندی در ‏این حوزه ندارند که جایزه‌ای بین‌المللی کسب کرده باشد. البته دبیرخانه ‏جشنواره هم این موارد را رصد می‌کند. ‏

دبیر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ادامه با اشاره به بخش مفاخر این ‏دوره از جشنواره بیان‌ کرد: سال گذشته ‏مفاخر عزیز انتخاب شدند و مقدمات تجلیل از آنها هم فراهم ‏بود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا در بخش مفاخر هنرهای تجسمی کشور نتوانستیم برنامه‌ای اجرا کنیم. در نظر داریم که امسال برنامه‌ای برای قدردانی از مفاخر برگزار کنیم‎.‎

وی همچنین به رویکرد جدیدی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری، برگزیدگان جشنواره‌های هنرهای تجسمی جوانان دوره‌های ۲۵ و ۲۶ و ۲۷، جشنواره‌های هنرهای تجسمی فجر دوره‌های ۱۱ و ۱۲، پنجمین دوسالانه خوشنویسی و یازدهمین دوسالانه سرامیک، می‌توانند پس از ثبت نام در سایت جشنواره، آثارشان را بدون انتخاب ‏اولیه و با هماهنگی دبیر، مستقیماً به نمایشگاه ارسال کنند و پس از نمایش، همراه سایر آثار، برای برگزیده شدن داوری نهایی نیز خواهند شد‎.‎

وی در پایان با اشاره به اینکه محل برگزاری این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر مؤسسه ‏فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر است، اظهار کرد: همانطور که هنرمندان می‌دانند ‏مهلت ثبت نام تا ۱۴ دی ماه برقرار است.‏

نشانی سایت دبیرخانه جشنواره http://fajrtajasomi.ir است.

کد خبر 5102107

منبع: مهر

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر فرهنگستان هنر قاسم سلیمانی چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی جشنواره تئاتر مقاومت سریال ایرانی شب یلدا شبکه دو سیما فیلم سینمایی کنسرت آنلاین برنامه تلویزیونی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر سینمای مستند شبکه سه سیما جشنواره هنرهای تجسمی فجر دوره از جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصفهان صاحب برندهای مختلف در صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و داشته‌های تاریخی است، زیبنده است، اصفهان که شهر دوست‌دار کودک و نوجوان است این فرصت را فراهم کند تا کودکان آثار خود را ارسال کنند و دنیا را بارنگ و نقاشی زیباتر کنند، عالم کودکان زیبا و دلچسب است و این عالم زیبا دنیای همه را شادتر و زیباتر می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس در شهرداری اصفهان رویداد مهمی به نام جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان (پوپک) طراحی و در نظر گرفته شد، که امسال سومین دوره این جشنواره برگزار شد و قرار است اختتامیه آن ۹ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر اصفهان برگزار شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: محور دوره سوم این مسابقه زیبایی‌های شهر من است، اینکه کودکان با فهم و درک خودشان چگونه شهر را تحلیل می‌کنند و زیبایی‌های شهرشان را به تصویر بکشند یکی از مواردی است که در ایجاد تعلق شهری و هویت شهری برای ما مؤثر است و تلاش شد تا در دوره سوم این ظرفیت فراهم شد.

وی گفت: در این دوره از جشنواره نه هزار و ۹۳۳ نفر شرکت کردند که نزدیک به هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا برای این جشنواره ارسال‌شده است که هشت هزار و ۱۲۱ اثر از ۲۹۴ شهر داخلی به جشنواره آثار خودشان را فرستادند که آمار قابل‌توجهی به شمار می‌آید.

حیدری گفت: از ۲۸ کشوری که آثار خودشان را فرستادند ۵ کشور بالاترین ارسال آثار را به خود اختصاص دادند که بر این اساس کشورهای بلاروس با ۳۲۷ اثر، روسیه ۲۴۴ اثر، ارمنستان ۲۱۸ اثر، کویت ۱۲۹ اثر و ترکمنستان ۹۱ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که البته کشورهای چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزه‌گوین و تعدادی دیگر در این جشنواره حضور فعال داشتند.

وی اظهار کرد: در این دور از جشنواره تلاش شد که ظرفیت‌های داخل کشورمان را در دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی اصفهان هم فعال کنیم. همچنین امسال رایزنی‌های خوبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت کانون در سطح سایر کشورها و حضور در رویدادهای نقاشی نوجوانان و کودکان بتوانیم استفاده کنیم.

کد خبر 6086117

دیگر خبرها

  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی