Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد بیمه شده سازمان تاکسیرانی، راننده واقعی نیستند، از این رو لیستی به سازمان تأمین اجتماعی از طرف تاکسیرانی ارائه شده تا رانندگان واقعی جایگزین رانندگانی که حرفه اصلی آنها فعالیت در تاکسیرانی نیست حذف شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی منوچهری امروز _سه شنبه دوم دی ماه ۹۹_ در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار تاکسی پلاک زرد، آژانس، بی‌سیم و سرویس مدرسه همچنین ۱۸ هزار تاکسی آنلاین در سطح شهر اصفهان به شهروندان سرویس دهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخلاف سازمان اتوبوسرانی و مترو، مالکیت تاکسی‌های شهر در اختیار رانندگان است و در واقع هزاران نفر مالک تاکسی در شهر اصفهان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تصریح کرد: طبق قانون نوسازی تاکسی‌ها بر عهده دولت است، اما با توجه به مشکلات موجود این طرح متوقف شد از این رو شهرداری اصفهان به صورت خودجوش به منظور حمایت از رانندگان از مهرماه سال ۹۹ طرح نوسازی ناوگان را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) انجام می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه از مهر و آبان امسال ۳۰۰ خودروی تاکسی جدید وارد شهر اصفهان و ۳۰۰ تاکسی فرسوده خارج شده است، گفت: شهرداری پیشرو در نوسازی تاکسی‌ها در کشور بوده که این اتفاق خوشایند با حمایت مدیران شهری و بانک شهر صورت گرفته و تا پایان امسال یک‌هزار تاکسی شهر نوسازی می‌شود.

کاهش عمر تاکسی‌های شهر به کمتر از ۷.۵ سال

وی افزود: با نوسازی یک هزار تاکسی در شهر عمر این ناوگان از ۱۰ سال به کمتر از ۷.۵ سال کاهش خواهد یافت و کاهش آلایندگی‌ها و سرویس دهی بهینه به شهروندان شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت تاکسی‌های بی‌سیم بانوان در شهر خاطرنشان کرد: این تاکسی‌ها در حوزه ارائه سرویس به مسافران بانو و تحت نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند که تعداد آنها کمتر از ۱۵۰ خودرو است.

وی ادامه داد: برای افزایش تعداد تاکسی بی‌سیم بانوان مجوزی صادر شد که بر اساس آن علاوه بر خودروهای پراید سبزرنگ، خودروهای دیگری که از نظر ایمنی صلاحیت لازم را دارند اجازه فعالیت داشته باشند که امیدواریم با مجوزهای صادر شده نوع و کیفیت خدمات این تاکسی‌ها در شهر افزایش یابد.

ارائه نخستین بسته‌های تسهیلاتی به رانندگان سرویس‌های مدرسه تا دو ماه آینده

منوچهری در خصوص فعالیت سرویس‌های مدارس گفت: با توجه به شرایط کرونایی شاهد تعطیلی فعالیت سرویس‌های مدارس هستیم از این رو پیشنهادی از سوی سازمان تاکسیرانی به ستاد کرونا در استان و کشور جهت ارائه بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی ارائه شده و پیگیری‌های لازم در حال انجام است که امیدواریم تا دو ماه آینده نخستین بسته‌های تسهیلاتی را تحویل این رانندگان دهیم.

وی با اشاره به تمهیدات سازمان تاکسیرانی در شرایط شیوع کرونا برای تاکسی‌های شهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا هفت هزار و ۵۰۰ کاور جدا کننده در تاکسی‌های سطح شهر نصب شده و ۳۵ هزار ماسک و ۳۵ هزار دستکش بین رانندگان توزیع شده همچنین هزاران بروشور آموزشی برای کنترل و رعایت مسائل بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلاء به کرونا در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: ارائه وام شش میلیون تومانی و تخفیف کارت شهری رانندگان تاکسی از دیگر بسته‌های حمایتی ارائه شده به رانندگان بوده است.

پیوستن دو هزار تاکسی زرد به شبکه تاکسی‌های آنلاین

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از دو هزار تاکسی از مجموع ۹ هزار تاکسی پلاک زرد شهر عضو تاکسی‌های آنلاین شهر شده‌اند.

منوچهری در خصوص توقف‌های طولانی مدت تاکسی‌ها در ایستگاه‌ها تصریح کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد کرونا مبنی بر سوار کردن سه مسافر در هر تاکسی، این مشکل تا حد زیادی رفع شده، اما چنانچه موردی گزارش شود رسیدگی لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه ناموفق هوشمند تاکسی گفت: عملیات نصب این پروژه سال ۱۳۹۰ در تاکسی‌های شهر آغاز و سال ۹۵ بر اساس آسیب شناسی انجام شد که بنا به دلایل متعددی همچون فرهنگ سازی نکردن لازم، استقبال نشدن توسط شهروندان و نپذیرفتن مناسب از سوی رانندگان متوقف شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: با فعالیت مدیریت شهری جدید برای کاهش ضرر و زیان رانندگان تاکسی که این سامانه را در تاکسی‌های خود نصب کرده بودند، کمک‌های معیشتی در نظر گرفته شد و بیش از ۱۵ هزار جفت لاستیک و هفت هزار و ۵۰۰ روکش صندلی رایگان در اختیار رانندگان قرار گرفت تا شاهد ایمنی بیشتر و زیبایی تاکسی‌های شهر باشیم همچنین تخفیف کامل کارت شهری برای هفت هزار و ۵۰۰ راننده دارای سامانه هوشمند انجام شده است.

برقراری عدالت در حوزه سوخت تاکسی‌های تلفنی با اجرای طرح پیمایش

وی با اشاره به موضوع پرداخت سهمیه سوخت رانندگان بر اساس طرح پیمایش گفت: این طرح از ۲۰ آذرماه ۹۹ اجرا شد و بر اساس آن رانندگان آژانس‌های تاکسی که قبلاً برای خودروهای یگانه ۱۲۰ لیتر و دوگانه سوز ۶۰ لیتر سوخت واریز می‌شد البته در این راستا رانندگان باید در سامانه تلتا ثبت نام و پیمایش آنها ثبت و توسط مدیر آژانس تأیید شود تا سهمیه سوخت بر اساس میزان پیمایش پرداخت شود.

منوچهری تأکید کرد: پیمایش، عدالت را در حوزه سوخت تاکسی‌های تلفنی برقرار کرده است.

وی در خصوص سوار کردن سه مسافر در تاکسی‌ها گفت: سوار کردن سه مسافر براساس مصوبه ستاد ملی کرونا بوده و تا حد زیادی در اصفهان رعایت می‌شود، اما موضوع مهم و لاینحل محاسبه کرایه نفر چهارم بود از این رو به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد ۴۰ درصد کرایه نفر چهارم برعهده راننده و ۶۰ درصد بین سه نفر مسافر تقسیم شود که این موضوع در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در خصوص نحوه برخورد رانندگان تاکسی با مسافران تصریح کرد: رانندگان از فیلترهای متعدد امنیتی، آموزشی و سو پیشینه عبور کرده و فعالیت خود را به عنوان راننده تاکسی در شهر آغاز می‌کنند و آموزش‌های لازم با برگزاری دوره‌های آموزشی به رانندگان ارائه می‌شود.

اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای اجرای پروژه‌های فرهنگی تاکسیرانی

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های سازمان گفت: در این دوره مدیریت شهری نوسازی ناوگان یک اتفاق مهم و ارزشمند بود چرا که در فرایند نوسازی به نسبت تاکسی‌ها، در جایگاه نخست کشور قرار داریم.

منوچهری ادامه داد: مهم‌ترین پروژه در حال اجرا «اصکیف» است که اکنون در دو هزار و ۵۰۰ تاکسی نصب شده و تا ماه‌های آینده تعداد آن به بیش از هفت هزار مورد خواهد رسید تا مسافران برای پرداخت کرایه نیاز به پول خرد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان مراجعات رانندگان به سازمان تاکسیرانی علی رغم فعالیت بیش از ۲۱ هزار راننده در حوزه‌های مختلف به کمتر از صد نفر در روز رسیده است، اظهار کرد: دلیل مهم کاهش مراجعات، برون سپاری ۷۵ درصد فعالیت‌های تاکسیرانی با الکترونیکی کردن فرآیندها است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های فرهنگی تاکسیرانی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکسیرانی اصفهان در بین سازمان‌های تاکسیرانی کشور جایزه ملی تعالی سازمانی را کسب کرده، همچنین مقام برتر در حوزه نظام پیشنهادات شهرداری را به خود اختصاص داده است.

نرخ گذاری کرایه تاکسی‌های اینترنتی با نظارت سازمان صمت

وی با بیان اینکه نرخ گذاری کرایه تاکسی‌های اینترنتی با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، تأکید کرد: نظارت بر حوزه فیزیکی و عملکردی تاکسی‌های اینترنتی بر عهده شهرداری است و یک و نیم درصد بابت هر سفر تاکسی‌های اینترنتی به حساب شهرداری‌ها واریز و در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه می‌شود.

منوچهری با اشاره به موضوع بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد بیمه شده سازمان تاکسیرانی، راننده واقعی نیستند، از این رو لیستی به سازمان تأمین اجتماعی از طرف تاکسیرانی ارائه شده تا رانندگان واقعی جایگزین رانندگانی که حرفه اصلی آنها فعالیت در تاکسیرانی نیست حذف شوند؛ سوالی که از سازمان تأمین اجتماعی داریم اینکه چرا لیست ارائه شده سازمان تاکسیرانی برای حذف رانندگان غیرواقعی مورد توجه قرار نگرفته و راننده جدید از سال ۹۴ تا کنون اجازه ثبت نام برای بیمه ندارند؟

وی ادامه داد: نظارت بر تخلف رانندگان به صورت مستمر انجام می‌شود و شماره تلفن ۳۵۶۸۸۱۰۰ تلفن رسیدگی به شکایات سازمان تاکسیرانی است که روزانه تماس‌ها ثبت و راننده متخلف فراخوانده می‌شود تا رسیدگی لازم به شکایت انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: آمار ابتلای رانندگان تاکسیرانی اصفهان به کرونا کم بوده که مهم‌ترین دلیل آن استفاده صحیح و مستمر رانندگان تاکسی از ماسک و تجهیز تمام ناوگان به کاورهای جدا کننده بوده است.

کد خبر 463449

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهرداری اصفهان شهر سازمان تاكسيراني شهرداري اصفهان مدیریت شهری تاکسی اینترنتی تاکسی فرسوده رانندگان تاکسی بیمه رانندگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تاکسی های اینترنتی سازمان تاکسیرانی رانندگان تاکسی تاکسی های شهر تاکسی ها تاکسی ها هزار تاکسی شهر اصفهان هزار و ۵۰۰ ارائه شده هفت هزار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شادی مالکی، با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: زمان پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی اعلام شد

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228304 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند