Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین فرخنده  روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: تاکنون اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان با مراجعه به سامانه کارآ برای دریافت ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات کرونایی درخواست داده اند.

وی شمار پرونده های تشکیل شده جامعه فرهنگی و هنری برای دریافت تسهیلات کرونایی در بانک های عامل را ۳۹۴  فقره  پرونده عنوان کرد و افزود: تاکنون به ۲۹۱ پرونده متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، اشتغالزایی و کارآفرینی تسهیلات کم بهره نیز به فعالان هنری استان پرداخت می‌شود افزود:  به استان خراسان شمالی ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شده است که تاکنون ۴۰ درخواست در سامانه کارآ ثبت شده است.

وی در ادامه گفت: با رایزنی که با وزارت فرهنگ و ارشاد داشته ایم توانستیم سه میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی که دارای مجوز هستند،تسهیلات بگیریم که در حال افزایش ۱۰۰ درصدی این میزان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ۱۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای چاپ و امور چاپخانه‌ها اختصاص یافته است که در این راستا حدود ۲۲ نفر به بانک‌ها معرفی شدند.

فرخنده افزود: به هنرمندانی که عضو صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان هستند کمک معیشتی ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال لحاظ شده است که پرداخت می‌شود.

معافیت ۲۶۰ هنرمند خراسان شمالی از پرداخت حق بیمه 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همچنین ۲۶۰ نفر از هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر استان، از پرداخت سه‌ماهه حق بیمه برخوردار شدند.

فرخنده افزود: بخشودگی حق بیمه سه ماهه این هنرمندان که یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال بود مربوط به ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال است.

اعضای حمایت از صندوق اعتباری نویسندگان افزایش یافت

وی در ادامه نشست اظهار داشت: تاکنون ۶۳۸ در صندوق اعتباری نویسندگان عضو هستند که  این صندوق در سال ۹۶ ، ۲۰۰ عضو داشته است.

وی در ادامه گفت: درسال ۹۶ تعدادبیمه شدگان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی ۹۸ نفر بوده است که هم اکنون ۳۲۴ نفر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد با بیمه بیکاری جامعه فرهنگی و هنری موافقت کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مشاغل فرهنگ و هنر در مشاغل آزاد تعریف شده بود و مشمول بیمه بیکاری نبوده است گفت:با رایزنی‌ها و موافقتی که در این خصوص انجام شد آنها نیز مشمول بیمه بیکاری شدند.

وی افزود: یارانه یک میلیون ریالی هم برای اعضای صندوق محقق شده که ۶۳۸ عضو این استان از آن بهره مند شدند.

 مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعتبار به مجتمع‌ فرهنگی و هنری بجنورد لحاظ شده است افزود: هم اکنون ۲۲ درصد از این میزان اعتبار معادل ۲۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی با اشاره به  طرح موزه هنرهای معاصر گفت: امسال برای این طرح نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار لحاظ شده است که از این میزان  ۱۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی در ادامه گفت: این اداره کل در صدد است که  هر ۲ طرح را با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم بتوانیم هم اعتبار لحاظ شده و هم تخصیص داده شده آن را افزایش دهیم.

وی در ادامه سخنانش به انتخابات خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: دست کم ۱۷ نفر اعم از هیات مدیره و بازرسان باید نامزد شوند و این انتخابات  ماه جاری برگزار می‌شود.

پنج نشریه در صف اخذ مجوز

فرخنده در ادامه نشست اظهار داشت: پنج نشریه استان خراسان شمالی در نوبت اخذ مجوز  است که  از این تعداد سه پایگاه خبری ۲ فصل نامه چاپی که یکی از آن‌ها در مورد معماری و دیگری در مورد فصل نامه‌های علمی دانشگاه کوثر است.

وی گفت: امیدواریم تا پایان بهمن ماه  برای پنج نشریه مجوز صادر شود.

سومین جشنواره تئاتر آیات برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات پس از بررسی و داوری ۷۶ اثر نمایشی از سراسر کشور، ۲۳ متن نمایشی که برای شرکت در جشنواره معرفی شده بود سوم دی ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

هم اکنون در استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بجنورد خراسان شمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اخبار کنکور میلیارد ریال اعتبار صندوق اعتباری فرهنگی و هنری میلیون ریال لحاظ شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیر رسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست و سوم باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدید نظر است.

مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار و از سوی میلاد فاندر، مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد. وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدید نظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رأی شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد)

مهرداد طهماسبی، مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدید نظر است.
باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری زاده، مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدید نظر است.

دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار و از سوی شجاع خلیل زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیط بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدید نظر است.

کد خبر 6086402

دیگر خبرها

  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد