Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمد علی محمدی در جلسه کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان اظهار کرد: از حدود 23 هزار واحد مسکونی روستایی شهرستان 14 هزار و 700 واحد نیاز به مقاوم سازی داشته است که تا کنون 11 هزار و 500 واحد مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان بازسازی مسکن روستایی می توانند از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض بهره مند شوند افزود:  بیش از 2 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارد که در مواجهه با بحران های احتمالی آسیب پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار همدان خواستار اهتمام بیشتر بنیاد مسکن و بخشداران درجهت ترغیب روستائیان به این مهم شد و تاکید کرد : عملکرد بانکهای عامل در خصوص ارایه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ما خوب است و انتظار داریم همچنان با وحدت رویه و تسهیل در ضمانتهای این تسهیلات به متقاضیان پرداخت گردد.

محمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان در سفر شهریورماه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به همدان افزود : از این تعداد 250 واحد مسکونی برای شهرستان همدان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد : در این طرح ضمن معرفی متقاضیان موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده اند وعملیات اجرایی 125 واحد آغاز و تا کنون 1 میلیارد و 285 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.
سرپرست فرمانداری همدان در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در همدان گفت : ضمن آسیب شناسی طرح مسکن مهر جانمایی اراضی مورد نیاز این طرح بنحوی پیش بینی شده است که ارایه زیرساختها و فراهم نمودن سایر خدمات عمومی مورد نیاز ساکنان به سهولت و با کمترین هزینه انجام پذیرد.
وی جانمایی مناسب و استفاده از توان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را از جمله نقاط قوت طرح اقدام ملی مسکن در همدان دانست و اظهار کرد : همکاری شهرداری و روانسازی صدور پروانه های ساختمانی برای این طرح ضروری است.
محمدی یادآور شد : طولانی بودن فرایند و زمان صدور پروانه ساختمانی باعث مواجهه با تغییر قیمتها، محاسبات و نهایتا مشکلات عدیده ای برای متقاضیان مسکن می گردد.

معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان نیز با بیان اینکه آخرین مهلت نام نویسی مسکن ملی تا ۳۰ شهریورماه بود، اظهارکرد: برای آخرین بار تا ساعت ۲۴ جمعه پنجم دی ماه فرصتی دوباره برای کسانی که مدارک خود را تکمیل کرده‌اند اما در تأمین آورده نقدی خود دچار مشکل بودند، تعیین شده است.
مجید صالحی از ثبت نام 18 هزار و 975 متقاضی طرح مسکن ملی در سطح استان خبر داد و افزود : از این تعداد 10 هزار و 998 نفر واجد شرایط بودند که تا کنون 6 هزارو 247 نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند.

معاون امور عمرانی فرماندار نیز از ثبت نام 12 هزار و 362 متقاضی مسکن ملی در شهرستان همدان  خبر داد و گفت : دو سوم متقاضیان مسکن ملی استان مربوط به شهرستان همدان است.
رضا زمانی افزود :  6 هزار و 597 متقاضی ثبت نام شده در شهرستان همدان واجد شرایط بودند که تا کنون 4 هزار و 849 نفر واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن تسهیلات بانکی همدان مقاوم سازی شهرستان همدان واحد مسکونی مقاوم سازی مسکن ملی تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،غلامرضا صالحی عصر سه‌شنبه با حضور در جلسه چهار ساعته شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حدود پنج درصد برنامه نهضت ملی روستایی کشور برای آذربایجان‌غربی برنامه ریزی شده است و با توجه به تعریف ۳۵۰ هزار واحدی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه نهضت ملی روستایی این استان قرار دارد.   وی ادامه داد: در این میان ۲۴۰ هزار واحد به بانک معرفی شده است که این رقم در آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد است.   صالحی با اشاره به تعداد قرداد‌های نهضت ملی روستایی گفت: از این تعداد نیز ۱۱۰ هزار واحد قراردادشان عقد شده که ۶ هزار و ۸۰ واحد آن مربوط به آذربایجان‌غربی است.

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم