Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، «گردان تک نفره» در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمد. این اثر، مستندی جذاب و دیدنی درباره قهرمان کمتر شناخته شده جنگ هشت ساله عراق و ایران است. روایتی دست اول از زندگی مردی گچسارانی که رفته رفته درمیدان جنگ به یک چهره سرشناس و تاثیرگذار تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی که تبحر فوق العاده‌اش در استفاده از اسلحه دراگانوف او را آنچنان در نزد دوست و دشمن معروف می کند که بی شباهت به قهرمان‌های اسطوره ای نیست.

 

«گردان تک نفره» لقبی است که شهید خرازی به تک تیراندازش یعنی عبدالرسول زرین داده بود.

مردی که به خاطر مجاهدتهایش و شیوه یگانه مبارزه اش با دشمن توانسته بود همه نگاهها را به خود معطوف کند. داریوش یاری برای روایت این مستند، برخی از صحنه ها را بازسازی کرده و این تمهید در جهت یکدست کردن فرم تصویری اثر موفقیت آمیز بوده است.

 بازی هادی مقدم دوست فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون هم در نقش شهید زرین باورکردنی شده و از نکات مثبت این فیلم محسوب می شود.

 گردان تک نفره در زمره مستندهای پرتره قرار می گیرد که سعی می کند زندگی یک شخص و فراز و فرودهای آن را تصویر کند. استفاده از صحبت های خود شهید در این مستند به نزدیکی بیشتر مخاطب با این چهره کمتر دیده شده جنگ منجر شده است. همچنین استفاده از صحبت های شهید خرازی فرمانده وی نیز که از نزدیک با وی و فعالیت هایش آشنایی دارد به غنای هر چه بیشتر این مستند کمک کرده است.

 

 

از آن گذشته نوع فعالیت شهید زرین و مواجهه‌اش با خطرات گوناگون از او چهره ای خاص ساخته بود. او به عنوان تک تیرانداز در جنگ حضور داشت و به گفته فرمانده شهیدش بیش از سه هزار هدف گیری موفق داشت که این آمار در جنگ ها بی سابقه است. یکی از بهترین فصل های این مستند آنجاست که شهید زرین هدف تک تیرانداز دشمن قرار می گیرد اما تیر لاله گوش او را مجروح می کند و او با لب خندان شکار دوربین عکاسی می شود که پایین خاکریز شاهد این صحنه بوده است. 

مستند «گردان تک نفره» یکی از مستندهای دیدنی در حوزه هشت سال دفاع مقدس و قهرمان‌های فراموش نشدنی آن است که در طول این سال‌ها ساخته شده است.از دیگر فصل های جذاب مستند مواجهه شهید زرین با گردان تانک عراقی است که او با هدف قرار دادن بخش قابل توجهی از تیربارچی ها و سربازان، یک تنه آنها را واردار به عقب نشینی می کند ...

«گردان تک نفره» در بخش شهید آوینی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد. امروز آخرین روز این جشنواره است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید زرین گردان تک نفره سینماحقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این یادواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکهشهدای هنرمند و رسانه نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند گفت: فعالان رسانه اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند و به همین دلیل است که هم اکنون ما می توانیم آنها را مرور می‌کنیم. اصغر امیرنیا افزود: نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع رسانی وقایع مختلف بخصوص دوران دفاع مقدس موثر کاملا مشهود است و شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین گونه، نقش زینبی را هم ایفا کردند. مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر شهدای فرهنگ هنر و رسانه نبودند بسیاری از اتفاقات جنگ تحریف می‌شد و این شهدا بسیار مظلوم بودند چراکه باید دو نقش را ایفا می‌کردند. امین درخشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این یادواره گفت: اگر در عرصه ایثار و شهادت حرف برای گفتن داریم بخش عمده آن به واسطه تلاش‌های فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است. درخشان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این راستا ۲۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف از جمله ۳۰ فیلم و مستند، ۲۰ سرود و ۱۰ قطعه موسیقی فاخر تولید می‌شود. در پایان این یادواره از ۲۸ خانواده شهید عرصه فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد. همچنین از ۱۲ هنرمند نام آور استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره‌های ملی و بین المللی تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • همراهان هری کین در باشگاه لعنتی!
  • ناگفته‌های جنجالی داور بازنشسته در استودیو آنتن
  • اولین مستند شهید آوینی پس از ۴۴ سال رونمایی شد
  • کارگردان «دلشکسته» فیلمی درباره فرمانده لوتی‌ها می‌سازد
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • «فرمانده لوتی‌ها» مستند شد
  • مستند شهید صدر از روز چهارشنبه پخش می‌شود