Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که با حضور اعضای هیأت رئیسه و استادان برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی این استان برگزار شد، بر نقش تعیین کننده دانشکده های موضوع محور در تقویت جامعه علمی و کاربردی تر شدن علوم تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروپناه ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری، گفت: عدم وجود پیوند علمی و پارادایم شناختی و عدم وجود پیوندی که علم باید با جامعه پیدا کند، دو مشکل عمده دانشگاه ها در روند علم آموزی است. اگر این دو نقیصه برطرف شود، نوع نگاه به علوم دقیق تر شده و انتظاراتی که از مراکز و مراجع علمی در کشور می رود با سرعت بیشتری تحقق می یابد.

وی اظهار داشت: اگر دانشکده های علم محور به دانشکده های موضوع محوری همچون دانشکده خانواده، حکمرانی، پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی تبدیل شوند، رساله، پایان نامه و کتابی که به رشته تحریر در می آید ناظر به نیاز جامعه بوده و در حل مسائل و بحران های کشور مفید خواهد بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبیین دیدگاه خود درباره تفاوت علوم در دوره سنت و مدرنیسم و نقش و نیاز حکمی سازی علوم، خاطرنشان کرد: استان اصفهان بر یک بستر تاریخی از تمدن حکمی استوار است و این استان با پشتوانه برخورداری از مکتب حکمی اصفهان می تواند درخصوص پیوند علوم با جامعه نقش اساسی ایفا کند.

خسروپناه با اشاره به طرح دانشکده حکمرانی با رویکرد اقتصادی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون دانشکده حکمرانی در کشور وجود نداشته، در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بررسی وضعیت بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهان و تأثیرات آنها در جوامع، برای نخستین‌بار در کشور، راه اندازی دانشکده حکمرانی تصویب شده است.

کد خبر 5102332 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی عبدالحسین خسروپناه هفته پژوهش پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرش بدون آزمون سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه دانشگاه ها کارشناسی ارشد جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی منصور غلامی وام دانشجویی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دانشکده حکمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی

حامد خراسانی معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور یک‌هزار و ۴۶۸ داوطلب در دودانشکده پزشکی و دانشکده مهارت و کارآفرینی در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد روز پنج‌شنبه میزبان ۸۶۱ داوطلب در دو رشته علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی است که از این تعداد ۵۰۵ داوطلب خانم و مابقی آقا هستند.

معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: روز جمعه نیز ۶۰۷ داوطلب خانم رشته علوم تجربی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در ماراتن کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خراسانی تبیین کرد: آزمون سراسری علوم انسانی، ریاضی و فنی و تجربی در شیفت صبح روز‌های ۵ شنبه و جمعه رأس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود که در‌ب‌های حوزه‌های امتحانی رأس ۷:۳۰ بسته خواهد شد که لازم است داوطلبان نیم ساعت قبل از بسته شدن در‌های حوزه‌های آزمون در محل دانشگاه حضور داشته باشند؛ چراکه از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی ممانعت خواهد شد.

وی با تأکید بر داشتن کارت شناسایی معتبر برای ورود به حوزه آزمون متذکر شد: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن همراه داشته باشد و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف دستی، دستگاه‌های الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و...)، ماشین حساب و یادداشت خودداری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟