Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:30:38 GMT

۱۹۰، پل ارتباط مردم با وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۰۹۹۶

۱۹۰، پل ارتباط مردم با وزارت بهداشت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وبدا، دکتر محمد حسین حیدری با اشاره به نحوه پاسخگویی در سامانه ۱۹۰ این وزارتخانه اظهار کرد: مردم از طریق این سامانه که تنها مرکز پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت محسوب می شود می توانند مشکلات خود را در خصوص درمان، دارو، بهداشت، اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین بیماری کووید ۱۹ با ما در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دیگر خطوط ارتباطی مردم با وزارت بهداشت اشاره و تصریح کرد: اکنون امکان ارتباط با سامانه های ۱۴۹۰، ۱۵۹۰ و ۱۶۹۰ وجود ندارد و تنها راه ارتباطی مردم با وزارت بهداشت شماره ۱۹۰ است.

حیدری با تاکید بر اینکه همه شکایتهای مردمی ثبت شده در این سامانه مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری می شود، عنوان کرد: هموطنان عزیز می توانند با کد رهگیری که پس از تماس با سامانه به آنها ارائه می شود، روند رسیدگی به مشکل خود را پیگیری کنند و اطمینان داشته باشند که مسائل آنها دنبال خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت به تعطیلی برخی مشاغل در وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا اشاره و مطرح کرد: درصورتی که مردم درخصوص مشکلات بهداشتی و درمانی مشاغلی که اکنون فعالیت دارند، پرسش یا شکایتی دارند حتما با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل کنند و اگر درخصوص باز بودن یا نبودن مشاغل دیگر گزارشی دارند، می توانند از طریق اتاق اصناف، فرمانداری ها و نمایندگی های خاص مربوط به وزارت صمت با مسئولان مربوطه در میان بگذارند.

حیدری با بیان اینکه مردم می توانند از طریق سامانه ۱۲۴ هم مشکلات خود را بازگو کنند، بیان کرد: همچنین اگر شخصی احساس کرد مشکلی را که از این طریق عنوان کرده پیگیری نشده است، می تواند از طریق اتاق اصناف منطقه خود با همان شماره های شهرستانی مجددا اقدام کند.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت بهداشت افزود: امیدواریم با هماهنگی به وجود آمده بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم و آنها بتوانند با یک سامانه خاص مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا سلامتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان باید مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی