Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، وزارت کشاورزی عراق با صادرات 4500 تُن محصولات کشاورزی شامل میوه و انواع صیفی جات به عربستان سعودی موافقت کرد.

«حمید النایف»، سخنگوی رسمی وزارت کشاورزی عراق، با انتشار بیانیه ای رسمی تأکید کرد که این وزارتخانه با صادرات 4500 تُن محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، خیار، پیاز از طریق شرکت های خصوصی و از گذرگاه مرزی عرعر موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه افزوده که به تلاش خود برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و افزایش صادرات این محصولات ادامه می دهد.

پیش از این رسانه ها به نقل از منابع آگاه خبر داده بودند که با وجود بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر میان عراق و عربستان حجم مبادلات از این گذرگاه مرزی بسیار پایین است.

به گفته این منابع علت این موضوع پایین بودن مبادلات تجاری میان عراق و عربستان است و صادرات این حجم از مواد کشاورزی می تواند نقطه آغازی بر افزایش مبادلات تجاری عراق و عربستان باشد.

گذرگاه مرزی عرعر میان عراق و عربستان در 18 نوامبر گذشته افتتاح شد.

عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق در مراسم افتتاح این گذرگاه مرزی تأکید کرد که گذرگاه مرزی عراق و عربستان برای تبادل تجاری و تردد مسافران خواهد بود.

الوائلی تاکید کرد که این گذرگاه منبع مهم برای عراق خواهد بود و حجم مبادلات تجاری دو کشور را افزایش خواهد داد.

وی گفت این گذرگاه مرزی برای تردد مسافران و مبادله تجاری راه‌اندازی می‌شود و در طول سال فعال خواهد بود و تاکید کرد که بر اساس توافقاتی کانتینرهای دو کشور وارد خاک یکدیگر نخواهد شد.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جام نیوز عربستان عراق عراق و عربستان گذرگاه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: از این تعداد مسافر که به صورت قانونی در دوغارون تردد داشته اند، ۱۴ هزار و ۸۹۹ مسافر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج شده اند. نظام الدین کارگزار روز چهارشنبه افزود: همچنین طی ۱۲ روز گذشته ۱۲ هزار و ۴۸۸ مسافر ایرانی و افغانستانی از طریق معبر دوغارون وارد ایران شده اند.   رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد به بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از بناهای تاریخی این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون هفت هزار و ۳۲۵ مسافر و گردشگر نوروزی از آثار تاریخی، مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، رباط عباس آباد و مزار شاهزاده قاسم دیدن کرده اند.   کارگزار افزود: بازدید از بناها و آثار تاریخی تایباد امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.   وی گفت: همچنین امسال اقامت مسافران نوروزی در تایباد به نسبت تعطیلات نوروزی سال گذشته ۶۲ درصد افزایش را نشان می دهد.   سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق مرز رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.   شهرستان تایباد ۷۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و یک اثر ثبت شده جهانی دارد، این شهرستان ۱۴۵ هزار نفری در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • شاخص های سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • افزایش چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از آبادان