Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی‌اشرف صندوق‌آبادی، دبیر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، از راه‌اندازی بخش ستارگان ایرانی جهانِ ‏هنر در این رویداد هنری خبر داد.

صندوق‌آبادی، در این زمینه گفت: «این ‏دوره از جشنواره به جز بخش فراخوان که با عنوان طوبای زرین شناخته شده است، بخش‌های ‏دیگری ‏نیز دارد که هم‌زمان مقدمات برگزاری آن‌ها در ‏حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله بخش چاپ ‏دستی که به‌‏صورت یک نمایشگاه مستقل و با کیوریتوری احمد وکیلی برگزار می‌شود و وی از چند هنرمند ‏در ‏حوزه چاپ دستی برای حضور در ‏نمایشگاه دعوت می‌کند.‏»

او ادامه داد: «همچنین ما در این دوره از جشنواره بخش ستارگان جهانی هنر ایران را ‏داریم. این بخش ‏مختص هنرمندانی است که خارج از ایران و در بینال‌ها و جشنواره‌ها در سال‌های ۲۰۱۹ و ‏‏۲۰۲۰ جایزه گرفته‌اند. در ‏این ارتباط با انجمن‌های مختلفی در ارتباط هستیم و اعلام می‌کنم کسانی که ‏در رویدادی خارج از کشور برگزیده شده‌اند، می‌توانند حداکثر ‏تا روز چهارشنبه مورخ ‏‏۱۰ دی، با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند و از نحوه ‏برگزاری این بخش و سایر اطلاعات مورد نیاز مطلع شوند. ‏آثار این هنرمندان ‏در نمایشگاه جشنواره به ‏نمایش درمی‌آید و در کتاب جشنواره هم چاپ می‌شود. تاکنون در چهار رشته عکاسی، کاریکاتور، ‏تصویرسازی و سفال، حدود ۳۰۰ ‏هنرمند ‏از انجمن‌ها به دبیرخانه معرفی شده‌اند و برخی از انجمن‌‏ها هم اعلام کردند که هنرمندی در ‏این حوزه ندارند که جایزه‌ای بین‌المللی کسب کرده باشد. البته ‏دبیرخانه ‏جشنواره هم این موارد ‏را رصد می‌کند.»

دبیر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ادامه با اشاره به بخش مفاخر این ‏دوره از جشنواره ‏نیز گفت: «سال گذشته ‏مفاخر انتخاب شدند و مقدمات تجلیل از آنها هم فراهم ‏بود، ولی به دلیل شیوع ‏ویروس کرونا در بخش مفاخر هنرهای تجسمی کشور نتوانستیم برنامه‌ای اجرا کنیم. در نظر داریم که ‏امسال ‏برنامه‌ای برای قدردانی از مفاخر برگزار کنیم‎«.‎

صندوق‌آبادی همچنین به رویکرد جدیدی در این جشنواره اشاره کرد و توضیح داد: «بر اساس مصوبه شورای ‏سیاست‌گذاری، برگزیدگان جشنواره‌های هنرهای تجسمی جوانان، دوره‌های ۲۵ و ۲۶ و ۲۷، ‏‏جشنواره‌های هنرهای تجسمی فجر دوره‌های ۱۱ و ۱۲، پنجمین دوسالانه خوشنویسی و یازدهمین ‏دوسالانه سرامیک، می‌توانند پس از ثبت نام در سایت جشنواره، آثارشان را بدون انتخاب ‏اولیه و با ‏هماهنگی دبیر، مستقیما به نمایشگاه ارسال کنند و پس از نمایش، همراه سایر آثار، برای برگزیده شدن ‏داوری نهایی نیز خواهند شد‎«.‎

او با اشاره به این‌که محل برگزاری این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر موسسه ‏فرهنگی هنری ‏صبا وابسته به فرهنگستان هنر است، اظهار کرد: «همان‌طور که هنرمندان می‌دانند، ‏مهلت ثبت نام تا ۱۴ ‏دی ادامه دارد.‏»

۵۷۵۷

کد خبر 1468791

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جشنواره تجسمی فجر هنرهای تجسمی نقاشی مجسمه عکاسی هنرهای تجسمی فجر دوره از جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد

 با اتمام داوری آثار از بین ۵۰۰ اثر ارسالی از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این دوره از جشنواره ملی راوی خورشید اسامی برندگان این دوره به شرح ذیل اعلام شد: 

 در بخش ویژه  اثر فائزه نخعی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. 

 احمد صیفوری،  مهدی امین زاده  و مهلا جنابی  به ترتیب رتبه های اول تا سوم این دوره از جشنواره ملی راوی خورشید را به دست آوردند. 

بیشتر بخوانید: 

جشنواره ملی راوی خورشید برگزار می شود 

 در این دوره از جشنواره  آثار طا‌ها مختارآبادی، فاطمه محمدی از قم ، معصومه یحیی زاده، ساجده حاج حسینی از نوق و محمدرضانقی ماهانی به عنوان آثار قابل تقدیر معرفی شدند. 

اولین جشنواره ملی راوی خورشید، همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همت معاونت فضای مجازی صدا و سیمای کرمان با هدف روایتگری از گوشه و کنار این حماسه مردمی در بخش های مستند و عکاسی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود
  • حضور بازیکن جوان ایرانی در کنار ستارگان جهان در المپیک
  • بازیکن جوان هندبال ساحلی ایران به همراه ستارگان جهان در المپیک پاریس
  • افتخارآفرینی ملی‌پوش جوان ایرانی؛ بازی کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در المپیک
  • دعوت بازیکن جوان ایرانی به تیم ستارگان هندبال ساحلی جهان
  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی برای آسیب‌شناسی باشد
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت