Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز ‌‌سه‌‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۱۵ نفر از آنها بستری شدند.

لاری ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۴۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: آغاز فاز نخست تست انسانی واکسن ایرانی کرونا

***

رضایی می‌خواهد تجربه قالیباف را تکرار کند؟

شرق نوشت: «ادعای خروج از دوگانه اصلاح‌طلبی - اصولگرایی و اعلام فراخوان عمومی انتخاباتی؛ این شیوه‌ای است که فرماندهان سابق و سیاسیون فعلی در آستانه انتخابات در پیش می‌گیرند. حدود چهار سال پیش قالیباف ابتدا علم نواصولگرایی را با هدف گذر از اصولگرایی بلند کرد و سال گذشته هم در یک فراخوان، نهضت ثبت‌نام جوانان انقلابی را برای مجلس کلید زد، در‌حالی‌که خودش را در رأس این جریان می‌دید و حالا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400، فرمانده ارشد او که در مظان نامزدی است، فراخوان مشابهی داده است...

اینکه چهره‌های اصلی جریان اصولگرایی هم‌زمان از درون جریان اصولگرایی تغذیه می‌کنند و حمایت آنها را پشت سر خود دارند، اما درعین‌حال ادعا می‌کنند که می‌خواهند از آن گذر کنند، یک بازی کاملا تبلیغاتی در آستانه انتخابات است؛ کما‌اینکه آن نامه معروف قالیباف درباره نواصولگرایی و هشدار به ناکارآمدی رأس هرم اصولگرایی و دعوت جوانان اصولگرا به آتش‌به‌اختیاری، به آنجا ختم شد که همراه با همان مجموعه اصولگرایی از رأس تا هرم بر سر یک سفره انتخاباتی نشست و با تن‌دادن به همان شیوه‌های مرسوم انتخاباتی در تقسیم سهم‌ها به پارلمان راه یافت!

دیگر هم نه صحبتی از نواصولگرایی کرد و نه معلوم شد مانیفست نواصولگرایی که آن همه بر سرش سرو‌صدا کردند، در عمل به کجا رسید. به نظر می‌رسید همه آن هیاهو‌ها صرفا پیامی بوده که او شکایتش را از عملکرد اصولگرایان در انتخابات 96 به اطلاع برساند و عواقب کنار‌گذاشتن خودش را گوشزد کند؛ پیامی که به درستی شنیده شد تا قالیباف به ریاست بهارستان برسد. 

حالا به نظر می‌رسد چهره‌هایی مانند ضرغامی که او هم گفته اصولگرا نیست و این تقسیم‌بندی را قبول ندارد و همچنین محسن رضایی کم‌وبیش می‌خواهند از همین مسیر به پاستور برسند؛ بدون اینکه متوجه تفاوت‌هایشان با قالیباف باشند.

قالیباف فقط یک فرد نبود؛ حضورش در شهرداری و چند دوره نامزدی انتخاباتی، امکان جریان‌سازی داده بود و طیف معروف به جریان قالیباف را در حول‌و‌حوش خودش سازماندهی کرده بود؛ طیفی که حتی در بین بدنه مردمی اصولگرایی نیز حامی داشت؛ برخلاف ضرغامی و رضایی که بیشتر چهره‌هایی فردی هستند و نتوانسته‌اند در همه این سال‌ها محوریت یک جریان یا جمعی را درون اصولگرایی حول خود سازماندهی کنند.

رضایی ظاهرا از حمایت یک جبهه به نام جبهه ایستادگی برخوردار است، اما سابقه چند‌ساله آن نشان می‌دهد برخلاف نامش، توان کار جبهه‌ای و سازماندهی ندارد، به جز اینکه برای اعضای اصلی خود سهمی در قدرت دست‌‌و‌پا کند.»

***

شباهت روحانی به احمدی‌نژاد هرروز بیشتر می‌شود

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فرهیختگان درباره عدم‌ابلاغ دو قانون اخیر مجلس یعنی طرح یارانه معیشتی و همچنین اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها توسط رئیس جمهور گفت: «به نظر می‌رسد آقای رئیس‌جمهور به مسیری که آقای احمدی‌نژاد در سال‌های آخر دولتش بود، می‌رود؛ اگر به خاطر داشته باشید آقای احمدی‌نژاد هم چندین مصوبه قانونی مجلس را ابلاغ نکرد و مجلس در آن زمان نیز ناچار شد آن را ابلاغ کند لذا آقای روحانی هم در همان مسیر می‌رود و این امر نوعی استنکاف از ابلاغ قانون و اجرای آن است.

ای کاش مشاور معروف آقای روحانی که در همه کارها سرکشی می‌کند، جز کارهای رئیس خود، به آقای روحانی توصیه می‌کرد که در ماه‌های آخر دولت خود اجازه ندهد تلخ‌تر از اینکه اکنون هست دولتش تمام شود؛ چراکه از یک دولت ناکارآمد، یک دولت عصیانگر و سرکش هم ساخته است. آقای روحانی می‌خواهد همه اختیارات را داشته باشد و این همان مسیری است که روسای‌جمهور ما معمولا گرفتار این خودبینی می‌شوند که می‌خواهند همه امور توسط خودشان انجام شود.

دولت درخصوص هدفمندی یارانه‌ها نیز رفتار بدی پیش گرفت و با طرح مجلس مخالفت کرد اما بلافاصله دو روز بعد، طرح مشابهی ارائه داد که از این‌رو مشخص بود مخالفت با مجلس کاملا سیاسی است که این امتیاز به نام مجلس ثبت نشود و هیچ معنایی غیر از این وجود ندارد...

دولت می‌خواهد مسیر مذاکره را پیش بگیرد؛ مذاکره‌ای که کشور را به این روز انداخت، در دوران مذاکرات برجام هم مشی دولت بر این بود که به هر نحوی شده این مذاکرات انجام شود و به یک نتیجه‌ای برسد ولو امتیازات بیشتری بدهیم. این سیاست دولت و آقای روحانی در قضیه برجام بود، از این‌رو نقاط تاریکی در مساله برجام وجود دارد؛ ایران بعد از امضای برجام بلافاصله ظرف یک هفته تمام تعهدات را اجرا کرد و این نشان‌دهنده اشتیاق شدید این دولت به این است که کاری نکنند غربی‌ها ناراحت شوند.

هر دولت دیگری اگر چنین قراردادی می‌بست در موقع اجرا گام به گام اجرا می‌کرد نه اینکه ناگهان تمام صنعت هسته‌ای خود را در کشتی بگذارد و برای طرف مقابل بفرستد. این دولت چنین کاری کرد و تمام تعهدات ایران را یک هفته‌ای اجرا کردند؛ طرف مقابل هم وقتی دید ما تعهدات خود را اجرا کرده‌ایم متوجه شد دلیلی ندارد تعهدات خود را عمل کند و عمل هم نکرد. اکنون علی‌رغم مطالبی که دولت و آقای روحانی پس از پاره‌شدن برجام بیان می‌کنند، بازهم در همان مسیر هستند»

***

انتقاد قالیباف از ارز 4200 تومانی

محمدباقر قالیباف در مراسم بهره برداری از ۲۸ هزار پروژه زیربنایی، اقتصادی و اشتغال زایی برکت گفت: به عنوان یک مسئول و خدمتگزار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عرض می کنم ارز ترجیحی که در کشور هزینه می شود هیچ نوع سیاست گذاری درستی که آثار آن در زندگی مردم دیده شود صورت نمی گیرد.

وی یادآور شد: از طرفی دیگر تلاش صورت می گیرد که ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام شود و از طرفی دیگر به راحتی ۴ الی ۵ میلیارد دلار در ۹ ماه گذشته به بدترین شکل ممکن با سوءمدیریت توزیع می کنیم که نتیجه آن مرغ کیلویی ۳۰ هزار تومانی می شود، تا این مسائل حل نشود خدا نیز به کار ما برکت نخواهد داد.

قالیباف با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث اصلاح ساختار بودجه حتما این موارد را مدنظر خواهیم داشت. نفت برای ما یک نعمت بوده اما امروز برایمان تبدیل به نقمت شده است. ما در مجلس شورای اسلامی مصمم هستیم که در این راه گام برداریم و میزان وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: 

قالیباف: با این شیوه مدیریت به رشد اقتصادی نمی‌رسیم/ امروز کشور از دو لبه قیچی سوءمدیریت و تحریم آسیب می‌بیند

***

چراغ سبز روحانی به اصلاح بودجه توسط مجلس

حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، کاهش فشار اقتصادی بر مردم، تامین منابع لازم برای ارایه خدمات و بهبود اقتصاد کشور را در تنظیم بودجه اولین موضوع مورد توجه خواند و افزود: در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعیت های پیش رو هم منابع لازم برای سرمایه گذاری های عمرانی دیده شده و هم برای حمایت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

روحانی با بیان اینکه در بخش حقوق کارمندان تلاش بر این خواهد بود که همچون سال های گذشته تورم جبران شود، اظهارداشت: دولت در حد توان و امکانات و با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسی کارشناسانه، سعی خواهد کرد تا نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله کلی بودجه لحاظ کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همه تلاش ها برای استفاده از راهکار‌های مناسب در تدوین و تنظیم یک بودجه تأثیرگذار و کارآمد، با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب است تا بتوانیم در سال آینده هرچه بیشتر فشارها را از روی اقشار ضعیف و آسیب‏پذیر جامعه کمتر کنیم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: سعی می‌کنیم نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله کلی بودجه لحاظ کنیم

***

پاسخ به ادعای صالحی درباره طرح هسته ای مجلس

ابوالفضل عمویی، نماینده مردم تهران در مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارنظر رئیس سازمان انرژی اتمی که روز گذشته گفته بود طرح مجلس برای دولت بار مالی دارد و تلویحا اجرای آن را منتفی دانسته بود، به فرهیختگان: «بررسی اینکه یک قانون بار مالی دارد، به‌عهده شورای نگهبان است. شورای نگهبان هم نشان داده که در این مورد حساسیت ویژه‌ای مبتنی‌بر اصل 75 قانون اساسی دارد.»

وی گفت: «یکی از نکاتی که مربوط به بار مالی این قانون می‌شود این است که عمده بخش‌های فنی این مصوبه به قانون مصوب مهرماه سال 94 عطف شده است، همان قانونی که «قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» نام داشت، لذا ابعاد مالی آن عطف به آن قانون پوشش داده شده است و به همین لحاظ هم شورای نگهبان اصل 75 را به آن وارد ندانست. ا‌ز این‌رو می‌بایست اجرای این قانون به‌صورت جدی پیگیری شود و مجلس هم بر مصوبه خود مصر است و آن را پیگیری می‌کند.»

عمویی افزود: «در داخل دولت هم باوجود مواضع آقای رئیس‌جمهور مطلع هستیم که چون این طرح مسیر قانونی خود را طی کرده و اکنون یک مصوبه لازم‌الاجراست، اقداماتی برای انجام آن صورت گرفته است.»

***

آخرین تغییرات قانون انتخابات ریاست جمهوری

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را ادامه داد. از مصوبه های امروز می توان به مجاز شدن منصوبان رهبری برای نامزدی در انتخابات اشاره کرد. نمایندگان مجلس با پیشنهاد «ابراهیم رضایی» نماینده دشتستان مبنی بر اینکه باید شرایطی فراهم شود که منصوبان رهبر انقلاب هم بتوانند نامزد ریاست جمهوری شوند، مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گرفت.

نمایندگان امروز همچنین با الحاق یک بند به ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند که طی آن اساتید دانشگاه با رتبه استاد تمام، دانشیار با ۱۰ سابقه تدریس و مدرسین حوزه علمیه با ۱۰ سال سابقه تدریس در سطوح عالی حوزه های علمیه می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

همچنین نمایندگان مجلس با پیشنهاد «روح الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران مبنی بر استعفای روسای قوای مقننه و قضائیه در صورت تمایل به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، ۶ ماه پیش از انتخابات مخالفت کردند. نایندگان با پیشنهاد دیگری که مشابه این پشنهاد بود هم مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس با پیشنهاد «غلامرضا نوری قزلجه» نماینده بستان آباد مبنی بر اینکه هیات رییسه مجلس و هیات عالی قضایی اگر بخواهند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند باید ۶ ماه قبل از حضور در انتخابات استعفا دهند، مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: 

مخالفت مجلس با استعفای روسای قوای مقننه و قضائیه پیش از انتخابات

مدرسین حوزه علمیه می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند

***

از محسن هاشمی برای انتخابات دعوت می‌شود؟

تسنیم نوشت: محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران که پیشتر گفته بود من بازنشسته هستم و کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم، گویا در مواضع اخیر خود نرمش داشته و از تعبیر گول نخوردن استفاده کرده است.

وی در گفت‌و‌گویی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 گفت: ریاست جمهوری یک عاشق مجنون می‌خواهد، من مجنون هستم اما عاشق نیستم و اگر هم فشارها زیاد باشد، من نباید گول بخورم.  

رییس فعلی شورای شهر تهران با یادآوری اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری باید دعوت کنند همچنین گفت: برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، آنقدر فشارها زیاد می‌شود که افراد گول می‌خورند، من امیدوارم گول نخورم.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری فرد خودش نمی‌تواند بگوید من می‌آیم، بلکه باید دعوت کنند. حتی در برخی از کشورها از جمله فرانسه باید 500 امضای فرهیختگان جمع آوری تا فرد برای انتخابات ریاست جمهوری دعوت شود.

***

انتقاد نادران از تصمیم‌گیری اقتصادی در ستاد کرونا

الیاس نادران، نماینده تهران و رئیس کمیسیون تلفیق در نطق میان دستور گفت: ستاد کرونا حق تصمیم‌گیری اقتصادی ندارد بنابراین استدعا دارم دوستان دولت آنچه را به عنوان قانون در حوزه هسته‌ای و معیشتی مصوب شده یا آنچه در بودجه خواهد آمد را به صورت دقیق اجرا کنند. ما بودجه را به قوه الهی دو سقفی خواهیم کرد لذا آنچنان نخواهد شد که خزانه خالی تقدیم دولت بعدی شود.

بیشتر بخوانید: 

نادران: بودجه ۱۴۰۰ را دو سقفی خواهیم کرد

***

چهارچوب کنش سیاسی اصلاح‌طلبان از نگاه مرعشی

حسین مرعشی، عضو حزب کارگزاران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب به برنا گفت: «تعریف اصلاحات در این است که می‌خواهد، در چهارچوب نظام و قانون اساسی فعالیت کند. طبیعی است که اگر با فرمان و سیاست‌های کلی نظام حرکت نکنی، نمی‌توانی سر پا بمانی. برای آینده کشور سه راه بیشتر نمی‌توان، متصور بود. یکی ادامه دادن وضع مورد نظر دوستان انقلابی است که در آن صورت اصلاحات معنا ندارد. راه دوم تسلیم جو براندازان شدن است که آن موقع نیز چه کسی می‌خواهد اوضاع را جمع کند؟ اگر جمهوری اسلامی نباشد پس چه کسی وحدت ایران را حفظ و از فجایع پس از آن جلوگیری کند؟ اکنون اپوزیسیونی وجود ندارد. راه سوم نیز، تلطیف سیاست‌های جمهوری اسلامی است که بتوانیم فشارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از مردم برداریم. بنابراین، راهی جز جمهوری اسلامی باقی نمی‌ماند...

اشتباه کردیم که انتظارات را از سیستم سیاسی بالا بردیم؛ انتظارات باید معقول باشد و تنها از مسیر حکومت است که می‌توان، امور را اصلاح کرد. در کدام کشور در حال توسعه‌، نیروهای اجتماعی توانستند اصلاحات انجام دهند؟ در پررنگ‌ترین حالت می‌توانند منجر به انقلاب شوند که داستان دوباره از نو آغاز می‌شود. 

چه کسی خوشش بیاید چه نیاید، بالاخره نهادهای امنیتی در کشور نقش دارند. سیاست‌مدار باید بتواند با تعامل با مردم و این نیروها کشور را از بن‌بست نجات دهد. این که رادیکال باشیم یا گوشه خانه بنشینیم و حذف شویم که به درد نمی‌خورد. پس جواب این تعداد نیروی بیکار را چه کسی می‌دهد یک زمان ما رقیب ناطق نوری بودیم زیرا می‌خواستیم، شرایط را بهتر اداره کنیم اما اکنون از ایشان حمایت می‌کنیم زیرا برای مثال حمایت از او بر زاکانی ارجحیت دارد. باید به جای حرکات رادیکال، مردم را خٌرد خٌرد برای اصلاحات تدریجی و قانونمند، آماده کنیم...

اشتباه تنها در یک طرف اتفاق نیفتاده است بلکه روندی در کار است. نیروهای نظامی و حکومتی همان اشخاصی هستند که دو دوره خاتمی را در مجلس پنجم و ششم تایید صلاحیت کردند. پس همه اشتباهات از طرف مقابل نیست. یک جاهایی نیز ما اشتباه کردیم. دو قوه را داشتیم و فکر می‌کردیم، کم است. باید می‌ایستادیم و روابط را تنظیم می کردیم. تنها راه باقی مانده اصلاحات است. »

***

نامزد نهایی پایداری چه کسی خواهد بود؟

خبرآنلاین نوشت: «قطعی شدن جدایی مسیر جبهه پایداری از طیف اصولگرایان سنتی وقتی جدی‌تر و بهتر بگوییم علنی‌تر شد که آخرین انتخابات درون جبهه ای پایداری ها، باعث شد خیلی‌ها انگشت به دهان بمانند. آنها در آخرین تصمیمشان «مرتضی آقاتهرانی» دبیرکل یک دهه جبهه پایداری را کنار گذاشتند و «صادق محصولی» مرد پشت پرده را به عنوان دبیرکل انتخاب کردند.

درواقع پایداری‌ها آقاتهرانی را که در دو انتخابات گذشته علی رغم سفارش‌ها برای انتخاب اصلح انعطاف از خود نشان داد و پای میز مذاکره با اصولگرایان نشست را کنار گذاشتند و صادق محصولی که حتی برخی از اهالی جریان راست آن را به عنوان پدرخوانده پایداری و کسی که برای رسیدن به وحدت مانع‌تراشی زیادی کرده بود را در راس این حزب قرار دادند و با این اتفاق یک واقعیت بیشتر نمود پیدا نمی‌کند و آن پایان احتمالات برای ائتلاف اصولگرایان با جبهه پایداری است. 

به این ترتیب پیش‌بینی آنکه اعضای جبهه پایداری دنبال پیروی از استراتژی اصولی خود یعنی تبعیت از فرمان استاد خود آیت الله مصباح یزدی و کشف اصلح هستند سخت نیست؛ آن‌ها در این زمینه با هیچ گروهی حتی روحانیت سنتی هم کنار نمی‌آیند. به این ترتیب اسامی زیادی به عنوان نامزدهای احتمالی پایداری در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شده است. ابراهیم رئیسی، مهرداد بذرپاش، علیرضا زاکانی، عزت الله ضرغامی و سعید جلیلی افرادی هستند که نامشان مطرح شده است.

در این میان ابراهیم رئیسی شهرت و احتمال پیروزی بیشتری نسبت به دیگر گزینه‌ها دارد اما او که تنها گزینه نسبتا موفق پایداری‌ها در انتخابات‌ها در طول حیات جبهه پایداری بوده رسما اعلام کرده که در ۱۴۰۰ وارد میدان انتخابات نخواهد شد. در این میان جایگزین رئیسی، به شرایط و فضای سیاسی داخل و خارج از کشور بستگی دارد، هرچند که تا کنون سعید جلیلی محتمل ترین گزینه پایداری‌ها به شمار می‌رود.»

***

احتمال حضور عارف در انتخابات 1400

سید حسن رسولی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در گفتگو با خبرنگار مهر، دو مؤلفه را در اثر بخشی و تأثیرگذاری جریان اصلاحات در انتخابات آینده نقش آفرین خواند و گفت: عامل نخست، کاهش مشکلات اقتصادی، معیشتی مردم و کاهش نارضایتی‌ها با توجه به فشار گرانی و تورم و کاهش شدید قدرت خرید مردم که متأثر از تحریم ظالمانه آمریکا از یک سو و رکود ناشی از ویروس یکساله کرونا از سوی دیگر به صورت بی سابقه‌ای حیات اجتماعی مردم ایران را تحت تأثیر منفی خود قرار داده است.

رسولی به تبیین عامل دیگر که منجر به تحرک بیشتر جریان متبوعش در عرصه رقابت انتخابات خواهد شد پرداخت و گفت: این عامل به نحوه عمل شورای نگهبان در برخورد با تأیید صلاحیت نامزدهای نام آور و رأی آور اصلاح طلب برمی گردد.

وی در ادامه ارائه تحلیل خود از فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده، افزود: به اعتقاد بنده، این دو مؤلفه نقش اساسی خواهد داشت، همچنین اوضاع سیاست داخلی و نیز سیاست خارجی کشور به هر میزان که در ماه‌های آینده به سمت بهبودی و آرامش سیر کند، فضا و بستر مناسب‌تری برای نقش آفرینی جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو فراهم تر می‌شود.

وی که در عرصه سیاسی به عنوان یکی از نیروهای نزدیک به محمد رضا عارف شناخته می‌شود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه دورنمایی که شما از نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات سال ۱۴۰۰ ترسیم کرده اید، آیا «عارف» داوطلب رقابت انتخابات خواهد شد یا نه؟، افزود: به هرحال عارف در سال ۹۲ در لیست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری قرار داشت و تنها اصلاح طلب حاضر در آرایش انتخاباتی آن زمان بود که بنا به مصالح ملی و در تبعیت از رهبری اصلاحات و خرد جمعی اصلاح طلبان به نفع روحانی کناره گیری کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اعلام کرد: نظر شخصی بنده این است که او [عارف] داوطلب انتخابات می‌شود اما اینکه این حدس به یقین تبدیل خواهد شد، هم باید از او سوال کرد و هم مقداری جلو رفت تا افق انتخابات شفاف و روشن‌تر شود.

 

منبع: الف

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس بیشتر بخوانید جمهوری اسلامی شورای نگهبان جبهه پایداری آقای روحانی اصلاح طلبان رئیس جمهور پایداری ها احمدی نژاد اصلاح طلب خواهد شد چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش جماران، تارنمای «هیل» در گزارشی جنگ غزه را در میان پنج دغدغه اصلی ستاد انتخاباتی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو برشمرد. تارنمای این رسانه آمریکایی، پنج دغدغه عمده دموکرات‌ها را رابرت کندی، تورم، جنگ غزه، رأی‌دهندگان جوان و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برشمرده است.

 

حجم ویدیو: 22.38M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • جلسه تندروها برای حذف قالیباف از ریاست مجلس دوازدهم/چه کسانی میدان‌دار شده‌اند؟