Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از القدس العربی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با وجود کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا قطعنامه حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطین را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، در رأی گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۵۳ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و ۵ کشور (کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، جمهوری نائورو، آمریکا) به همراه رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کرده و ۱۷ کشور  نیز از رأی دادن امتناع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعنامه در حالی به تصویب رسید که نیکلای ملادینوف از مقام های سازمان ملل متحد نسبت به برنامه های رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری انتقاد کرد.

در همین رابطه ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین گفت: رأی مثبت به این قطعنامه، حق مردم فلسطین نسبت به منابع طبیعی خود، از جمله زمین، انرژی و منابع آبی، بدون تضییع حقوق آن‌ها در دریا و حق غرامت به خاطر بهره‌برداری رژیم اشغالگر اسرائیل از منابع طبیعی را تأکید می کند.

پیش تر نیز وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات رو به افزایش شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته بود تا برای توقف آن، اقدامی عملی اتخاذ کند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر به ویژه در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اقدامات خرابکارانه خود را در سرزمین های فلسطینی افزایش داده و علاوه بر احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، سیاست تخریب منازل فلسطینیان را در اولویت قرار داده است.

برچسب‌ها مجمع عمومی سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی فلسطین مجمع عمومی سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

«عبد الرحیم عامر» اسیر فلسطینی که به اتهام ورود بدون مجوز به اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به یک ماه حبس محکوم شده بود، در زندان «هداریم» به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، اداره امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطینی در بیانیه مشترکی اعلام کردند «عبد الرحیم عامر» اسیر ۵۹ ساله فلسطینی از استان قلقیلیه در زندان «هداریم» به شهادت رسید.

طبق این بیانیه، عامر از ۱۷ مارس در بازداشت بود و به اتهام ورود بدون مجوز به اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به یک ماه حبس محکوم شده بود. در این بیانیه آمده است، تا این لحظه اطلاعات روشنی درباره شرایط شهادت عامر وجود ندارد اما مشخص است که نیروهای اشغالگر او و پسرش از ساکنان شهرک «الطیره» واقع در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را پس از رفتن به اراضی اشغالی در جستجوی کار بازداشت کردند.

اداره امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطینی در ادامه بیانیه مشترک خود شهادت این اسیر فلسطینی را تسلیت گفته و اعلام کردند او که هفت فرزند داشت، در زندان هداریم به شهادت رسید و به فهرست شهدایی از کارگرانی که هر روز در معرض شکنجه و آزار و اذیت و تعقیب و بازداشت قرار دارند، افزوده شد.

همچنین در این بیانیه مشترک آمده است، رژیم اشغالگر پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ هزاران کارگر را بازداشت کرده و به شکل بی‌سابقه‌ای آنها را مورد شکنجه قرار داده است، به‌ویژه اینکه در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و کرانه باختری اشغالی، حملات گسترده بازداشت در حق آنها انجام می‌شود.

طبق این بیانیه، با شهادت عامر تعداد اسرا و بازداشتی‌های فلسطینی‌ که پس از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیدند، به ۱۶ تن رسید که سه تن از آنها کارگر بودند.

هیات امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطینی در ادامه بیانیه خود با اشاره به تداوم کشتار جمعی ملت فلسطین در غزه و حملات فراگیر اشغالگران با سیاست‌های برنامه‌ریزی شده برای حذف هویت فلسطینی، رژیم اشغالگر را مسوول کامل شهادت عامر دانست.

چندی پیش نیز «ولید دقه» اسیر ۶۲ ساله فسلطینی که مبتلا به سرطان بود، در نتیجه اهمال پزشکی در بیمارستان «اساف هروفیه» رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. شهید ولید دقه از جمله ۲۳ اسیری بود که رژیم صهیونیستی از آزاد کردن آنها در قراردادهای تبادل اسرا خودداری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران
  • یادداشت| حقوق بین‌­الملل، پشتوانه «وعده صادق»
  • شلیک ۱۰۰ موشک توسط حزب الله لبنان به سمت اراضی اشغالی
  • شلیک ۱۰۰ موشک از سوی حزب الله لبنان به سمت اراضی اشغالی
  • شهادت اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • ۸۰ پهپاد دیگر در راه فلسطین اشغالی
  • آژیر خطر در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به صدا درآمد
  • اقدام نظامی ایران براساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • تلویزیون رژیم اسرائیل: ما را زدند
  • بیروت: اسرائیل باید از همه اراضی اشغالی لبنان خارج شود