Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اداره دریانوردی، آب نگاری و اقیانوس شناسی نیروی دریایی ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که کشتی اروج ریس این کشور به مأموریت اکتشافی زلزله نگاری خود در آب‌های مورد ادعای یونان در شرق دریای مدیترانه و در مجاورت جزیره یونانی «کاستِلوریزو» تا روز پانزدهم ژوئن ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که کشتی اکتشافی اروج ریس به همراه کشتی‌های «آتامان» و «چنگیزخان» تحقیقات علمی خود را ادامه داد.

در حال حاضر ترکیه مدتهاست که بر سر مرز دریایی و تعیین حدود منطقه انحصاری اقتصادی در مدیترانه شرقی با یونان و قبرس اختلاف نظرهای اساسی دارد. مقامات آتن و نیکوزیا بارها قویاً با حضور کشتی‌های اکتشافی ترکیه در آب‌های مورد ادعای قبرس و یونان مخالفت کرده‌اند. این مناقشه‌ها بر سر حقوق انحصاری این مناطق دریایی به دلیل شناسایی ذخایر قابل توجه گاز در این منطقه تشدید شده است.

قابل ذکر است که در اوایل ماه دسامبر، سران کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که فهرست تحریم‌های انفرادی علیه ترکیه را به دلیل فعالیت‌های حفاری این کشور در مدیترانه شرقی توسعه دهند.

کد خبر 5102637

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه یونان قبرس مرز دریایی اکتشاف علمی ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه دونالد ترامپ ایران سوریه عربستان سعودی ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 قاسم سلیمانی افغانستان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند

 
به گزارش تابناک به نقل از تابناک، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، ۶ عملیات توسط پهپاد و موشک طی سه روز گذشته انجام دادیم.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • الحوثی: تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • سنتکام باردیگر مدعی مقابله با یمنی‌ها شد
  • تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • ویژه برنامه نوروزی «کودک شو» امشب به پایان می‌رسد
  • ویژه برنامه نوروزی «کودک شو» به ایستگاه پایانی رسید
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند