Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورامین یکی از مناطق قدیمی استان تهران با بافتی سنتی است که در هنگام درگذشت یکی از شهروندان، به دلیل قرابت و نزدیکی خانواده‌ها، مراسم تدفین و ترحیم اموات همواره با حضور تعداد زیادی از مردم همراه بوده‌است و صاحبان عزا معمولا برای شادی روح فرد تازه درگذشته، مراسم متعدد روز تدفین، سوم و هفتم و چهلم برپا کرده و با طبخ غذا، از میهمانان پذیرایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ برگزاری مراسم تشییع و ترحیم، بسیاری از هزینه‌های مربوط به این مراسم نیز کاهش یافت و در طول ۱۰ ماه گذشته، کمتر مراسمی در مناطق مختلف ورامین برپا شده است.

جمعی از خانواده‌های ورامینی که طی ماه‌های اخیر عزیزی را از دست داده‌اند، طی روزهای گذشته با راه‌اندازی پویشی مردمی، هزینه‌های مربوط به تدفین و ترحیم اموات را به تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان اختصاص داده‌اند تا با این عمل ضمن مشارکت در طرح مواسات و همدلی مؤمنانه، برای اموات خود طلب بخشش و آمرزش کنند.

یکی از شهروندان ورامینی که به تازگی پدر خود را از دست داده به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به محدودیت اعمال شده در برگزاری مراسم، خانواده ما تصمیم گرفت که ۱۱۰ بسته غذایی را در پویش کمک به نیازمندان تهیه و توسط موکب احباب الرضا(ع) به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده اهدا کند.
مجتبی کچویی افزود: کرونا با وجود آسیب‌های بسیاری که به جامعه وارد کرده و موجب از دست رفتن تعدادی از عزیزان شده، ولی برکاتی نیز به همراه داشته که همدلی و همراهی با خانواده‌های نیازمند، حذف برخی از مراسمات و تشریفات زائد و ترویج فرهنگ دستگیری از نیازمندان، بخشی از این ثمرات است.


فرزند یکی دیگر از تازه درگذشتگان ورامین، از شهروندان خواست که هزینه‌های ترحیم اموات را به نیازمندان اختصاص دهند تا ضمن رفع بخشی از مشکل این افراد، درگذشتگان نیز از ثواب و بهره این عمل خداپسندانه برخوردار شوند.

پیش از این نیز فرمانده سپاه ورامین از خانواده‌ها درخواست کرده بود تا هزینه مراسم ترحیم را به نیازمندان اختصاص دهند.

سرگرد پاسدار سعید تاجیک در جلسه ستاد کرونا شهرستان ورامین اظهار کرد: با توجه به عدم برگزاری مراسم ترحیم، خانواده‌ها می‌توانند هزینه‌های مراسم را به کمیته پشتیبانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان ورامین اختصاص دهند تا این کمک‌ها، به نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند کمک‌های خود را به حساب به شماره ۳۸۱۷۷۰۳۳۰۹۷۷۹۳۱ نزد بانک انصار واریز کنند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا بانک انصار ورامین محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بانک انصار ورامین محدودیت های کرونا ویروس کرونا بانک انصار ورامین محدودیت های کرونا اخبار کنکور خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه

با برهم خوردن روابط دیپلماتیک ایران و عربستان و یک وقفه طولانی در اعزام به حج و همچنین عدم ثبات امنیت در سوریه و کاهش شدید سفر زیارتی به دمشق؛ جدی ترین سفر زیارتی مردم به عتبات را می توان سفر به عراق جهت زیارت در شهرهای نجف و کربلا برشمرد.

سفری زیارتی که علاوه بر ایام اربعین نیز در همه ایام سال مشتاقان فراوانی دارد و هیچگاه نمی توان دو شهر زیارتی نجف و کربلا را بدون زائران ایرانی تصور کرد.

اما شاید بتوان هزینه های سفر به عتبات را به عنوان یکی از چالش های اصلی مردم تلقی کرد. هزینه هایی که گاهی چنان سرسام آور می شود که بسیاری از مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) از این سفر منصرف شده و ترجیح می دهند همان مبلغ را صرف پر کردن چاله های زندگی خود کنند.

سوالی که مطرح می شود این است که با وجود همجواری و همسایگی ایران و عراق و همچنین روابط دیپلماتیک بسیار عالی و همچنین ادعای دولت مبنی بر حمایت از سفر به عتبات چرا هزینه های سفر زیارتی به عراق انقدر بالاست تا حدی که سفر به کشوری مانند ترکیه گاها ارزان تر تمام می شود؛ حتی سفر به ترکیه شامل حمایت هایی که دولت ادعا می کند به سفر عتبات اختصاص می دهد نمی شود.

با مقایسه چند تور آنلاین به راحتی می توان اختلاف قیمت بین سفر به عتبات و سفر به ترکیه را متوجه شد.

حتی در سفر با تعداد روزهای یکسان نیز سفر به ترکیه از عتبات ارزان تر تمام می شود که وجود دست دلالان را نمی توان نادیده گرفت.

دولت سال گذشته برای حمایت از سفرهای زیارتی، ارز با نرخ ثابت اختصاص داد؛ به طوری که زائران با ارز ۳۵ هزار تومانی به زیارت اعزام می‌شدند اما در این دوره ارز حمایتی دولت حدود ۴۵ هزار تومان به دست شرکت‌های مجری سفر عتبات می‌رسد؛ یعنی بیش از ۲۵ درصد گران‌تر!

بخش جالب تر اینجاست که در سال جدید هزینه سفر عتبات حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هر بسته اعزام رشد داشته است.

از این روز طبق گفته سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت «حدود ۶۰ درصد قیمت سفر هوایی به پرواز اختصاص دارد که با نرخ ریالی در اختیار زائران قرار می‌گیرد» که بر این اساس اختصاص ارز جهت سفر به عتبات صرفا شامل سفر هوایی بوده و سفرهای زمینی شامل هیچگونه ارز مسافرتی نمی شود و افرادی که تصمیم به سفر زمینی به کربلا و نجف را دارند باید تمام و کمال هزینه سفر را از جیب مبارک پرداخت کنند و این موضوع به خودی خود باعث تبعیض بین قشر مرفح و سایر اقشار که پول سفر هوایی را ندارند می شود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228204 برچسب‌ها کربلای معلی ترکیه

دیگر خبرها

  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • جشن مردمی شکوفه های رنگی در ورامین
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران