Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری آستارا اظهار کرد: جایگاه های سوخت محور آستارا-تالش از نظر سوخت، کمبود نداشته باشند تا ماشین های سنگین راهداری با مشکل مواجه نشوند.

وی بیان کرد: حوزه استحفاظی راهداری آستارا از آقچای تا لیسار است و شهرداری های مسیر آستارا-تالش با امکانات و نیروهای خود در مدیریت بحران مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پلیس راه آستارا از عصر پنجشنبه تا عصر جمعه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی خودداری کنند و تامین ماشین آلات بخش خصوصی و آمادگی نانوایی ها برای پخت نان با سوخت دوم مدنظر باشد.

فرماندار آستارا گفت: باران شدید موجب ریزش سنگ و گل و لای کوه به محور آستارا - اردبیل می شود و راهداران و پلیس راه با آمادگی کامل، جاده های اصلی و فرعی را برای تردد آماده کنند.

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی آستارا هم گفت: ۹۱۵ خانوار از جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت هستند و سهمیه نفت سفید هر خانوار در ماه به میزان ۴۲۰ لیتر توزیع می شود.

محمد علیاری افزود: برای تامین و ارسال سوخت به مناطق سخت گذر مشکل نداریم و شاخص برخورداری روستاهای آستارا از گاز، حدود ۹۲ درصد است و برخی روستاها همچنان به نفت سفید نیاز دارند.

فردین فرتوت نیا رئیس اداره هواشناسی آستارا هم اظهار کرد: بارش باران در فصل پاییز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته اما از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه هفته جاری شاهد بارش برف در ارتفاعات بالای ۲۰۰ متر خواهیم بود و مواج شدن دریا و آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با هزار و ۲۰۰ میلیمتر بارش در سال، جزو پربارش ترین مناطق ایران است.  

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا روستائیان پلیس راهور ناجا مدیریت بحران بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا روستائیان پلیس راهور ناجا مدیریت بحران بارش برف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا روستائیان پلیس راهور ناجا مدیریت بحران بارش برف اخبار کنکور مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل در استان هرمزگان/ مرخصی‌ها لغو شد

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان پیش از ظهر دوشنبه برگزار شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به صدور هشدار جوی وضعیت قرمز برای دو روز آتی در استان، اظهار داشت: طبق آنچه که نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بخش عمده بارندگی‌ها غرب، شرق و جزایر را در بر خواهد گرفت و ضرورت دارد فرمانداران، مدیران و تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات رسان همچنین تجهیزات و ماشین آلات در آمادگی کامل باشند چرا که ممکن است سرعت وزش باد، بارندگی را به عرض‌های بالاتر نیز منتقل کند.

وی بر لغو مرخصی‌ها در همه سطوح اجرایی تاکید کرد و افزود: لازم است تمامی اعضای ستاد آماده‌ باش را به زیرمجموعه اعلام و تا سه رده جانشین را تعیین و معرفی کنند، همچنین مدیرکل مدیریت بحران، فرمانداران و صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس در تمامی برنامه‌ها و از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع رسانی استفاده و هشدارهای موردنیاز را به مردم اطلاع دهند چرا که فعالیت این سامانه بارشی در هرمزگان جدی خواهد بود و هر گونه غفلت یا قصور ممکن است تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان تاکید کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های خدمات رسان آبفا، برق منطقه‌ای، توزیع برق، مخابرات، پخش فرآورده‌های نفتی، راهداری، شبکه بهداشت و درمان، هلال‌احمر، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، تربیت بدنی، آموزش و پرورش آمادگی کامل برای رفع هرگونه نقص احتمالی در اثر بارندگی، آماده سازی و تجهیز محل‌ها، اسکان اضطراری و امدادرسانی را داشته باشند، همچنین ماشین آلات مورد نیازِ از همین الان به مناطق متأثر از بارندگی اعزام شوند.

وی ضرورت بررسی وضعیت آب شرب مردم در زمان بارندگی را مهم دانست و گفت: آبفا و آب منطقه‌ای پایش مستمر و رفع کدورت احتمالی آب شرب را با جدیت دنبال کنند و پایداری شبکه برق سدهای شمیل و نیان همچنین آماده باش ژنراتورهای تأسیسات آبرسانی، افزایش حجم آب در مخازن ذخیره تصفیه خانه‌ها در دستور اقدام باشد و شرکت توزیع برق برای رفع هرگونه اختلال در شبکه برق رسانی آمادگی کامل را داشته باشد.

دوستی نظارت فرمانداران بر ساماندهی و لایروبی مسیل‌ها را مهم دانست و افزود: بازدید میدانی از پل‌های کن ارتفاع، بررسی وضعیت الان و حین بارندگی مسیر رودخانه‌ها و انحراف آب بویژه رودخانه‌های درون شهری که به مناطق مسکونی منتهی می‌شوند اهمیت دوچندانی دارد و در زمان بارندگی برای جلوگیری از آبگرفتگی در معابر شهری نیاز است پمپ‌های تخلیه آب فعالیت‌شان همزمان با آغاز بارندگی شروع شود تا آبگرفتگی‌ها به حداقل برسد.

استاندار هرمزگان با اشاره به احتمال سرریز شدن سد بردول پارسیان تاکیدکرد: فرماندار پارسیان در رفع مشکلات مناطق پایین دست سد بردول با قید فوریت اقدام کند و با توجه به احتمال بسته شدن محورهای فرعی و روستایی، تجهیزات بازگشایی، امکانات جابجایی ضروری افراد بیمار و مادران باردار از مناطق پرخطر به نقطه امن همچنین ذخیره سوخت و اقلام غذایی انجام شود.

دوستی اظهار داشت: دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف حتماً باید کشیک‌های عملیاتی داشته باشند و دستگاه‌های حوزه آب، برق و گاز نیز باید آمادگی کامل برای هر گونه بحران احتمالی را داشته باشند از طرفی با توجه به اینکه در صورت بروز سیلاب ممکن است چند ساعتی انتقال سوخت به شهرستان‌های متأثر با توقف روبرو شود شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از هم اکنون باید تمهیداتی برای تأمین سوخت دیزل مورد نیاز تأسیسات آبرسانی استان، سوخت جایگاه‌ها و گاز مایع مصارف خانگی در جزایر را به صورت مستمر داشته باشد.

استاندار هرمزگان بر هماهنگی فرمانداران با نیروی انتظامی استان و انسداد موقت مسیرهای پرخطر تأکید کرد و اطلاع رسانی برای جلوگیری از هرگونه صعود کوهنوردان به ارتفاعات، فعالیت‌های صیادی و قایقرانی یا اسکان در حریم رودخانه‌ها را بسیار ضروری دانست.

در این نشست دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی گزارشی از تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با مخاطرات احتمالی ارائه دادند.

کد خبر 6079044

دیگر خبرها

  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • بارش باران در کهنوج/ آمادگی ستاد بحران
  • آغاز بارش‌های باران در استان کرمان
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی
  • آماده باش کامل در استان هرمزگان/ مرخصی‌ها لغو شد
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند