Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@16:46:27 GMT

«گردان تک نفره»؛ قصه ناگفته یک قهرمان

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۸۲۳۱

«گردان تک نفره»؛ قصه ناگفته یک قهرمان

گردان تک نفره»، مستندی جذاب و دیدنی درباره قهرمان کمتر شناخته شده جنگ هشت ساله عراق و ایران است.

به گزارش مشرق، «گردان تک نفره» در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمد. این اثر، مستندی جذاب و دیدنی درباره قهرمان کمتر شناخته شده جنگ هشت ساله عراق و ایران است. روایتی دست اول از زندگی مردی گچسارانی که رفته رفته درمیدان جنگ به یک چهره سرشناس و تاثیرگذار تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی که تبحر فوق العاده‌اش در استفاده از اسلحه دراگانوف او را آنچنان در نزد دوست و دشمن معروف می کند که بی شباهت به قهرمان‌های اسطوره ای نیست.

«گردان تک نفره» لقبی است که شهید خرازی به تک تیراندازش یعنی عبدالرسول زرین داده بود.

مردی که به خاطر مجاهدتهایش و شیوه یگانه مبارزه اش با دشمن توانسته بود همه نگاهها را به خود معطوف کند. داریوش یاری برای روایت این مستند، برخی از صحنه ها را بازسازی کرده و این تمهید در جهت یکدست کردن فرم تصویری اثر موفقیت آمیز بوده است.

 بازی هادی مقدم دوست فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون هم در نقش شهید زرین باورکردنی شده و از نکات مثبت این فیلم محسوب می شود.

 گردان تک نفره در زمره مستندهای پرتره قرار می گیرد که سعی می کند زندگی یک شخص و فراز و فرودهای آن را تصویر کند. استفاده از صحبت های خود شهید در این مستند به نزدیکی بیشتر مخاطب با این چهره کمتر دیده شده جنگ منجر شده است. همچنین استفاده از صحبت های شهید خرازی فرمانده وی نیز که از نزدیک با وی و فعالیت هایش آشنایی دارد به غنای هر چه بیشتر این مستند کمک کرده است.

از آن گذشته نوع فعالیت شهید زرین و مواجهه‌اش با خطرات گوناگون از او چهره ای خاص ساخته بود. او به عنوان تک تیرانداز در جنگ حضور داشت و به گفته فرمانده شهیدش بیش از سه هزار هدف گیری موفق داشت که این آمار در جنگ ها بی سابقه است. یکی از بهترین فصل های این مستند آنجاست که شهید زرین هدف تک تیرانداز دشمن قرار می گیرد اما تیر لاله گوش او را مجروح می کند و او با لب خندان شکار دوربین عکاسی می شود که پایین خاکریز شاهد این صحنه بوده است. 

مستند «گردان تک نفره» یکی از مستندهای دیدنی در حوزه هشت سال دفاع مقدس و قهرمان‌های فراموش نشدنی آن است که در طول این سال‌ها ساخته شده است.از دیگر فصل های جذاب مستند مواجهه شهید زرین با گردان تانک عراقی است که او با هدف قرار دادن بخش قابل توجهی از تیربارچی ها و سربازان، یک تنه آنها را واردار به عقب نشینی می کند ...

«گردان تک نفره» در بخش شهید آوینی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد. امروز آخرین روز این جشنواره است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی سینماحقیقت مشرق شهید دفاع مقدس سینمای ایران گردان تک نفره شهید زرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم

مردم سیل زده سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: همیشه که آب شرب نیست، بعد از مدتی هم که درست میشه فقط کافیه سیل بیاد، کل زیرساخت‌ از بین میره و آب فاضلاب هم مخلوط میشه. منبع: چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • ناگفته‌های دردناک زنان سیستان و بلوچستان از وضع آب شرب: خیلی بو میده! | فیلم
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید