Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان هنرمندان تئاتر اصفهان از مراسم اختتامیۀ هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با دست پر برگشتند.

محمد ترابی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: شامگاه گذشته (سه شنبه_ دوم دی‌ماه) هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، که به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و دبیری حمید نیلی، از ۲۵ آذر ماه ‌به شیوه فیزیکی و مجازی برگزار شد، با برگزاری اختتامیه در تالار وحدت تهران به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این جشنواره، میزبان آثاری از اصفهان در پنج بخش دانشجویی، خیابانی، نمایش صحنه‌ای، تئاتر کودک و نوجوان و نمایشنامه‌نویسی بود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره، هنرمندان ما بسیار خوش درخشیدند و با وجود شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، حضور پررنگ اصفهان، در بخش‌های مختلف آن تحسین‌برانگیز بود.

ترابی با اشاره به نام برگزیدگان اصفهانی این جشنواره گفت: در بخش خیابانی، دلارام ترکی موفق به کسب رتبه دوم بهترین بازیگر زن، برای ایفای نقش در نمایش ۶۵۹۹ شد و نجمه محرابی خوزانی با کسب رتبه سوم بهترین بازیگر زن، برای ایفای نقش در نمایش «زندگی با طعم باروت» مورد تجلیل قرار گرفت.

وی افزود: ایمان نظیفی نیز رتبه اول بهترین بازیگر مرد را در نمایش «۶۵۹۹» کسب کرد و سامان شکیبا، برای بازی در نمایش «حباب زیر آب» موفق به کسب رتبه دوم بازیگری مرد شد. همچنین، پویا امامی، برای بازی در «زندگی با طعم باروت» مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان خاطرنشان کرد که در بخش طراحی صحنه و فضا از هادی کیانی و در بخش طراحی لباس از بابک کیانی برای نمایش «بازمانده» تقدیر صورت گرفت.

ترابی ادامه داد: مسعود براهیمی، موفق به کسب رتبه اول کارگردانی نمایش «۶۵۹۹» شد و هادی کیانی، رتبه سوم کارگردانی را برای اثر «بازمانده» کسب کرد. در بخش طراحی و ایده نیز، مسعود براهیمی رتبه نخست را برای «۶۵۹۹» و هادی کیانی رتبه سوم را برای نمایش «بازمانده» دریافت کردند.

وی یادآور شد که نمایش‌های «۶۵۹۹ » و «بازمانده» نیز از سوی جشنواره مقاومت برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر  معرفی شدند.

به گفتۀ رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان، تنها اثر اصفهانی راه‌یافته به بخش نمایش صحنه‌ای این جشنواره، نمایش «بیداری به‌وقت خون» به کارگردانی احسان جانمی بود که این اثر نیز موفق به کسب رتبه اول طراحی صحنه و رتبه سوم کارگردانی توسط احسان جانمی، همچنین رتبه اول موسیقی توسط محمد نادری در این بخش شد. رادنوش مقدم، نیز برای ایفای نقش در این نمایش، مورد تقدیر قرار گرفت و شفق کاظمی، برگزیده طراحی لباس، در بخش نمایش صحنه‌ای شد.

ترابی تصریح کرد: محمدرضا آریان‌فر نیز برای نمایشنامه «شهریور آخرین ماه تقویم است» موفق به کسب جایزه سوم این بخش شد.

وی توضیح داد: در بخش دانشجویی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، هنرمندان دیگری از اصفهان و یا ساکن اصفهان حضور داشتند که البته به دلیل دانشجو بودن در تهران، آثار خود را به نام تهران در جشنواره شرکت داده بودند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان تشریح کرد: ویدا موسوی هنرمند اصفهانی که با نمایش «بهشت حکیم الله» در بخش دانشجویی شرکت کرده بود، موفق به کسب رتبه برگزیده در بخش‌هایی مثل طراحی لباس، طراحی نور شد و رتبه اول بازیگری زن و کارگردانی را نیز دریافت کرد، ضمن اینکه تئاتر او برای حضور در جشنواره تئاتر فجر و اجرای عمومی معرفی شد. سعید مؤذنی طراح گریم این نمایش هم در بخش گریم برگزیده شد.

ترابی افزود: همچنین پوریا ریحانی، هنرمند ساکن اصفهان و دانشجوی تهران که با نمایش «خرمشهر ۱۱» به نویسندگی اصغر خلیلی _که او نیز یکی از هنرمندان اصفهانی ساکن تهران است_ در جشنواره شرکت کرده بود، در بخش بازیگری مرد مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر جشنواره مقاومت هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت موفق به کسب رتبه قرار گرفت رتبه اول رتبه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

ایسنا/اصفهان تماشاخانۀ ماه در عمارت تاریخی سعدی اصفهان، میزبان نمایشی بر پایه هویت، خودشناسی و شناخت حقیقتِ خویشتن است. نمایش «تشریفات ساده» ازاین‌رو اهمیت دارد که بر ضرورت خودشناسی به‌عنوان کلید گذر از جهل و ظلمت به سمت آگاهی و نور تأکید دارد.

سعید امیرسلیمانی، کارگردان نمایش «تشریفات ساده» در گفت‌وگو با ایسنا و ضمن اشاره به اینکه نمایش «تشریفات ساده» روایتی بر پایه هویت، خودشناسی و شناخت حقیقت خویشتن است، بیان کرد: داستان این نمایش در یک‌ شب سرد بارانی در ناکجاآباد می‌گذرد و محور آن کشف رمز از پرونده قتلی معماگونه است. صورت مقتول کاملاً از بین رفته و قابل شناسایی نیست و تنها مظنون پرونده نیز نه برگۀ هویتی دارد و نه به یاد می‌آورد که در شبانه‌روز گذشته چه بر او گذشته است. متهم مدام ضدونقیض می گوید، دروغ می بافد و خود حقیقی‌اش را کتمان می‌کند. 

او در خصوص چگونگی شکل‌گیری ایده این نمایش افزود: من در سال ۱۳۸۵ زمانی که فیلم «تشریفات ساده» از «جوزپه تورناتوره» را در شبکه ۴ دیدم، داستان فیلم به دغدغه اصلی من تبدیل شد و می‌خواستم با بیان این دغدغه‌، یک نمایش هدفمند را به مخاطب ارائه دهم. سعی من بر این بود که در این نمایش برخلاف بسیاری از نمایش‌های دیگر، به جای تلاش برای خنداندن و سرگرم گردن مخاطب، به دنبال انتقال مفهوم، اندیشه و پیام باشم.

این کارگردان با تأکید دوباره مبنی بر اینکه «تشریفات ساده» یک نمایش دغدغه‌مند و هدفمند است و به دلیل تلفیق سینما و تئاتر، نسبت به کارهای دیگر متفاوت است، اضافه کرد: تم نمایش «تشریفات ساده» هویت و خودشناسی است. کلید گذر از جهل و ظلمت به سمت آگاهی و نور. این نمایش قبل از کرونا آماده اجرا بود ولی با شیوع کرونا اجرای آن چندین سال متوقف‌ شد و بالاخره امسال فرصت اجرای آن را پیدا کردیم. 

او افزود: نمایش «تشریفات ساده» برای مخاطب بالای ۱۲ سال مناسب است و علاوه بر مخاطب عام، می تواند برای علاقه‌مندان به حوزه‌های روانشناسی و ادبیات نیز جذاب و مفید باشد.

امیرسلیمانی خاطرنشان کرد: عدم‌حمایت مالی یکی از مشکلات اصلی هنرمندان تئاتر در اصفهان است که باعث شده بسیاری از هنرمندان نیز به دلیل شرایط اقتصادی تمایلی به فعالیت در حوزه تئاتر نداشته باشند. همچنین با توجه به افزایش هزینه‌ها و قیمت بلیت، هر ساله از تعداد مخاطبان تئاتر نیز کاسته می شود. علاوه بر این کمبود پلاتو تمرین و سالن اجرا در شهر اصفهان در مقایسه با تعداد هنرمندان، فارغ التحصیلان و علاقه‌مندان به تئاتر و نیز هزینه اجاره بها برخی از سالن‌های تئاتر سبب شده که هنرمندان به مرور زمان به دلیل عدم حمایت، کمبود امکانات، هزینه‌های بالا و مشکلات مالی از این فضا فاصله بگیرند. 

او اضافه کرد: در نمایش «تشریفات ساده»، فرشید ایل بیگ، سامیار سرافراز، مهدی معین، الهام سادات ایون، مهران کاشی و امیرعباس فصیحی به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین مجید بدیع زاده به‌عنوان تهیه‌کننده و رضا کنگازیان به‌عنوان مدیر روابط عمومی در این نمایش حضور دارند. 

به گزارش ایسنا، نمایش «تشریفات ساده» تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه ماه حوزۀ هنری استان اصفهان، واقع در خیابان استانداری به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود