Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان البرز با اشاره به آخرین پیگیری های حقوقی در خصوص تعیین تکلیف بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج گفت: خسارت وارد شده به این مرکز درمانی و افزایش بدهی آن به دلیل عدم تمکن مالی خریداران در حال افزایش است و با طرح موضوع در محاکم قضایی به دنبال مطالبه خسارات وارده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان و ایجاد ناامیدی به دلیل نبود شفافیت در موضوع فسخ یا عدم فسخ قرارداد بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با صحبت های تلفنی دو شب گذشته مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های البرز با برنامه سیمای البرز، نور امیدی در دل پرسنل بیمارستان امام خمینی  وشهروندان کرجی روشن و بیش از پیش به آینده امیدوار شده اند.

 

در حالی که خیلی ها از رها شدن موضوع از دست سازمان و دیگر مسئولین صحبت به میان آورده بودند، اظهارات شفاف مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان البرز، آب پاکی را بر دستان کسانی ریخت که به آینده بیمارستان امیدوار نبودند و صحبت های وی با قاطعیت نشان از طرح شکوائیه و تحویل آن به مقامات قضایی استان بر علیه خریدار بیمارستان و پیگیری به حق و به جد، برای حل نابسامانی ها و بی عدالتی ها در حق پرسنل بود.

به گفته این مسئول خریدار طی این ۱۵ ماه به هیچکدام از تعهدات خود جامه عمل نپوشانده ومتاسفانه به همین دلیل خدمات رسانی در یکی از مهمترین مراکز درمانی استان البرز در شرایط حساس کنونی و شیوع کرونا به صفر رسیده است.

قدرت الله شمیرانی اظهار کرد: مزایده و قرارداد بیمارستان امام خمینی به دلایل مختلف در شرایط انحلال قرار دارد، از نظر ما خریداران متصرف غیرقانونی هستند و می بایست در زمان اعلام انحلال قرارداد با توجه به شرایط مطرح شده در قرارداد بیمارستان را تحویل می دادند.

وی با تاکید براینکه دستگاه قضایی استان البرز به ویژه رئیس کل دادگستری ، دادستان و معاونین با عزم راسخ به موضوع بیمارستان امام خمینی (ره) ورود کرده اند و اقدامات آنها قابل ستایش است. گفت: در این راستا بنیاد شهید نیز  به عنوان شریک سازمان همیاری ها طرح دادخواست کرده و در مرحله بدوی ابطال مزایده صادر شده است .

شمیرانی اضافه کرد: سازمان همیاری ها نیز علیرغم اظهارنامه های رسمی و تذکرات لازم ، دادخواست را تقدیم محاکم قضایی کرده و همه چیز در دادگاه تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان البرز با اشاره به کم وکیف خدمات رسانی بیمارستان امام خمینی از زمان واگذاری گفت: با گذشت 15 ماه و علیرغم تعیین تعرفه خصوصی برای این بیمارستان این مرکز درمانی به گفته خود خریداران زیر 5 درصد ظرفیت فعالیت داشته  است به نحوی که از 160 تخت بیمارستان فقط یک نفر در بیمارستان بستری است، و سوال اینجاست که آیا این مرکز را می توان فعال نامید؟

بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) پذیرش نشده اند

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان البرز در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه خریداران بیمارستان از ابتدا به دلیل عدم پرداخت قسط اول اثبات کردند که فاقد اهلیت لازم برای یک معامله بزرگ و حساس در حوزه درمان بوده اند و تمکن مالی لازم را نداشته اند گفت: از همان ابتدا ضمانت نامه شرکت در مزایده وی ضبط شد و بعد از آن نیز بخشی از آن به عنوان مطالبات کارکنان پرداخت شده است .

وی بیان کرد: جای تاسف است که عنوان کنم حساب و کتاب حقوق بازنشستگان و معوقه پرسنل بیمارستان اظهر من الشمس است ، بیمارستان امور مالی و حسابداری دارد و چک های برگشت خورده این عزیزان گواه عدم تمکن مالی خریداران می باشد.

شمیرانی گفت: دلسوزان استان البرزخصوصا نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کرج ، استاندار البرز ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  با ارشادات ، تذکرات و صبوری های بسیار به دنبال احیاء بیمارستان امام خمینی (ره) در شرایط سخت کرونا و جبران کمبود سرانه تخت بیمارستانی بوده و بارها پیگیری های لازم را داشته اند اما خریداران  در 15 ماه اخیر فقط شعار داده اند.در این راستا خریداران بیمارستان امام خمینی (ره) هنوز ضمانت نامه حسن انجام تعهدات را به سازمان همیاری تحویل نداده اند لذا در همه موارد اقدامات حقوقی لازم را اتخاذ کرده ایم.

وی در توضیح بیشتر گفت: حقوق معوقه پزشکان ، پرستاران و کارکنان بیمارستان و دیون بازنشستگان از اولویت پرداخت ها بوده و امام جمعه محترم  ودیگر مسئولان استان این موضوع را از طریق رسانه های جمعی و مکاتبات لازم مورد تاکید قرار داده اند ولی  متاسفانه خریداران راه خودشان را رفته اند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان البرز ادعاهای خریداران بیمارستان در خصوص هزینه کرد 70میلیارد تومانی را بی پایه و اساس دانست و گفت: متأسفانه چک های صادره توسط خریدار در چند نوبت تعویض و برگشت خورده اند.

شمیرانی در خصوص نحوه  اداره بیمارستان به نکات قابل تاملی اشاره کرد و گفت: مگر می شود در یک بیمارستان تخصصی مدیر بیمارستان و حتی مدیر داخلی بیمارستان پزشک نباشند، مدیر یک بیمارستان تخصصی می بایست یک پزشک متخصص حداقل با 10 سال سابقه کار و دانشیار باشد ولی می بینیم که اینگونه نیست و مدیر داخلی بیمارستان  حتی یک پزشک عمومی هم نیست.

وی در پایان با طرح این سوال که اگر خریداران به تعهدات خود عمل کرده اند چرا هنوز پرسنل زحمتکش وکادر درمان بیمارستان امام خمینی کف خیابان هستند گفت: دغدغه ای جز احیاء بیمارستان و پرداخت معوقات و فعال سازی و برگرداندن این مرکز به چرخه درمانی استان البرز نداریم و جای بسی مسرت است که عنوان کنم دلسوختگان انقلاب، نهادهای نظارتی و آن هایی که درد مردم را دارند بارها اعلام کرده اند و یقین داریم به نحو احسن موضوع بیمارستان را پیگیری می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز سازمان همیاری شهرداری ها بیمارستان امام خمینی کرج کرونا بیمارستان امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در حاشیه نشست جلسه هیئات دولت گفت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سرتیپ حیدری: اسرائیل بداند که پاسخ‌های بعدی خردکننده خواهد بود

وی ادامه داد: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند.

اسلامی افزود ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با انجام تعهدات گفت: اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر: 1227491 برچسب‌ها آژانس بین المللی انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت بیمارستان ۴۰۵ تختخوابی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید