Web Analytics Made Easy - Statcounter

​صفاری با بیان اینکه ۱۹ درصد از جانباختگان ما در سال گذشته به علت واژگونی خودرو جان خود را از دست داده‌اند گفت: سرعت غیرمجاز علت وقوع ۲۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در جاده‌های گیلان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سرهنگ جاور صفاری» صبح امروز(چهارشنبه 3 دی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه علت وقوع 21 درصد از تصادفات منجر به فوت در جاده‌های گیلان است بنابراین از رانندگان انتظار داریم قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس راه با همکاری چند دستگاه دیگر از 20 آذرماه شروع شده است عنوان کرد: تسهیل در عبور و مرور و کنترل ایمنی وسائط نقلیه در معابر برون‌ شهری و حتی معابر درون شهری استان گیلان از جمله اهداف مهم این طرح محسوب می‌شوند.

 

صفاری مدیریت صحیح شرایط احتمالی ترافیک استان گیلان و متعاقب آن تغییرات جوی را هم از دیگر اهدف اجرای طرح زمستانی پلیس راه خواند و ابراز داشت: پلیس راه در این راستا با سازمان‌های دیگری هم همکاری می‌کند و طرح زمستانی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مدت سه ماه در سطح استان گیلان اجرایی می‌شود.

 

وی از همکاری هزار و 990 نفر نیروی پلیس در مدت سه ماهه اجرای طرح زمستانی پلیس راه استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: به طور روزانه 48 تیم و حدود 300 نفر از نیروهای پلیس راه استان گیلان در این طرح حضور خواهند داشت از طرفی گروه‌های امدادی هم در این مسیر مشارکت بسیار فعالی دارند.

 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان مرکز فوریت‌های پزشکی، راهداری، هلال احمر و شرکت امداد جاده‌ای را از جمله دستگاه‌های مشارکت کننده در طرح زمستانی پلیس راه خواند و گفت: علاوه بر سه محور برفگیر استان گیلان، طرح زمستانی در سایر محورهای مواصلاتی استان هم اجرایی می‌شود.

 

صفاری آماری هم در مورد اجرای طرح زمستانی پلیس راه استان گیلان در سال گذشته ارائه داد و تصریح کرد: در طول مدت سه ماه از اجرای طرح زمستانی سال گذشته پلیس راه در گیلان، حدود هزار و 293 مصدوم داشتیم و 75 نفر هم در طول جاده‌های استان به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

 

وی تعداد وقوع تصادفات منجر به فوت در طرح زمستانی سال 98 را با آمارهای سال 97 مورد مقایسه قرار داد و اظهار داشت: تعداد وقوع تصادفات منجر به فوت در طرح زمستانی سال 98 گیلان حدود 21 درصد نسبت به سال قبل‌تر آن کاهش داشت از طرفی در تعداد مصدومان سوانح رانندگی نیز شاهد کاهش 20 درصدی بودیم.

 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه حدود 21 درصد از تصادفات منجر به فوت در جاده‌های گیلان به علت تخطی از سرعت مطمئنه اتفاق افتاده است ابراز داشت: 19 درصد از جانباختگان ما در سال گذشته به علت واژگونی خودرو جان خود را از دست داده‌اند.

 

صفاری پرهیز از سرعت غیرمجاز در سطح معابر درون و برون شهری را توسط رانندگان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: محورهایی مانند فومن به سراوان و لاهیجان به لنگرود در طرح زمستانی سال گذشته دارای بیشترین آمار حوادث رانندگی و جان باخته بودند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: جاده های گیلان سرعت غیرمجاز تصادف جاده ای پلیس گیلان طرح زمستانی پلیس راه اجرای طرح زمستانی طرح زمستانی سال طرح زمستانی سرعت غیرمجاز استان گیلان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سرهنگ عباس مهاجر بسطامی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون، تعداد تصادفات درون شهری در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، تغییری نکرده، اما موارد منجر به فوت ۳۳ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ بسطامی با بیان اینکه تصادفات جرحی ۳۳ درصد بیشتر شده است، ادامه داد: تصادفات خسارتی، اما ۳ درصد کمتر شده است.

وی، عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز و عدم رعایت حق تقدم را، علت عمده تصادفات درون شهری در استان اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان / ثبت بیش از ۱۹ میلیون تردد و جان باختن ۳۶ نفر
  • افزایش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان
  • کاهش ۱۷ درصدی تصادفات در جاده‌های اصفهان
  • افزایش ۵ برابری جرایم رانندگی؛ سرعت غیرمجاز ۷۰۰ هزار تومان
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران
  • ثبت بیش از۳میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران/ کاهش ۴۳درصدی تصادفات درون شهری
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان
  • ۷۰ درصد تصادفات فوتی استان اصفهان ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است
  • ◄ توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  • وقوع ۶۰ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده های چهار بانده