Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی بر اصلاح آئین نامه داخلی مجلس به منظور تسریع در روند بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی به صحن علنی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز -چهارشنبه، سوم دی ماه- مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، حق نمایندگان است که پیشنهادات ثبت شده آن‌ها قبل از بررسی گزارش و مصوبه کمیسیون، مورد بررسی قرار گرفته و به رأی گذاشته شود اما شاهد هستیم که بررسی پیشنهادات چقدر وقت صحن مجلس را به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاران محترم مشاهده می‌کنند که دوستان نسبت به این موضوع نیز معترض هستند. پیش‌تر برای اصلاح این موضوع با زحمت اعضای کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس، طرحی تدوین شد که ابتدا نظر کمیسیون را در بررسی طرح‌ها و لوایح به رأی بگذاریم و پس از آن پیشنهادات نمایندگان مطرح شود اما به هر دلیلی نمایندگان به این اصلاح آئین نامه رأی موافق ندادند و امروز شاهدیم که بر اساس روال قبلی چقدر وقت مجلس گرفته می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لذا خواهش می‌کنم ریاست کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس با انگیزه بیشتر بحث اصلاح آئین نامه را دنبال کنند تا ما در شرایط فعلی که موضوعات بسیار مهم و جدی را در دستورکار داریم، بتوانیم با سرعت بیشتری به امر قانونگذاری بپردازیم تا از وقت یکایک نمایندگان که در حقیقت وقت همه ملت ایران است بهره بیشتری ببریم.

کد خبر 463675

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صحن علنی مجلس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آئین نامه داخلی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت) با رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان موافقت کردند.

نمایندگان موادی از این طرح که شامل ماده ۶ و بند (الف) و بند (ر) و (ز) و ماده ۲ (الف) مواد ۴۶ تا ۵۱ فصل اول از باب سوم این قانون را الحاق و فصل اول از باب سوم این قانون شامل مواد ۴۶ تا ۸۰ به مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیر تجاری و مالیات درآمد را اصلاح کردند.

بند‌های (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده ۳ اصلاح شد، همچنین بند‌های (خ) و (ت) ماده ۳ تبصره (۴) و ماده ۵ اصلاح شدند.

در بند (الف) ماده ۷ موضوع اصلاح ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی عبارت «برخط» اصلاح و از عبارت اصطلاح مناسب استفاده شود.

بند (ب) ماده ۷ و تبصره آن اصلاح گردید و یک سند به عنوان بند (پ) و ۳ تبصره به عنوان یک تا ۳ به این ماده الحاق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو