Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیویی روی خط باشید، گفت: پیش از خرید این محصول باید با هیئت تطبیق مصوبات جلسه گذاشت و فوریتی را برای خرید حمایتی و توافقی تعیین کرد.

رحمانی افزود: بر اساس اصلاح قانون تضمین خرید، باید قیمت محصولات کشاورزی بر اساس هزینه ها، گرانی‌ها و نهاده‌های کشاورزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از پنج ماه قبل پیگیر موضوع فروش و تعیین قیمت تضمینی کشمش بودیم و این قیمت تضمینی اعلام شده بسیار پایین است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قمیت خرید محصول کشمش باید حداقل ۲۰ هزار تومان باشد، گفت: در جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی و برخی دیگر از مسئولان دولتی پیشنهاد شد تا برای هر هکتار یارانه تعلق بگیرد، اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای صادر کننده‌ها و کارخانه دار‌ها به شرط خرید ۲۰ هزار تومانی کشمش، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش دلالان در خرید کشمش، افزود: باید هم مجلس و هم دولت را متقاعد کرد که قیمت تضمینی تعیین شده این محصول درست نیست.

رحمانی اضافه کرد: هیئت تطبیق مصوبات مجلس را هم باید قانع کرد که اگر قیمت تضمینی را بگیرند و قیمت توافقی و حمایتی را نگیرند، امکان پذیر نیست.

از تولید کنندگان حمایت می‌شود

عیسی قبادی، معاون امور اقتصادی استانداری قزوین هم در این برنامه گفت: یکی از مزیت‌های رقابتی استان قزوین کشمش است و حمایت از تولید کنندگان در برنامه‌های کاری است.

وی افزود: خرید تضمینی را مجلس شورای اسلامی در مکاتبه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی فقط با قیمت مصوب ۵ هزار تومان مجوز داده است و عملا این امکان پذیرنیست.

معاون امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه قیمت واقعی کشمش ۲۰ هزار تومان است، خاطر نشان کرد: برای این کار باید بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل، واحد‌های صادر کننده را تقویت تا صادر کننده‌ها کشمش را خریداری و صادر کنند.

قبادی ادامه داد: ایران سومین کشور تولید کننده کشمش در دنیا اسن و صادرات این محصول باید برای کسب بازار‌های منطقه‌ای باشد.

وی بیان کرد: پیشنهاد این است که شرکت تخصصی صادرات کشمش ذیل اتاق بازرگانی تشکیل شود چراکه صرفا تولید کننده نمی‌تواند صادر کننده خوبی باشد و این کار فنی و تخصصی است.

کشمش تولیدی استان معمولاً بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تن است که رتبه نخست تولید کشمش در سطح کشور را دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید کشمش جهاد کشاورزی اخبار اقتصادی قیمت تضمینی صادر کننده هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید

علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۳۳۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۵ همت از گندمکاران خریداری شده است.

به گفته او، علی رغم آنکه ۲۵ روز از اولین تحویل گندم به مراکز خرید می گذرد، تاکنون ریالی از وجه گندم پرداخت نشده است، درحالیکه صراحتا در مصوبه خرید آمده که بازرگانی دولتی ۲۴ ساعت پس از تحویل مکلف به پرداخت مطالبات است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به آنکه برداشت نسبت به سال گذشته زودتر آغاز شده، میزان خرید نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارندگی و بارش های نرمال و بالاتر از نرمال و هوای خنک برآورد می شود که در صورت اصلاح قیمت و تحویل جایزه گندم و همچنین پرداخت به موقع وجه گندم، میزان خرید از ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
  • آغاز خرید تضمینی مرغ از امروز در استان