Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:05:05 GMT

روایت شب یلدای کودکان بیمارستان قلب شهید رجایی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۰۹۴۹

روایت شب یلدای کودکان بیمارستان قلب شهید رجایی

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه پدیده بیماری دارای ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی است، می توان گفت که به رغم پیشرفت علمی درمان از بعد فیزیولوژیک در کشور، کمتر به جنبه های روانی و اجتماعی بیماری توجه شده است.

 در سال های اخیر برای رفع این نقیصه پروتکل هایی بر پایه مداخلات مددکاری اجتماعی از سوی وزارت بهداشت ابلاغ و مراکز درمانی ملزم به اجرای آنها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروتکل ها شامل ارزیابی روانی و اجتماعی، راند در بخش، مدیریت مورد، مشاوره و مداخله در بحران است. تسهیل فرایند درمان و حمایت از گروه های پرخطر و اقشار آسیب پذیر در مقابله با مشکلات خانوادگی و اجتماعی، برنامه ریزی برای ترخیص و حمایت یابی های درون و برون سازمانی از جمله وظایف مددکاران اجتماعی در مراقبت های بهداشتی است.

اگرچه اغلب مدیران سطوح مختلف و آحاد مردم فقط حمایت مالی از بیماران را به عنوان شاخص فعالیت های مددکاری اجتماعی می شناسند اما باید اذعان کرد که مددکاران اجتماعی نقش های مختلف را در مسیر انجام وظایف حرفه ای بر عهده دارند.

تسهیل گری، میانجی گری، مدافعه گری و آموزش دهنده از جمله این نقش ها است.

هر کدام از این نقش ها در جای خود از اهمیت ویژه ای برخوردارند، اما یکی از نقش های اصلی آنان نقش آموزش دهنده است.

این نقش مهم اغلب به صورت آموزش مستقیم به بیماران در قالب تشکیل گروه های آموزشی برای بیماران انجام می شود. همچنین  به منظور افزایش ظرفیت مقابله ای بیماران و بهبود بهداشت روانی آنان، واحدهای مددکاری اجتماعی در بیمارستان ها با برگزاری جشن ها و آئین های ملی و مذهبی، سعی در ایجاد فضایی دلنشین و شاد برای بیماران بستری دارند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال جشن آئینی یلدا در بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی که همه ساله به همت واحد مددکاری اجتماعی و همکاری روابط عمومی بیمارستان برگزار می شد، شکل دیگری داشت.

به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در روز یکشنبه ۳۰ آذر ۹۹ مراسم شب یلدا با مشارکت جمعی از خیرین به شکل اهدای کارت هدیه و توزیع بسته «جوایز یلدا» بر بالین کودکان بستری در بخش های این بیمارستان، با هدف ارتقاء ظرفیت روحی و روانی کودکان بیمار انجام شد.

کد خبر 5103080

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های قلبی و عروقی بیماری های کودکان بیمارستان شب یلدا ویروس کرونا آمار کرونا پروتکل های بهداشتی روز پرستار سیما سادات لاری شب یلدا سازمان نظام پزشکی تغذیه سالم کووید 19 واکسن کرونا تغذیه سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران سعید نمکی مددکاری اجتماعی نقش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در حکم محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران خطاب به آگاهی آمده است:

نظر به تعهد و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به سمت «ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی» منصوب می‌شوید.

در این حکم تصریح شده است: انتظار می‌رود با بکارگیری همه مساعی و توانمندی‌های خویش و استفاده از توان تخصصی همکاران و کارشناسان در جهت انجام بهینه وظایف محوله اقدام کرده و همچنین در راستای اجرای اسناد بالادستی و برنامه‌های راهبردی گمرک جمهوری اسلامی ایران، «بهبود و ارتقای بهره‌وری نظام گمرکی از طریق توسعه سرمایه انسانی و اصلاح فرآیندها»، «اتخاذ تدابیر مناسب اداری در چارچوب اختیارات تفویضی و قانونی با هدف تسهیل تجارت»، «آسیب‌شناسی مواضع نظام گمرکی و برنامه‌ریزی جهت رفع آنها»، «نظارت بر صحت انجام تشریفات گمرکی در کلیه رویه‌ها» و «بهره‌گیری بهینه و مؤثر از فناوری‌های نوین مدیریت اطلاعات و مدیریت ریسک در جهت افزایش سرعت و دقت در تشریفات گمرکی» در اولویت برنامه‌های شما قرار گیرد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی در این حکم افزود: امید است با اتکا به خداوند متعال و اهتمام به «عدالت محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم‌داری»، پاک دستی و فساد ستیزی» و «قانون مداری» در تحقق اهداف سازمان مجدانه بکوشید. توفیق و سربلندی جنابعالی در انجام وظایف محوله، خدمات‌رسانی به مردم و تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند منان مسئلت می‌کنیم.

کد خبر 6085864 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند