Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت ـ زهرا بختیاری: هفته گذشته در خبرگزاری فارس گزارشی منتشر شد که بازتاب درد دل و درخواست‌های مکرر خانواده شهدا و ایثارگران بود. درخواست‌هایی که چه در تماس تلفنی مطرح می‌شد و چه در بخش فارس من همین خبرگزاری بارها و بارها مطرح شد و حدود ۷ هزار نفر از خانواده این عزیزان می‌خواستند وضعیت یک قانون که ۱۰ سال از خاک خوردن آن می‌گذرد را از مسئولان امر پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قانونی که در بند «و» ماده «۴۴» برنامه پنجم توسعه است و شرایطی را برای وضعیت شغلی خانواده ایثارگران وضع کرده که از سال ۸۹ قابلیت اجرایی شدن دارد، اما ابهاماتی که بر سر راه اجرا شدنش قرار داده شده این خانواده‌ها را دچار سردرگمی کرده است. 


نظریه مشورتی معاونت قوانین مجلس

۸ روز پیش در پیگیری این خبرگزاری پیرامون قانون وضع شده با سخنگوی کمیسیون ایثارگرن مجلس شورای اسلامی مشخص شد تعدادی از نماینده‌ها در گلایه به تصمیم سازمان عدالت اداری مبنی بر استخدام نشدن نیروی‌های شرکتی ایثارگر و ان‌قلت‌های دیگری که این سازمان روی قانون آورده، با رییس قوه قضاییه جلسه‌ای داشتند. موسوی سخنگوی این کمیسیون نوید حل شدن موضوع را داد و گفت انگیزه مثبتی به ما بعد از این جلسه داده شد. رییس دستگاه قضا حتما پیگیر خواهد بود. 


تجمع امروز ایثارگران مقابل مجلس شورای اسلامی

خانواده ایثارگران اما همچنان در سردرگمی این قانون هستند و صبح امروز از ساعت ۸ مقابل مجلس شورای اسلامی و سازمان اداری استخدامی تجمع کرده‌اند و خواهان این هستند که جواب روشنی از سوی مسئولان به آنها داده شود. 

یکی از حاضران در این تجمع‌ در گفت‌وگو با فارس گفت: این تجمع صرفا برای احقاق حقوق ایثارگران است و هدف دیگری هم ندارد. خواسته ما اجرای قانونی است که توسط مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده. تبدیل وضعیت استخدامی باید طبق استفساریه مجلس اجرا شود. مگر تفسیر قانون بر عهده مجلس نیست؟ چرا دیوان عدالت اداری چنین نظری داده؟ مگر وظیفه آنها رسیدگی به شکایت مردمی نیست؟ اینکه می‌گویند استخدام نیروی شرکتی خیر و بقیه بله، اجحاف در حق ایثارگران است. ما خانواده ایثارگران خواستار این هستیم قانونی که ۱۰ سال مسکوت بوده و خودشان مصوب کردند، اجرا کنند. ما خواسته غیرقانونی نداریم و اگر حقی داشته باشیم هرگز از این اجحاف نخواهیم گذشت. 


نامه رییس کمیسیون ایثارگران به رییس قوه قضاییه


نامه رییس کمیسیون ایثارگران به رییس قوه قضاییه

یکی دیگر از این تجمع‌کنندگان در گفت‌وگو با فارس گفت: در بند (و) ماده ۴۴ برنامه پنجم توسعه توضیح کامل داده شده که چگونه باید تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران در موضوع استخدامی انجام شود. جالب است وقتی یک فرد عادی به سازمان عدالت اداری شکایت می‌برد یک سال طول می‌کشد تا پاسخش را بدهند حالا در این موضوع در کمتر از 24 ساعت ورود کرده و نظری می‌دهد که خلاف قانون است. مردم دیوان عدالت را مرجع خود می‌دانند که اگر حقی ازشان ضایع شد به آنجا مراجعه کنند نه اینکه دیوان بیاید و خودش حق مردم را ضایع کند. 

من حس می‌کنم این تصمیم به گونه ای است که می‌خواهند خانواده ایثارگران را ناراضی کنند. ما از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم قانونی را که خودشان تصویب کردند حمایتش کنند تا اجرا شود. نیروی پیمانی خود به خود با طی مراحل اداری رسمی می‌شود و نیاز به قانون ندارد. این شرکتی‌ها و قرارداد موقتی‌ها هستند که نیاز به اجرای قانون دارند. ما تنها حرف‌مان داشتن امنیت شغلی با اجرای این قانون است. 

یکی دیگر از این تجمع‌کنندگان با گله از دیوان عدالت اداری در اعمال نظری که روی قانون بند (و) ماده ۴۴ برنامه پنجم توسعه داشته، گفت: خیلی عجیب است که این سازمان به صورت خودجوش اقدام به دادن یک نظریه مشورتی کرده که این نظریه ایثارگران قراردادی و شرکتی را از اعمال این قانون خارج کرده. با توجه بر اینکه بنا بر اصل ۷۳ قانون اساسی تفسیر قانون تنها بر عهده مجلس شورای اسلامی است و این کار سازمان عدالت اداری خلاف قانون است. و متاسفانه انصاری رییس سازمان اداری استخدامی هم این نظریه را اجرا کرده است. 

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بعد از ۳ ساعت که از شروع این تجمع می‌گذشت در بین خانواده ایثارگران حاضر شد و به آنها قول پیگیری داد. 

 

سخنان \ژمانفر در جمع تجمع کنندگان

 

فرزند یک جانباز ۳۰ درصد در واکنش به سخنان این نماینده مجلس گفت: آقای پژمانفر از ما خواست نامه‌ای بنویسیم و زیر درخواستمان امضا کنیم تا پیگیری کنند، اما این‌ها همه وعده و وعید است و ما تاکنون بارها چنین امضاهایی را جمع کرده‌ایم که نتیجه‌ای نداشته است. 

 

تجمع همچنان ادامه دارد و خانواده ایثارگران منتظر شنیدن یک خبر درست و امیدوارکننده در جهت اجرای قانون استخدامی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانواده شهدا مجلس استفساریه خانواده ایثارگران مجلس شورای اسلامی عدالت اداری اجرای قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید ۱۰ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

۱۰ هزار و ۷۰۲ متقاضی در طرح جوانی جمعیت در استان خوزستان تایید نهایی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، میثم آذرسا در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در خوزستان گفت: مطابق با آیین‌نامه ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از 24 مهرماه 1400 (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای 4 فرزند زیر 20 سال، در صورت واجد شرایط بودن، زمین تعلق می‌گیرد.

وی گفت: تاکنون بیش از 47 هزار و 425 متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته تاکنون بیش از 10 هزار و 702 متقاضی طرح جوانی جمعیت تایید نهایی شده‌اند که پس از آماده‌سازی قطعه زمین، فرایند تخصیص به متقاضیان انجام خواهد شد.

‌آذرسا با اشاره به محدودیت‌های کلی در خوزستان از جمله همجواری با اراضی کشاورزی، توپوگرافی و مالکیت دولتی در برخی از شهرها که امکان توسعه شهری وجود ندارد، بیان کرد: در بسته پیشنهادی به مجموعه وزارت راه و شهرسازی، جابه‌جایی اراضی هدف متقاضیان از شهرهایی که امکان تامین زمین برای آن‌ها میسر نیست، به سایر شهرهای استان، تدوین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌ صورت ویژه حمایت شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد
  • بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی در یادروز شیخ اجل
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیروهای مسلح
  • تایید ۱۰ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت
  • واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب