Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:15:43 GMT

رهگیری پستی مرسوله ها چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۲۰۴۸

رهگیری پستی مرسوله ها چگونه است؟

هنگامی که یک بسته را به کمک پست، پست بار، پستکس و….. ارسال می کنیم می توانیم آن را به صورت پستی نیز رهگیری کنیم. این کار به کمک یک شماره ی ۲۰ رقمی صورت می گیرد که بارکد نامیه می شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پست بار، شما می توانید با مراجعه به سایت پست، پست بار و پستکس مخصوص رهگیری مرسولات پستی و وارد کردن این شماره سفارش از وضعیت بسته ی پستی خود مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهگیری پستی مرسوله ها چگونه است؟

یکی از مهمترین خدماتی که اداره های پست، شرکت پست بار و پستکس به کاربران خود ارائه می دهند رهگیری پستی است. رهگیری پستی یعنی اختصاص یک کد به آن مرسوله برای پیگیری نحوه ی ارسال آن. به کمک این کد رهگیری پست مشتریان می توانند اطلاعات بسته ی پستی خود نظیر تاریخ، ساعتی که پست محموله ی نام برده را دریافت و پذیرش کرده، اسامی فرستنده و گیرنده ی بسته ی پستی، وزن بسته و نیز میزان هزینه ی ارسال را دریافت کنند.

یکی از مهم ترین و بهترین مولفه های پیگیری بسته با کد رهگیری این است که شما می توانید موقعیت مکانی بسته ی پستی خود لحظه به لحظه مشاهده کنید و تا زمانی که مرسوله به مقصد می رسد مشتریان قادر هستند موقعیت آن را پیگیری کنند.

پیگیری

رهگیری محموله پستی چگونه است؟

 برای رهگیری محموله پستی دو راه  وجود دارند که عبارت هستند از:

. سریع ترین و آسان ترین روش مراجعه به صفحه اختصاصی رهگیری سامانه آنلاین پست بار و پستکس می باشد.

کافیست وارد صفحه رهگیری یکی از این دو سایت شده و کد رهگیری (بارکد، شماره سفارش و…) مربوط به هر سامانه ای که می باشد را وارد کنید و از تمامی جزئیات سفارش خود مطلع شوید.

. رهگیری با کمک شماره بارکد: در هنگام تحویل مرسوله، بارکدی به شما داده می شود که ۲۰ رقمی است و تنها به بسته هایی که با پست پیشتاز ارسال می شوند تعلق می گیرد.

سپس با مراجعه به سایت newtracking.post.ir که برای این مبحث مرسوله ها تعبیه شده، می توانید بارکد مربوط به مرسوله ی خود را در آن وارد کنید. پس از کلیک روی ذره بین کلیه ی اطلاعات بسته ی پستی تان برای شما نمایش داده می شود.

. پیگیری به وسیله ی پیام کوتاه: اگر شما در دسته ی افرادی هستید که به اینترنت دسترسی ندارید یا جایی بودید که اینترنت نداشت می توانید برای پیگیری مرسوله ی خود با ارسال یک پیام کوتاه با محتوای متنی R  همراه با بارکد مرسوله به شماره ی ۲۰۰۰۴۴۱ وضعیت آن را پیگیری کنید.

برای پیگیری بسته های پستی سازمانی مانند گواهینامه، کارت سوخت و غیره هم می توان از سایت به نشانی najatracking.post.ir استفاده کرد. همچنین با کمک کد *۱۱۰# و با انتخاب گزینه ی پلیس +۱۰ وضعیت مرسوله را پیگیری کنید.

پیگیری مرسوله تیپاکس چگونه است؟

برای پیگیری مرسوله تیپاکس دو روش موجود است. این دو روش عبارت هستند از:

۱. پیگیری آنلاین بسته های پستی تیپاکس: برای این روش می توانید از از وبسایت تیپاکس tipaxco.com استفاده کنید. یا مستقیما به آدرس trackimg.tipaxco.com مراجعه کنید.

سپس به شما دو گزینه برای جستجو داده می شود که یکی جستجو براساس شماره بارکد و دیگری جستجو بر اساس کد رهگیری یا شماره قرارداد است. پس انتخاب هر یک از این دو روش و وارد کردن کد مربوطه دکمه ی بررسی را فشار دهید. پس از این اطلاعاتی مانند اطلاعات قرارداد، اطلاعات فرستنده، اطلاعات گیرنده و اطلاعات تغییر وضعیت ها برای ما نشان داده می شود.

۲. رهگیری تلفنی بسته های پستی تیپاکس: برای این کار می توانید با شماره تلفن ۴ رقمی ۰۲۱۸۴۵۷ تماس گرفته و جویای وضعیت مرسوله ی پستی خود شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت پست بار رهگیری پستی رهگیری پستی داده می شود بسته ی پستی رهگیری پست ی پستی خود کد رهگیری پست بار ی بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل

جهانگیر جوانمرد امروز در جلسه ساماندهی مشاورین املاک و خودرو اردبیل که با حضور معاون دادستان مرکز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی و روسای اتحادیه‌های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، با تبیین آسیب‌ها، اختلافات و دعاوی در این حوزه گفت: به منظور جلوگیری از این اختلافات و دعاوی و پیشگیری از هر گونه جرایم، مسئولان و روسای اتحادیه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی باید اقدامات قاطع قانونی ، بازدارنده و متناسب انجام دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه تمام صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند، افزود: با هدف مقابله و پیشگیری از تخلفات در این حوزه گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه‌های مرتبط برای رصد میدانی تشکیل شده و بر اساس گزارش‌های آنها با هرگونه واحد صنفی که فاقد مجوز قانونی فعالیت باشند، مطابق با قانون برخورد شده و نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به مرجع قضایی و انتظامی گزارش دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • پیگیری درخواست‌های مردمی در بسته شهروند خبرنگار
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • مسدودیت بخش املاک «دیوار» و «شیپور» تا اطلاع ثانوی
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • محور هراز بسته شد
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است