Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاری گفت: آمار بستری و فوتی ها براثر کرونا نسبت به آبان ماه ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید سادات لاری» عصر امروز (چهارشنبه ۳ دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چالش واکسن برای همه دنیا است و نباید تصور کنیم که با تولید واکسن  اپیدمی کرونا به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: قطعا با توجه به میزان تولید واکسن در سطح دنیا  جمعیت جهان به این زودی نمی تواند تحت پوشش کامل واکسن کرونا قرار بگیرد و برای  تهیه واکسن در کشور چند وزارتخانه درگیر هستند.

 

لاری یادآور شد: در هفته های آینده نخستین کارآزمایی بالینی واکسن کرونا را در کشور انجام خواهیم داد.

 

وی افزود: آمار بستری و فوتی ها براثر کرونا نسبت به آبان ماه ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز قرار ندارد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: نگرانی هایی در خصوص زمستان داریم و نگرانی ما از این جهت است که شاید در انتهای دی شاهد موج جدیدی از کرونا باشیم و باید مردم مشارکت کنند و همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

 

لاری افزود: ۵۰ درصد از عوامل بروز بیماری کووید۱۹ در کشور دورهمی ها است.

 

وی به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در طرح شهید سلیمانی اوج  بلوغ و مشارکت اجتماعی در برابر بیماری کووید ۱۹ را شاهد هستیم  و بدون مشارکت اجتماعی در مهار بیماری کرونا موفق نیستیم.

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در سطح کشور 7 هزار و300 نیروی بهداشت محیط فعال بودند و نیروهای ما در اجرای طرح شهید سلیمانی با همواری بسیج به دو برابر افزایش یافته است.

 


لاری با بیان اینکه تحریم های ظالمانه دشمن در تامین واکسن اثرگذار است، افزود: همه دنیا درگیر اپیدمی کرونا هستند و قطعا اگر واکسن به صورت عادلانه در سطح کشورهای دنیا توزیع نشود این مهم نه تنها ناجوانمردانه است بلکه باعث تداوم این اپیدمی می شود.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: ساخت واکسن کرونا واکسن کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا لاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت.


دکتر علی عباسی افزود: در سال ۱۴۰۲ از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۲۵ نفر مرد و مابقی زن هستند.

بابل دارای بیشترین جان باخته
در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۷، ساری و میاندرود با ۲۸ و آمل با ۲۶ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام ۲ فوتی گزارش شده است.

شهریور بیشترین فوتی
بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۲۰ و آذر با ۱۹ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج

عضو شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: هر چند در سال‌های گذشته و طبق آمار‌های موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حوادث غرق‌شدگی ۱۴۰۳
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد