Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر چهارشنبه صد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در دفتر شورا برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه این شهر ۴۵۷ سال پیش به عنوان مرکز استان گیلان انتخاب شده است، اظهار کرد: ۱۲ دی ماه به عنوان روز رشت در دوره چهارم شورای اسلامی شهر رشت و با هم اندیشی و هم فکری و تشکیل کارگروه تخصصی انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد رمضانپور با بیان اینکه تفکر و اندیشه افراد زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم می‌کند، افزود: امیدواریم در فرصت باقیمانده تا زمان انتخاب بتوانیم آنچه که شایسته شهر رشت است را از مسئولان ملی دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه رشت روزگاری به عنوان شهر اولین‌ها بود، گفت: متأسفانه امروز در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی جزو آخرین‌ها هستیم.

رمضانپور به اجرای پروژه تراموا اشاره و اضافه کرد: بسیاری با اجرای این پروژه که امروز در مراحل پایانی آن قرار داریم عده‌ای با آن مخالف هستند، اضافه کرد: به دنبال دریافت مصوبه شورای عالی ترافیک برای هستیم که مخالفت برخی مسئولان با آن مایه تعجب ما شده است.

وی در ادامه به موضوع فرارسیدن فصل زمستان و آغاز بارش باران و برف و بروز مشکلات در این زمینه اشاره و با تذکر به شهردار رشت، گفت: مدیریت شهری باید تدابیر لازم را داشته باشد برنامه ریزی باید به گونه‌ای باشد که با مشکل مواجه نشویم.

رئیس شورای شهر رشت با تأکید بر ضرورت استفاده از تجارب سال‌های گذشته در این زمینه، افزود: باید همه امکانات و و تجهیزات برای مدیریت خوب در زمان بحران استفاده شود.

ضرورت تعیین تکلیف وضعیت پروژه G۵

امیر حسین علوی یکی از اعضای شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی، ترافیکی و زیر ساخت به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود این پروژه‌ها در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.

وی همچنین به گذشت مدت زمان طولانی از اعلام فراخوان برای اجرای پروژه G۵ اشاره کرد و افزود: این پروژه باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

علوی با اشاره به موضوع ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت، تأکید کرد: بحث رودخانه‌ها فرا سازمانی است و شورا تنها به خاطر دغدغه‌های مردم پیگیری این موضوع است.

وی ادامه داد: مصوبه امروز ما کمک می‌کند تا سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان هزینه می‌شود تا مشکل سرریز شدن فاضلاب‌ها به دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت حل شود.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به موضوع ساخت و سازها در زمین‌های نسقی و پیشنهاد پرداخت رشوه به کارکنان مربوط به این بخش، گفت: از رئیس کل دادگستری استان گیلان می‌خواهیم در این زمینه ورود کنند.

شهردار در انتصابات نهایت دقت را داشته باشد

فاطمه شیرزاد یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه قبول داریم در بارش برف سال گذشته مردم رضایت نداشتند، اظهار کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرداری برگزار و در این جلسه بر ضرورت تسریع در تعمیر و تحویل ماشین آلات در مناطق پنجگانه تأکید شد.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی نیمه تمام امسال تاکید کرد و افزود: برای دهه فجر اتمام این پروژه‌ها زمان مناسبی است بهتر است شهردار نیز در جلسات علنی شورای شهر نیز حضور داشته باشند.

شیرزاد در ادامه با بیان اینکه مزار شهدای گمنام چله خانه تعیین تکلیف شود، گفت: شهردار رشت نهایت دقت در انتصاب مدیران را داشته باشد تا موضوعات گذشته در این زمینه تکرار نشود.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت شورا در زمینه جمع آوری کمک برای عتبات عالیات

مجید دوهندو رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه بعد از فروپاشی رژیم بعث عراق دل‌های عاشق مردم ایران به سمت کربلا و نجف و مرقد امامان معصوم در این کشور معطوف شد، اظهار کرد: عتبات عالیات نماد جامعه اسلامی است.

وی به زیارت سردار سلیمانی از عتبات عالیات در عراق اشاره کرد و گفت: امکانات پایین بود و امکاناتی برای زوار وجود نداشت و به همین واسطه پیشنهاد تشکیل ستاد عتبات عالیات را داد.

دوهندو در ادامه با اشاره به مأموریت ستاد عتبات عالیات، افزود: این ستاد دو مأموریت راهبردی دارد. ساخت و ساز عتبات در خارج از کشور و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای این منظور دو مأموریت ستاد عتبات عالیات است.

وی به روش‌های مشارکت مردم برای ساخت و ساز در عتبات عالیات اشاره و اضافه کرد: پرداخت سالانه ۵ هزار تومان یکی از روش‌های مشارکت در این امر خیرخواهانه است و یا می‌توانند از بانک رسالت وامی دریافت و ماهیانه مبلغ ۱۷ هزار تومان پرداخت کنند.

دوهندو با تأکید بر جلب مشارکت‌های مردمی و خیران در این زمینه، گفت: مبلغی که از این طریق جمع آوری می‌شود زمینه اشتغال زایی برای کارگران و متخصصان ایرانی در عراق برای ساخت و سازها را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: شورای شهر و اعضای حاضر در آن ظرفیت بزرگی هستند که باید از آن استفاده شود.

کد خبر 5103002

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر رشت امیرحسین علوی ویروس کرونا شب یلدا شیراز روز پرستار آمار کرونا پرستار گرگان بوشهر کرمانشاه عکس استانها شیوع کرونا شهرستان کرج شهرکرد قاسم سلیمانی شورای شهر رشت عتبات عالیات تعیین تکلیف پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند

رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفت: در شورای طبقه‌بندی زندانیان با ۱۸ درخواست شامل ۴ پابند الکترونیک، ۷ آزادی مشروط و ۴ تعلیق مجازات و ۳ مرخصی موافقت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تعدادی از معاونین قضایی در محل زندان ارومیه تشکیل شد.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: شورای طبقه بندی زندان برای بهره مندی زندانیان از ارفاقات قانونی ایجاد شده و تلاش مسئولین قضایی و زندان فراهم کردن شرایط برای زندانیانی است که توانایی بهره‌مندی از ارفاقات و تاسیسات قانون را دارند.

در این جلسه تعداد 45 درخواست طرح شد و با بررسی و تصمیم اعضای شورا با 18 درخواست که شامل 4 پابند الکترونیک، 7 آزادی مشروط و 4 تعلیق مجازات و 3 مرخصی موافقت شد.

گفتنی است در پایان جلسه عتباتی رئیس کل دادگستری استان و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی از بند جوانان زندان مرکزی ارومیه بازدید کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ضرورت همت مضاعف مسئولان در تأمین مسکن مددجویان
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله
  • ۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند
  • قاطعانه با زمین‌خواری و ویژه‌خواری در استان بوشهر برخورد می‌شود
  • تلاش‌ها برای تکمیل بیمارستان‌های گیلان
  • واکنش بادیگارد مسی به محض ورود جیمی جامپ به زمین (فیلم)
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، وظیفه مهم مسئولان
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز