Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:33:05 GMT

مدیریت بحران یا بحران مدیریتی کتاب شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۳۶۶۶

مدیریت بحران یا بحران مدیریتی کتاب شد

به گزارش ایرنا، مرتضی صالح پور مدیر انتشارات پادینا در گفت‌و گویی گفت: در کتاب مدیریت بحران یا بحران مدیریتی، مجموعه مقاله‌ها و مصاحبه‌های پرفسور علی یخکشی توسط نوشین آفتاب طلب گردآوری شده است.

وی ادامه داد: زندگی‌نامه علی یخکشی در آغاز کتاب قید شده و سه مقاله نخست این کتاب به دلیل اهمیت موضوع از کتاب «سیاست و مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست» آورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته صالح‌پور از دیگر مقاله‌ها ومصاحبه‌های استاد یخکشی در کتاب مدیریت بحران یا بحران مدیریتی می توان به معمای چهار نون، ارائه نشدن بسته کامل برای مدیریت جنگل، طرح جنگلداری در آستانه خانه تکانی، ادیان باید جدی‌تر وارد موضوع حفظ زمین و محیط زیست شوند، و روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی و خشکسالی اشاره کرد.

مدیر انتشارات پادینا با بیان اینکه پدر محیط زیست ایران مخالف انتقال آب خزر است و این امر را موجب خشک شدن خزر و جنگل‌های شمال می‌داند، خاطرنشان کرد: پروفسور یخکشی مرداد ۹۹ در یک گفت‌و گوی تلفنی ناکارآمدی مدیران متولی طبیعت را علت تصرف دماوند و آق مشهد دانست.

وی ادامه داد:‌ برنده جایزه تندیس طلایی محیط زیست در این مصاحبه خاطرنشان کرد که اینکه یک نفر برای ۵۶۰۰ هکتار جنگل سند مالکیت وقفی می‌گیرد یا سازمانی بخشی از دماوند را وقف می‌کند نشانگر ضعف سازمان متولی و ناکارآمدی مدیران آن است.

براساس این گزارش، علی یخکشی متولد سال ۱۳۱۸ در منطقه یخکش از توابع بهشهر استان مازندران، فوق دکترای خود را در رشته سیاست و مدیریت منابع طبیعی از دانشگاه ژرژآگوست گوتینگن دریافت کرد . تاسیس گروه محیط زیست دانشگاه تهران، عضویت در هیات مدیره IUFRO ، عضویت در هیات علمی دانشگاه گوتینگن آلمان، پژوهشگر نمونه کشور،‌ برنده جایزه ملی محیط زیست کشور و دریافت تندیس طلایی متخصصان محیط زیست و انتشار ۲۳ عنوان کتاب و بیش از ۹۰ مقاله در ایران،‌ترکیه، آمریکا و آلمان بخشی از افتخارات پدر محیط زیست ایران است.

برچسب‌ها ایرنا مدیریت بحران کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا مدیریت بحران کتاب ایرنا مدیریت بحران کتاب اخبار کنکور مدیریت بحران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد

مدیرکل بحران استانداری کرمان، گفت: از شش ماه قبل برنامه مدونی توسط استاندار کرمان در ارتباط با مقابله با سیل به اداره کل مدیریت بحران استانداری ابلاغ شد. - اخبار استانها -

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای جنوب استان کرمان، اظهار داشت: از چند روز گذشته با تدبیر استاندار کرمان تقسیم نواحی بین مدیران استان انجام شد و هر کدام از مدیران در یکی از شهرستان‌ها مستقر بودند.

وی با بیان اینکه تدابیر پیشگیری برای مقابله با خسارات احتمالی سیل در استان انجام شده بود، ادامه داد: همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان پای کار بودند و خوشبختانه با اقدامات انجام شده مشکل زیادی را با توجه به حجم و میزان بارش‌ها در استان کرمان نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه از شش ماه قبل برنامه‌ای توسط استاندار کرمان نوشته و به اداره کل مدیریت بحران استانداری داده شد، گفت: براساس این برنامه مقرر شد سیلبندهای استان بررسی، نقاط حادثه‌خیز و آسیب‌‌پذیر شناسی و لایروبی و تیغ‌زنی پوشش گیاهی بستر رودخانه‌ها و رفع تصرفات حریم رودخانه‌ها انجام شود.

امدادرسانی هلال احمر به 250 نفر گرفتار در سیل استان کرمان4 مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدندوقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت

وی با بیان اینکه پیگیری‌های انجام شده براساس این برنامه مدون باعث شد که بارندگی‌های چند روز گذشته در استان خسارات زیادی نداشته باشد و سیلاب‌ها در مسیرهای خودشان جریان پیدا کنند، گفت: طی چند روز گذشته نیز استاندار کرمان شخصاً در منطقه حضور داشتند و اتفاقات را از نزدیک و به صورت میدانی مدیریت می‌کردند.

سالخورده با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته مجموعه جلسات ستاد مدیریت بحران استان کرمان توسط استاندار به صورت میدانی و در صحنه برگزار شد، بیان کرد: در این مدت هفت جلسه حضوری و میدانی در محل نقاط حادثه‌خیز برگزار شد، ضمن اینکه پنج جلسه هم قبل از برگزار شده بود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است