Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با بیان این‌‌که از بهترین و مطمئن‌‌ترین منابع تولید واکسن دنیا، واکسن می‌‌خریم؛ گفت: تا امروز ردپایی از این ویروس جهش‌‌یافته در کشور پیدا نکرده‌‌ایم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر سعید نمکی با بیان این‌‌که مردم، به دلیل تخصص و اطلاع من، اخبار واکسن را فقط از وزیر بهداشت دنبال کنند، اظهار داشت: بسیاری از صحبت‌‌ها که درباره واکسن کرونا می‌‌شود اذهان عمومی را به هم می‌‌ریزد؛ ما داروهای ضد ویروس، حتی آنهایی که تاثیر اندکی داشتند را تهیه و تولید کردیم و نگذاشتیم داغ تأمین دارو در شرایط تحریم بر دل مردم بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌‌که برای تهیه واکسن همه راه‌‌ها را طی می‌‌کنیم افزود: علیرغم همه فشارهایی که از سوی جهان به ما وارد می‌‌شود و مضیقه‌‌هایی که ایجاد کرده‌‌اند، از بهترین و مطمئن‌‌ترین منابع تولید واکسن دنیا، واکسن می‌‌خریم؛ البته هیچ جای دنیا قرار نیست با شتابزدگی تزریق کنند و اگر در برخی نقاط واکسن کرونا با شتابزدگی تزریق می‌‌شود نیز عالمانه نیست.

نمکی ادامه داد: در زمان حاضر جهش ویروس، ذهنیت را در مورد واکسن کرونا و پلتفرم‌های آن تغییر داده است واکسن در حال تأمین شدن است و با اولویت گروه‌های مختلف تزریق خواهد شد، واکسن تولید ملی نیز از این هفته وارد فاز انسانی می‌‌شود و اولین گروه برای تست انسانی انتخاب می‌‌شوند و خبرهای خوبی به مردم خواهیم داد.

وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: در هفته‌‌ای که گذشته، جهان روزهای پرالتهابی در زمینه ابتلا و مرگ ومیر بیماری کووید19 سپری کرد؛ ضمن ابراز تأسف از این مرگ‌‌های گسترده در جهان، کشور ما روزهای کم‌‌التهاب‌‌تری طی کرد و با همت همه همکاران ما آمار ابتلا، مرگ و میر و بستری کرونا در کشور ما کاهش یافت.

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرها در ابتدای آذرماه افزود: نقاط قرمز به شدت کم و نقاط نارنجی و زرد جایگزین آنها شدند و در آخرین روز آذرماه، نقاط نارنجی جای خود را به نقاط زرد می‌‌دهند. 160 شهری که در وضعیت قرمز کرونا قرار داشتند به صفر رسیده‌‌اند؛ 205 نقطه از کشور در وضعیت نارنجی و 243 نقطه در وضعیت زرد قرار دارند.

نمکی ادامه داد: نباید فکر کنیم ما سمت و سوی قرمز شدن نقاط نارنجی و زرد را نخواهیم داشت و ما ممکن است با رعایت نشدن پروتکل‌‌ها دوباره به وضعیت قرمز کرونایی بازگردیم. شهرهایی مانند بافق در کرمان و آمل و گلوگاه در مازندران نقاط پرالتهاب ما هستند.

وزیر بهداشت ضمن تشکر از مردم بابت رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی از کسانی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌‌کنند گلایه کرد و با بیان این که امروز مرگ و میرهای کرونایی طی دو ماه گذشته به کمترین حد خود رسیده است، این امر را نقطه‌‌ای دلگرم‌‌کننده خواند.

نمکی درباره ورود سویه جدیدی از ویروس کرونا با منشأ انگلیس، گفت: دولت انگلیس با تأخیر ورود سویه جدید ویروس کرونا را اعلام کرد؛ این جهش در یکی از قسمت‌‌های بسیار مهم ویروس کرونا (پروتئین spike) رخ داده است که به ویروس این قابلیت را می‌‌دهد که علاوه بر چسبندگی بیشتر، قدرت سرایت بیشتر و نفوذ بیشتر به درون سلول و بیماری‌‌زایی بالاتری را از خود نشان دهد.

وی ادامه داد: ما به محض این‌‌که این خبر را شنیدیم مرزهای هوایی‌‌مان را به روی کشور انگلیس بستیم و از ایران نیز پروازی به انگلیس نداشتیم، بلافاصله افرادی که در 15 روز قبل از انگلیس به ایران آمده بودند را ردیابی کردیم و خوشبختانه تا امروز ردپایی از این ویروس جهش‌‌یافته در کشور پیدا نکرده‌‌ایم.

وی با اشاره به ادعای برخی مبنی بر این‌‌که پیک اخیر کرونا در ایران به دلیل ورود ویروس جهش‌‌یافته به کشور بوده است، تصریح کرد: تا این لحظه هیچ یک از ویروس شناس‌‌های ما این نوع جهش‌‌یافته را گزارش نکرده‌‌اند؛ البته 66 جهش در ویروس را پیش از این دیده بودیم که گزارش آن به بنده رسیده است ولی هیچ‌‌یک از این جهش‌‌ها در پروتئین spike نبوده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای کل اروپایی‌‌ها، علاوه بر تست منفی که در کشور مبدأ گرفته می‌‌شود در فرودگاه ایران نیز تست می‌‌گیریم.

نمکی: اگر آزمایشات انسانی نتیجه دهد، بهار 1400 از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا خواهیم بود

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا وزیر بهداشت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

برخی منابع آگاه گفتند که برخلاف شایعات و ادعاهای رسانه‌های اسرائیلی، تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج به اصفهان یا هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق، ساعاتی قبل، برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای سه انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال شرق اصفهان خبر داده بودند.

پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می شود ریزپرنده باشد فعال شده است.

خبرنگار حاضر در اصفهان: شهر در حال حاضر در امنیت و ارامش کامل است

بر اساس گفته منابع موثق، تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

تصاویری از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است همچنین صبح امروز برخی منابع محلی از شنیده شدن صدایی شبیه صدای انفجار در جنوب غرب شهر تبریز خبر داده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گونه انفجاری در تبریز رخ نداده است و پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک اقدام به شلیک کرده است.پدافند هوایی تبریز در محدوده وادی رحمت در جنوب غرب این شهر قرار دارد.این پدافند مشرف به شهر تبریز و در فاصله حدود ۲ تا ۳ کیلومتری از پالایشگاه و پتروشیمی تبریز قرار دارد.هم اکنون تبریز در آرامش کامل است. تصاویر ثبت شده توسط کاربران حکایت از فعالیت توپ‌های پدافندی در برخی از نقاط کشور داشته که بعنوان سامانه‌های دفاع نقطه‌ای در برابر تهدیدات در ارتفاع بسیار کم عمل می‌کنند و فعالیت آنها در وضعیت هوشیاری صد در صدی کاملا طبیعی است. منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جنازه ۳ جوان مفقود شده در سبلان پیدا شد
  • ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز؛ از اصفهان تا تبریـز؟
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید
  • منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم
  • شهرداری‌ها به ۵۹ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کنند
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد