Web Analytics Made Easy - Statcounter

شغل سیم پیچی موتور جز آن دسته از مشاغل فنی است که به دلیل تخصصی بودن، نیروی متخصص و حرفه ای در آن کم بوده و یادگیری مهارت های آن می توان درآمد بسیاری را برای متخصصان آن به همراه آورد. 

امروزه تعداد وسایل الکتریکی و مکانیکی بسیار زیاد شده و در بخش صنعتی نیز دستگاه ها برای انجام امور از موتورهای الکتریکی بهره می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در موتور تمام این لوازم از سیم پیچ ها استفاده شده است و این سیم پیچ ها بنا به دلایل گوناگونی از قبیل نوسانات برق، اتصالی و غیره با مشکل روبه رو شده و نیاز به بازپیچی مجدد دارند. این موارد نشان از نیاز جامعه به سیم پیچ حرفه ای برای عیب یابی موتورها و سیم پیچی مجدد آنها می دهد. 

ورود به بازار کار سیم پیچی موتور و موفقیت در آن مستلزم رعایت نکاتی است. اگر قصد ورود و حرفه ای شدن در شغل سیم پیچی را دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. 

در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم ترین نکات برای موفقیت در بازار کار سیم پیچی بپردازیم، با ما همراه باشید. 

 

 

نکات مهم برای تبدیل شدن به یک سیم پیچ کار حرفه ای:

1-تسلط به سیم پیچی انواع موتور تک فاز و سه فاز

برای آنکه در شغل سیم پیچی به موفقیت دست یابید باید به سیم پیچی انواع موتور تک فار و سه فاز مسلط باشید. موارد زیر از جمله مهم ترین مهارت هایی است که یک سیم پیچ حرفه ای می بایست با آن آشنا باشد.

• طریقه سیم پیچی موتورهای تکفاز

• طریقه سیم پیچی موتورهای سه فاز

• آشنایی با انواع کلاف ها، سیم ها، عایق ها

• آشنایی با محاسبات و فرمول های سیم پیچی

• آشنایی با روش عایق کاری کلاف ها

• آشنایی با نقشه کشی و نقشه خوانی سیم پیچی موتورها

• آشنایی با پلاک خوانی موتورهای الکترونیکی

• آشنایی با نحوه باز کردن موتورهای الکترونیکی

2-شرکت در دوره های آموزش سیم پیچی

همانطور که اشاره شد شغل سیم پیچی موتور از مشاغل بسیار تخصصی و درآمدزا در بازار کار است. اما این درآمد نصیب افرادی می شود که از تخصص و مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشند. بنابراین در صورتی که قصد ورود به بازار کار این شغل را دارید در قدم اول بهترین آموزشگاه سیم پیچی را شناسایی کرده و در دوره های آموزش سیم پیچی موتور آن ثبت نام نمایید.

امروزه آموزشگاه های فنی حرفه ای بسیاری دوره های سیم پیچی را برگزار می نمایند. اما چگونه می توان بهترین آموزشگاه را شناسایی کرد؟ برگزاری دوره در کارگاه های مجهز، برگزاری دوره به صورت عملی، آموزش صفر تا صد سیم پیچی با ضمانت یادگیری و امکان بازآموزیی رایگان دوره، ارائه مشاوره و پشتیبانی، آموزش توسط اساتید متخصص از جمله ویژگی هایی است که یک آموزشگاه خوب و تخصصی سیم پیچی دارا می باشد. 

 

 

3-گرفتن مدرک معتبر سیم پیچی

برای فعالیت حرفه ای به عنوان یک سیم پیچ کار می بایست علاوه بر کسب تخصص ها و مهارت های مورد نیاز این شغل، مدرک معتبر سیم پیچی نیز دریافت نمایید. مدرک باعث افزایش اعتبار شده و جهت گرفتن جواز کسب ضروری و لازم است. 

در صورتی که دوره سیم پیچی را در آموزشگاه معتبری سپری کرده باشید می توانید مدرک تایید شده فنی حرفه ای دریافت کرده و آموزشگاه شما را برای دریافت مدرک رسمی فنی حرفه ای شما را به این سازمان معرفی می کند. 

نکاتی برای افزایش درآمد شغل سیم پیچی

درآمد شغل سیم پیچی مانند دیگر مشاغل فنی تا حد بسیاری به سطح دانش و تخصص شما وابسته است. بنابراین برای افزایش درآمد در این شغل توصیه می کنیم:

• تخصص خود را به روز کرده و با سیم پیچی انواع موتورها آشنا باشید.

• کیفیت کار را فراموش نکنید. 

• در کار سرعت و دقت بالایی داشته باشید. 

• خوش قول باشید و در زمان مقرر کار سیم پیچی را به اتمام رسانید. 

• تبلیغات را فراموش نکنید. 

• ارتباطات خود را با مسئولین برق در کارخانجات، کارگاه های صنعتی و غیره افزایش دهید.

نتیجه گیری

اگر قصد ورود به شغل سیم پیچی را دارید و می خواهید به یک سیم پیچ حرفه ای تبدیل شوید خوب است بدانید که مهارت، مشتری مداری و تبلیغات از مهم ترین نکات برای موفقیت در این شغل می باشد. بنابراین پیش از ورود ابتدا با شرکت در دوره های آموزش سیم پیچی با صفر تا صد سیم پیچی در انواع موتورهای تک فاز و سه فاز آشنا شوید. 

آموزشگاه فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه های سیم پیچی در کشور است که به صورت عملی، زیر نظر سازمان فنی حرفه ای، در کارگاه های مجهز به آموزش صفر تا صد سیم پیچی پرداخته و شما را برای ورود حرفه ای به بازار کار آماده می کند. 

این آموزشگاه علاوه بر دوره های سیم پیچی، دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید، آموزش برق ساختمان، آموزش برق صنعتی، آموزش پی ال سی، آموزش تابلو روان، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر برخی از دیگر دوره ها در این آموزشگاه است. 

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه و ثبت نام می توانید به سایت این مرکز به نشانی https://amoozeshgahfanni.com مراجعه نمایید.

همچنین می توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۰۸ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمایید.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سیم پیچی سیم پیچی موتور سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سیم پیچی موتور سیم پیچی انواع موتور فنی حرفه ای سیم پیچی یک سیم پیچ بازار کار دوره ها سه فاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی و ملی‌پوشان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: یک دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی در قشم برگزار می‌شود.

مظفر مهری خادمی‌نسب شامگاه ۲۶ فروردین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اظهار کرد: یک دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی به مدت دو روز در مورخ ۲۷ لغایت ۲۸ فروردین‌ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار می‌شود.

 وی افزود: در این دوره، علاوه بر دوره اخلاق حرفه‌ای اردوی راهیان پیشرفت هم در کنار آن با حضور نخبگان، کاپیتان‌ها، مربیان و ملی‌پوشان در قشم برگزار می‌شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان ادامه داد: موضوع مدنظر وزارت اخلاق حرفه‌ای است واین دوره اخلاق حرفه‌ای برای مربیان تیم‌های ملی و داوران که در عرصه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند هم برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزینه دوره TTC در سال 1403 چقدر است؟
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳
  • گشایش نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • برگزاری دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی و ملی‌پوشان
  • هنگام خرید ورق به چه نکاتی باید توجه کنیم؟