Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آخرین مشکلات مسکن مهر و طرح ملی مسکن استان کرمان در چهارمین جلسه شورای مسکن استان بررسی و بر تعیین تکلیف هر چه سریع ‌تر آن تأکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، چهارمین جلسه شورای مسکن استان کرمان ظهر امروز به ریاست علی زینی‌وند استاندار کرمان و با حضور سیدمصطفی آیت ‌اللهی‌موسوی معاون امورعمرانی استاندار و جمعی از مسئولان در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار و آخرین جزئیات و مشکلات مسکن مهر و طرح ملی مسکن استان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه علی زینی ‌وند استاندار کرمان با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان باید آسیب‌شناسی شود اظهار داشت: این طرح متقاضی لازم را در استان ندارد و بعید است در استان متقاضی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات متقاضیان مسکن مهر در استان کرمان بیان کرد: قابل قبول نیست که متقاضیان مسکن مهر  بلاتکلیف باشند و باید با تصمیم‌های قاطع مردم تعیین تکلیف شده و بانک ‌ها هم همکاری کنند.

استاندار کرمان بر حل مشکل 192 واحد مسکن مهر بهزیستی تأکید کرد و گفت: این پروژه در قالب تفاهمنامه سه جانبه مسکن مهر باید احداث می‌شد و مسئولان باید به طور ویژه به حل این مسئله را مدنظر قرار دهند.

در این جلسه علی حاجی ‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به قرارداد احداث 32 هزار و 834 واحد مسکن مهر در قالب اجاره 99 در استان اظهار داشت: از این تعداد تاکنون 28 هزار و 100 واحد تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه از 4 هزار و 820 واحد مسکن مهر باقیمانده که برخی از آنها مشکلات قضایی دارند عنوان کرد: 340 هکتار زمین برای احداث مسکن مهر اختصاص داده شده و با وجود تأمین 220 هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن هنوز کمبود داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان در سه نوبت انجام شد که از 35 هزار و 990 نفر متقاضی حدود 16 هزار و 800 نفر آنها واجد شرایط شناخته شدند افزود: این افراد باید با مراجعه به سایت و بارگذاری مدارک ثبت ‌نام خود را کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 7 هزار و 299 نفر به بانک معرفی شدند عنوان کرد: از این تعداد 5 هزار و 300 نفر واریز اولیه وجه را انجام دادند که چیزی در حدود 236 میلیارد تومان است.

«جزئیات بودجه 1400»|حذف اجبار خرید زمین واحدهای مسکن مهر/پیشنهاد فروش 2000 میلیارد تومان زمین وزارت راه برای تکمیل مسکن مهر و مصلی تهرانواریز 4400 میلیارد تومان توسط متقاضیان طرح ملی مسکن/ آغاز جایگزینی متقاضیان ذخیره به جای بدحساب هافرصت 5 روزه برای واریز آورده اولیه طرح ملی مسکن/ متقاضیان بدحساب حذف می شوند

در این جلسه علی ‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی در استان کرمان در مرز 65 درصد قرار دارد اظهار داشت: به دلیل حوادثی که سال‌های اخیر در استان داشتیم به این مسئله توجه ویژه ‌ای شده است .

وی با اشاره به اینکه در این دولت ساخت 62 هزار واحد را آغاز کردیم که 56 هزار واحد آن تا کنون به اتمام رسیده است گفت: تا کنون توانستیم 331 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای مردم به ویژه در جنوب استان تأمین کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه 3 هزار واحد نیمه تمام در شرق و جنوب استان کرمان داشتیم که با کمک‌های دولتی و حساب 100 امام آنها را تمام کردیم افزود: در بخش مسکن روستایی هر سال 10 هزار واحد خروجی داشتیم.

انتهای پیام/511/ ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن استان کرمان طرح ملی مسکن استان کرمان استان کرمان استان کرمان میلیارد تومان طرح ملی مسکن مسکن استان مسکن مهر هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان این‌که نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است،گفت:مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی با ظرفیت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است. - اخبار اقتصادی -

ارسلان مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، اظهار کرد: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهرهای جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از 41 هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و 850 هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

وی بیان کرد: تاکنون 1500 پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از 48 هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی  زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

وی شهرک‌سازی در حریم شهرها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های اجرا طرح‌ نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی 57 شهرک مسکونی به مساحت بیش از 20 هزار هکتار و با ظرفیت ساخت 400 هزار واحد در کشور انجام شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به این‌که یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است ادارات کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن همانطور که از نام آن پیداست یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • کشف سیگار قاچاق در کوهبنان
  • طرح جهش ملی مسکن در کرمان نیازمند هم افزایی و کار جهادی است
  • طرح جهش ملی مسکن در انتظار همکاری دست‌اندرکاران کرمان
  • افراد بومی در اولویت واگذاری زمین