Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد شهرکی  مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: توزیع رایگان جوجه، واکسیناسیون و همچنین اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در سنین مختلف رشد جوجه‌ها از خدمات ارائه شده به زنان روستایی منطقه سیستان برای پرورش مرغ محلی خزک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: زنان روستایی از محل فروش تخم مرغ تولیدی ماهانه بین یک تا ۲ میلیون تومان درآمد خالص عاید هر خانوار می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال نیز خرید یکسری تجهیزات مورد نیاز توسعه این طرح برای اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد در سایر روستاها در دست اقدام است و خوشبختانه روستاهای محمدآباد هراتی و ژاله‌ای اقدام به پرورش این نژاد مرغ بومی کرده‌اند.

او بیان کرد: به منظور حمایت از زنان روستا دستگاه جوجه کشی از محل اعتبارات واحد زنان روستایی این مدیریت خریداری و به صورت رایگان در روستاهای محمد آباد هراتی، ژاله‌ای و ارباب در اختیار زنان قرار گرفت.

شهرکی با بیان اینکه خصوصیت اصلی مرغ خزک داشتن قدی کوتاه و پاهای کوچک و عمدتا پردار است گفت: مقاومت به تغییرات آب و هوایی، بیماری های منطقه و همچنین کمبودات غذایی و خوراک از مهمترین ویژگی‌های بارز این نوع نژاد مرغ است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپروری و کشاورزی اشتغال بانوان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی ذخیره‌ شد

سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های رزه شهرستان درمیان، حاجی آباد زیرکوه و سد سیاهو در سربیشه انجام شد.

او افزود: ۳ میلیون و ۳۰ هزار مترمکعب در سد رزه درمیان،۲۱۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار مترمکعب رواناب در سد سیاهو مهار شد.

سارانی بیان کرد: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۵.۴ میلیون مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون ۲۰ درصد مجموع ظرفیت ۸ سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است، آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • هفتاد و سومین صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان بوشهر ایجادشد
  • بیش از ۵ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند
  • اولین کلیه خوک در انسان: آیا این آینده پیوند عضو است؟
  • افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی
  • افزایش جوجه ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره