Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@22:18:49 GMT

هشت درصد آب شهر مشهد هدر می‌رود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۵۷۴۷

هشت درصد آب شهر مشهد هدر می‌رود

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان هدررفت واقعی آب در این کلانشهر بر اثر فرسودگی شبکه توزیع هشت درصد است.

به گزارش مشرق، سید حسن آقایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هدررفت واقعی آب مقدار آب بدون درآمد و هدر شده ناشی از فرسودگی شبکه توزیع است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن مقداری نیز به خاطر انشعاب‌های غیر مجاز و خطای کنتور برای این شرکت درآمدی ندارد که به آن هدررفت ظاهری گفته می‌شود که این مقدار نیز در استان ۱۳ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: هدررفت آب در شبکه توزیع، غیرقابل اجتناب است.

وی افزود: متوسط رشد جمعیت مشهد بعد از انقلاب اسلامی ۶ برابر شده و بخشی از شبکه توزیع آب نیازمند اصلاح است.

آقایی ادامه داد: طول شبکه توزیع آب کلانشهر مشهد ۶ هزار کیلومتر است.

هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهر مشهد از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند و شبکه فاضلاب در شهر مشهد نیز سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول دارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی مشهد آب و فاضلاب مشرق شهر مشهد شرکت آب و فاضلاب مشهد شبکه توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان