Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@18:49:52 GMT

رونمایی از ۷ فروند پهپاد خدمات کشاورزی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۶۵۳۰

رونمایی از ۷ فروند پهپاد خدمات کشاورزی

هفت فروند پهپاد برای ارائه خدمات کشاورزی روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت استان البرز رونمایی شد.

به گزارش برنا؛ رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در این آیین که با حضور مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور و عزیزاله شهبازی استاندار البرز برگزار شد،

کامبیز عباسی  گفت: توسعه مکانیزاسیون و به کارگیری فناوری در فرایند تولید محصولات کشاورزی یکی از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی بوده که طی ۲ سال گذشته پهپادهای  مناسب کشاورزی تولید داخل کشور شناسایی و در بخش های مختلف کشاورزی از جمله سمپاشی مزارع استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ شرکت فعال در عرضه تولید پهپادهای کشاورزی در کشور شناسایی و در سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون ثبت شده اند، اظهار داشت: بیش از ۶۲ مدل پهپاد کشاورزی در کشور عرضه می شود که سه شرکت دانش بنیان این پهپادها را بومی سازی کرده اند.

عباسی افزود: به دنبال این هستیم که دانش بومی سازی این پهپادها را تسری بدهیم و بخش عمده ای از فعالیت های بخش کشاورزی مانند سمپاشی مزارع ، محلول پاشی ، احیا مراتع و پایش مراتع با استفاده از این فناوری انجام شود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت:  تاکنون پهپادها درعملیات سمپاشی مزارع  و مقابله با آفات طبیعی به خوبی عمل کرده به طوریکه  یک پهپاد می تواند در طول یک روز بین هشت ۸ تا ۱۰ هکتار از راضی کشاورزی را سمپاشی کند.

وی ادامه داد: انجام عملیات سمپاشی با پهپادها بین   ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به تراکتور در مصرف محلول ها صرفه جویی دارد.

عباسی افزود: با پیگیری هایی به عمل آمده  تعدادی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) توانستند دوره های آموزشی خدمات پهپادی را طی کنند و مجوزی لازم را برای استفاده از این پهپادها به دست آوردند که این افراد به سازمان های جهاد کشاورزی استان های کشور معرفی می شوند.

وی به مزایای دیگر کار با پهپادها اشاره کرد و گفت: به کار گیری این فناوری در بخش کشاورزی مقرون به صرفه بوده و جامعه کشاورزی کشور به کمک این پهپادها می تواند گام مهمی در رونق بخشی به تولید بردارد.

وی گفت: انتظار می رود تولید کنندگان پهپاد در کشور با جدیت به بخش کشاورزی ورود کنند و با تولید انبوه پهپاد نیازهای این بخش را تامین کنیم .

عباسی به  قیمت پهپادهای کشاورزی اشاره کرد و افزود: میانگین قیمت پهپاد ها  بین  ۸۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان متغیر است  و وزارت جهاد کشاورزی ۸۰ درصد قیمت پهپادها را تسهیلات به بهره برداران  بدون محدودیت با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: با کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تفاهم نامه ای را منعقد می کنیم که بتوانیم منابع را تلفیق کرده تا تسهیلات خرید پهپاد با سود کمتر در اختیار مددجویان این حوزه قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پهباد وزارت جهاد کشاورزی توسعه مکانیزاسیون امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه روستاها به عنوان تولیدکننده دامداری، صنایع لبنی و بسته‌بندی نقش موثر در تحقق شعار سال دارند، گفت: جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، رضا بهراملو ظهر امروز در مراسم عملیاتی‌سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولد‌سازی روستاها، اظهار‌داشت: در استان همدان برای نخستین بار در سطح کشور نقشه راه کشاورزی تدوین شده که براساس آن جهش تولید در بخش کشاورزی این استان از مسیر توسعه دامداری‌های سبک و سنگین روستایی، توسعه شیلات و زنبورستان‌ها، ایجاد صنایع کوچک روستایی در قالب صنایع لبنی، میوه خشک و صنعت بسته‌بندی، ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس 300 مترمربعی و توسعه فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات روستایی می‌گذرد.

وی با بیان اینکه در راستای رشد و جهش تولید، طرح هر روستا یک دامداری مطرح در استان همدان مطرح شده است، عنوان کرد: رفته رفته نقش مولد بودن روستاها کمرنگ شده که ما در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت روستاها به عنوان تولیدکننده دامداری، صنایع لبنی و بسته‌بندی این اثرگذاری را مجدد احیا کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه یک میلیون هکتار اراضی در استان کشاورزی است و از این میزان 25 درصد اراضی آبی می‌باشد، عنوان کرد: باوجود شرایط آبی استان باید با تغییر الگوی کشت متناسب با رشد جمعیت افزایش تولید را عملیاتی کنیم.

بهراملو با اشاره به اینکه 4.8 درصد از تولیدات کشور به دامداری، واحدهای صنایع تبدیلی و واحدهای پرورش ماهی استان همدان مربوط است، بیان کرد: خوشبختانه ما در تولید محصولات کشاورزی از جمله انگور، یونجه، گردو و سیب‌زمینی دارای رتبه نخست کشوری است.

وی احیا و به ظرفیت رساندن واحدهای راکد، افزایش جوجه‌ریزی در بخش طیور و شیلات، تدوین ایده دستورالعمل مولدسازی روستاها در بخش‌های دام و طیور، گلخانه‌های کوچک مقیاس، ایجاد صنایع روستایی را از دیگر اقدامت جهاد‌کشاورزی استان همدان اعلام کرد و افزود: افزایش تولید به 5 میلیون تن در سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی اهداف و برنامه‌های کشاورزی استان را استفاده از توان فکری و ایده‌های نو دانست و گفت: در این خصوص از تمام توان مجموعه فعالان حوزه کشاورزی و تشکل‌ها استفاده ویژه خواهد شد.

رئیس جهاد‌کشاورزی استان همدان بازگشت 261 واحد راکد به چرخه تولید در بخش کشاورزی را تا هفت سال آینده خبر داد و بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی، فرآوری و جلوگیری از خام‌فروشی در کنار کاهش 10 درصدی ضایعات پس از تولید نیز از دیگر برنامه‌های جهادکشاورزی استان همدان است.

بهراملو با بیان اینکه معرفی 41 نخبه نمونه ملی و 19 شرکت دانش‌بنیان توسط جهادکشاورزی استان همدان انجام شده است، گفت: کاهش ضایعات گندم از 6 به 4 درصد که معادل 10 هزار تن و به ارزش 150 میلیارد تومان است از دیگر دستاوردهای این سازمان در استان همدان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود