Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:05:34 GMT

365 میلیارد به سد تنگ سرخ تزریق می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۶۹۵۰

365 میلیارد به سد تنگ سرخ تزریق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نشستی در خصوص پیگیری وضعیت سد مخزنی تنگ‌ سرخ با حضور حسین کلانتری استاندار، سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، و رسول فرهادی مدیرعامل آب منطقه ای استان  برگزار شد.

علی شهابی نسب سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد هیات را در این نشست همراهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری برنقش مجوز ماده ۵۶ در تسریع عملیات اجرایی سد تنگ سرخ تاکید کرد و گفت: کسب این مجوزبا تلاش آب منطقه ای و  تصویب وزارت نیرو  و پیگیری مجموعه استانداری و سازمان مدیریت استان از سازمان برنامه و بودجه کشور صورت پذیرفت.

وی عنوان کرد: بعد از پیگیری های انجام شده و باتوجه به نقش سد در رونق اقتصادی منطقه به ویژه در تامین آب شرب  یاسوج ، بخش کشاورزی، محیط زیست و صنعت منطقه دستورات لازم داده و مجوز صادر شد.

وی تاکید کرد: دولت در صورت مشارکت بخش خصوصی،  سرمایه گذاری و تامین   منابع مالی و بازپرداخت آن در سنوات و مدل مالی با تامین و پرداخت ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای این سد موافقت کرد. 

این مسوول با اشاره به اینکه سد مخزنی تنگ سرخ با  حجم تنظیم سالانه آن ۱۹۰ میلیون متر مکعب ساخته می شود، عنوان کرد: تامین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر، تامین آب صنعت یاسوج، تامین بخشی از آب کشاورزی شهرستان بویراحمد،  نیاز زیست محیطی از جمله اهداف احداث سد تنگ سرخ است.

نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: باتوجه به جاذبه های توریستی منطقه احداث این سد می تواند نقش بسزایی در رونق صنعت گردشگری و به تبع آن ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم شهرستان داشته باشد.
 
کلانتری میزان پیشرفت فیزیکی سد را ۳۳ درصد برشمرد و افزود: بی شک بهره برداری از این سد نقش مهمی در رونق و توسعه پایدار استان خواهد داشت در آینده نیز می‌ تواند به ایجاد و بهبود وضعیت اشتغال در منطقه کمک کند.

استاندار با تاکید بر اینکه آب یکی از مهمترین عوامل توسعه در جهان است که نقش بسزایی در توسعه اقتصادی  و صنعتی یک منطقه ایفا می کند، اظهار داشت: : مسیر سد و رودخانه بشار می تواند یکی  از مهم ترین تفرجگاه های  منطقه و مناطق اطراف آن یکی از باصفاترین استراحت گاه های مسافران شود که می توان با تعیین روستاهای  نزدیک سد به عنوان روستاهای هدف گردشگری آن را به منطقه نمونه گردشگری بویراحمد توسعه داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بودجه بخش کشاورزی سد تنگ سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی برگزارشد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب چهارهزار و نهصد­نفر نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان صبح امروز­جمعه سی‌ویکم فروردین­ در تهران و مراکز استان‌ها برگزار شد.
این آزمون با همکاری­مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برگزار شد، بعد از مشخص شدن نفرات برگزیده آزمون و انجام مراحل مصاحبه و گزینش، ۳۷۰۰­ نفر برای اشتغال در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی و حدود ۱۲۰۰ نفر برای اشتغال در بخش بیمه‌ای این سازمان پذیرفته می‌شوند. ­ میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های امتحانی آزمون استخدامی­با اشاره به استقبال خوب از این آزمون که برای تقویت نیروی انسانی این سازمان برگزار شد گفت:­برگزاری دو مرحله آزمون استخدامی از ابتدای دولت سیزدهم برای تأمین نیروی انسانی موردنیاز سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است. در آزمون اول­که در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، حدود ۵ هزار داوطلب­جذب و به‌کارگیری شدند. در آزمون استخدامی دوم با­تاخیرد در حال برگزاری هستیم، ­حدود ۴۹۰۰ نفر داوطلب را جذب و در بخش‌های مختلف اعم از بیمه‌ای و درمانی به کار خواهیم گرفت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در درباره زمان اعلام نتایج این آزمون، گفت: نتایج اولیه این آزمون بعد از حدود ۲۰ روز اعلام خواهد شد­
موسوی با اشاره به جذب­۱۴۰۰ نفر نیروی پرستار در این مرحله با برگزاری آزمون گفت:­به‌زودی مرحله سوم آزمون استخدامی که در نیمه دوم سال جاری­برگزار خواهد شد، ­بتوانیم تعداد بیشتری از فارغ‌التحصیلان را جذب کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرحله دوم آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی برگزارشد
  • برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • کشف جسد پسر ۳۲ ساله در یاسوج
  • جسد جوان گمشده یاسوجی پیدا شد
  • جسد جوان مفقود شده در یاسوج پیدا شد
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی