Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، توصیه‌های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران بخش کشاورزی را در این بسته خبری ببینید:

بیشتر بخوانید

مردم چهارمحال و بختیاری روزهای برفی در پیش دارند

۱- ضرورت استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین‏ های کشاورزی و حفاظت و نگهداری ماشین آلات کشاورزی در مکان‌های مسقف و پوشیده با توجه به بارش برف و کاهش محسوس دما طی ۷۲ ساعت آینده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۲- انجام یخ آب زمستانه در مزارع با سابقه آلودگی به آفات خاکزی (به ویژه کرم ساقه خوار برنج).
۳- تنظیم و کنترل دما، نور، رطوبت و تهویه گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ با توجه به افت محسوس دما، بارش برف و ابرناکی طی ۷۲ ساعت آینده.
۴- تامین سوخت زمستانه برای گلخانه ‏ها با توجه به آغاز فصل سرما و بارندگی و کاهش دما طی روز‌های آینده.
۵- بازدید، حفاظت و مستحکم نمودن سازه و پوشش گلخانه‌ها با توجه به بارش برف طی ۴۸ ساعت آینده (به‏ ویژه در مناطق غربی و شمال غربی استان).
۶- پوشاندن تنه درختان جهت حفاظت از سرمازدگی و آسیب جوندگان.
۷- رنگ آمیزی تنه درختان با رنگ سفید جهت حفاظت از آفتاب سوختگی ناشی از پوشش برف (به ویژه در شیب‌های جنوبی و آفتاب گیر).
۸- عدم انجام هرگونه محلول پاشی و سم پاشی درختان با توجه به بارندگی و کاهش دما.
۹- تنظیم دما، رطوبت و تهویه دامداری‌ها و مرغداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما طی روز‌های آینده.
۱۰- اتخاذ تدابیر لازم جهت حفاظت از دام و طیور در برابر سرمازدگی و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها با توجه به بارش برف و کاهش محسوس دما طی چند روز آینده.
۱۱- خودداری دامداران و عشایر در عبور از ارتفاعات و گردنه‌های برف گیر با توجه به بارش برف و کولاک و سرما طی ۴۸ ساعت آینده (به ‏ویژه در مناطق غربی و شمال غربی استان).
۱۲- حفاظت از کندو‌های زنبورعسل در برابر بارش برف، سرما و سوز باد، با توجه به بارندگی، وزش باد و کولاک و افت شدید دما طی ۷۲ ساعت آینده با انتقال کندو‌ها به اماکن امن، بستن دریچه کندو‌ها و پوشاندن و عایق بندی کندوها.
۱۳- انجام تغذیه مکمل زنبور‌های عسل با توجه سرمای هوا.
۱۴- عدم جابجایی قاب‌های داخل کندو.
۱۵- تنظیم جیره غذایی ماهیان سردآبی و ایجاد تهویه مناسب استخر‌ها با توجه به بارندگی و کاهش محسوس دما.
۱۶- شکستن یخ سطح آب استخر‌ها جهت هوادهی به ماهی ها.
۱۷- تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها (به ویژه در مناطق جنوب غربی استان).

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بخش کشاورزی ماشین آلات کشاورزی بارش برف وضعیت هوا توجه به بارش برف کاهش محسوس دما ساعت آینده بارش برف دما طی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: از امروز تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه، بارش رگبار باران و در نواحی مستعد، تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در این مدت گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و احتمال گرد و خاک در استان می‌شود.

وی افزود: در نیمه شمالی و شرقی استان بارش رگبار باران، پدیده آذرخش و در نواحی مستعد و مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف، پدیده مه و غبار محلی دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه احتمال دارد شرایط فصلی و محلی، بارش‌ها را تشدید کند، خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از برخورد آذرخش در روزهای بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن در زیر درختان در فضای باز خودداری کنند، ادامه داد: در این بازه زمانی تغییرات قابل ملاحظه دمایی پیش بینی نمی‌شود و از روز چهارشنبه تا پایان هفته جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و ورزقان با سه درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت در گرم‌ترین زمان به ۲۵ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۱۱ درجه بالای صفر رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: دمای فعلی تبریز (۱۰ و ۱۵ دقیقه) ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

کد خبر 746547

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • هواشناسی اصفهان درباره بارش‌های همرفتی هشدار نارنجی صادر کرد
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آذربایجان‌غربی تا سه‌شنبه میزبان رگبار‌های موقتی است
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی