Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرزاد قلندری روز پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه به حد کافی معدن غیرفعال در استان وجود دارد مجوز جدید معدن صادر نمی‌شود و لازم است دستگاه‌های مرتبط برای ابطال معادن غیر فعال اقدام و کارشناسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی به موضوع قیمت‌گذاری شن و ماسه اشاره کرد و اضافه کرد: در کارشناسی برای تعیین قیمت واقعی باید نظر فعالان این بخش، مردم و اداره کل صمت جمع بندی شده و مولفه‌هایی که در افزایش هزینه استخراج شن و ماسه از قبیل سوخت، لاستیک و سایر منابع انرژی تاثیرگذار بوده، لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با شاره به تعیین تکلیف معدن موییل در شهرستان مشگین شهر از سوی سرمایه‌گذار مربوطه ، خواستار عمل سرمایه‌گذار به تعهد خود مبنی بر ایجاد واحد تولیدی در محدوده این معدن شد و گفت:  این سرمایه‌گذار باید نسبت به ارائه طرح تولیدی اقدام و  محصول برداشتی را به کارخانه سیمان اردبیل ارائه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به قیمت‌گذاری شن و ماسه گفت:  قیمت کارشناسی در جلسه تنظیم بازار استان بررسی و قیمت منطقی مصوب می‌شود.

ارژنگ عزیزی افزود: قیمت کنونی شن و ماسه از سوی فعالان این بخش پذیرفته نشده و موجب نارضایتی شده است.

وی به غیر فعال ماندن معدن موییل از سوی سرمایه‌گذار مربوطه اشاره کرد و خواستار همکاری این سرمایه‌گذار در بهره برداری از معدن مربوطه و اشتغالزایی در منطقه شد.

وی گفت: همچنین همکاری سرمایه گذار با کارخانه سیمان در خصوص فروش محصولات معدنی باید پیگیری شود.

برچسب‌ها مشگین شهر وزارت صنعت معدن و تجارت استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر وزارت صنعت معدن و تجارت استان اردبیل مشگین شهر وزارت صنعت معدن و تجارت استان اردبیل اخبار کنکور سرمایه گذار شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است

استاندار همدان با تاکید بر اینکه با نگاهی هم‌افزا مسیر سرمایه‌گذاری‌های خارجی استان تسهیل شود، گفت: تعهد اشتغال همدان در سال جدید ۱۷۶۷۰ نفر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، ضمن تبریک حماسه غرور‌آفرین و پاسخ کوبنده دلاور مردان و فرزندان ایران عزیز به رژیم صهیونیستی، اظهار‌ داشت: تاکید موکد بنده در ایجاد اشتغال ابلاغ و اجرای برش دستگاهی و شهرستانی برای تحقق تعهد 17670 نفری سال جاری است که باید به صورت مستمر نیز راستی آزمایی و رصد شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های معاون اقتصادی استات در راستای برنامه‌ریزی برای حل مشکلات بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تصریح کرد: برای کاهش نرخ بیکاری این قشر لازم است تا توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان صورت پذیرد و همچنین درصد ویژه‌ای از تسهیلات بانکی اشتغال‌زا به این قشر اختصاص یابد.

استاندار همدان با تاکید بر پیگیری رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در استان همدان تا حد توان گفت: سرمایه‌گذاری و مشارکت در امر تولید به نوعی جهاد اقتصادی محسوب می‌شود و رسیدگی به مشکلات و رفع آنان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

قاسمی فرزاد همچنین به فراهم کردن زمینه‌های تحقق شعار سال، اشاره کرد و افزود: اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت در حوزه گردشگری، کشاورزی، معادن در کنار تقویت تعاونی‌ها و سوق دادن آن‌ها به سمت فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان متصور آینده اقتصادی استان در سال جاری برای تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا با برنامه مشخص جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اقدام کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در جامعه ما سرمایه و استعدادهای بسیاری وجود دارد که فعال نیستند، عنوان کرد: توزیع عادلانه تسهیلات، خدمات و حمایت‌های دولت در روستا و شهرهای استان باید به نحوی باشد که از تمام پتانسیل و ظرفیت استان همدان برای توسعه اقتصاد و تحقق شعار سال استفاده شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به جلسه‌ای که در روزهای نخست سال به منظور دریافت برنامه و ابلاغ ماموریت به دستگاه‌های اقتصادی استان بدر حوزه مشارکت مردم در جهش تولید، برگزار شد اشاره کرد و گفت: به زودی برنامه مدون تحقق شعار سال در شورای برنامه‌ریزی استان اعلام‌خواهد شد و همه موظف به اجرای آن هستند.

وی تاکید کرد: زمانی که نقشه راه استان ترسیم شود و برنامه مشخص شده در دست داشته باشیم می‌توانیم ظرفیت‌های ملی را نیز مطالبه و استعدادهای استان را فعال کنیم.

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت بالای استان در پرورش و تولید مرغ افزود: با اینکه در سنوات گذشته مرغ از چالش‌های مهم استان به شمار می‌رود اما با درایتی که با کمک مجموعه مدیریتی اقتصادی استان شکل گرفته نه تنها این مشکل برطرف شد، بلکه در ماه‌های پایانی سال همدان به تولید بیش از 4 میلیون قطعه‌ای مرغ رسید.

قاسمی فرزاد بیان کرد: انتظار داریم با طرح‌های در نظر گرفته شده توسط جهاد‌کشاورزی در راستای توسعه فعالیت‌های دامداری کوچک مقیاس روستایی ظرفیت تولید گوشت قرمز و همچنین دام سبک و سنگین نیز در استان افزایش یابد و نتیجه آن کاهش قیمت گوشت و محصولات فرآوری شده از آن در سفره مردم باشد.

وی همچنین از تامین 80 هزار هکتار زمین با مشارکت بخش خصوصی برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار همدان خبر داد و گفت: نبود میدان میوه و تره‌بار در همدان یک نیاز و مطالبه مردمی است که انشالله به زودی عملیات اجرایی و ساخت آن انجام خواهد شد.

استاندار همدان از تمامی مجموعه‌های اقتصادی استان خواست تا امسال پاشنه کشیده پای کار باشند و توسعه اقتصادی همدان را رقم زنند و افزود: ظرفیت‌ها ناشناخته زیادی در استان همدان رها مانده‌اند در صورتی که می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک، ظرفیت‌های جدیدی در حوزه تولید ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • کشتارگاه دام ایلام حداکثر طی یک‌ ماه فعال شود
  • احیای و فعال سازی ۷۴ معدن در آذربایجان غربی/برگزاری مزایده برای فعال سازی ۱۸۰ معدن غیرفعال
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • استاندار تهران خواستار کاهش هشت درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی شد
  • استاندار تهران خواستار کاهش ۸ درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی شد
  • اشتغال زایی، اولین آورده توسعه معادن کوچک برای اقتصاد